Jump to content

VHF frekvenser


Allan E

Recommended Posts

Jeg regner med at Gladiator har fått frekvensene, så jeg tar meg den frihet å trekke litt til på Telenor ang ansvar.

 

Jeg har selv installasjonspapirer RIA som er utstedt av P&T.

 

Alle meldinger om installasjoner og søknader skal sendes P&T, med unntak av Maritim VHF ser det ut til. Det er P&T som normalt godkjenner utstyr, forvalter frekvenser, utfører installasjonskontroller osv. Hvorfor har Telenor Maritim VHF?

 

Jeg kan forstå at Telenor kan ha vedlikehold på Basestasjoner på oppdrag fra en eller annen statlig instans, samt at de har som oppdrag å holde orden på numre for selektivt oppkall. Jeg kan ikke forstå at Telenor har med godkjenning, radioregistrering osv. å gjøre.

 

Er det noen som vet sikkre fakta?

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet hvorfor Telenor har med Maritim radio å gjøre?

 

Er det ikke Post og Teletilsynet som er naturlig instans?

 

Er det noe annet en gammel historie og eventuelt bisnis som er årsaken?

Noen som vet?

Det var jo Televerket, senere Telenor, som hadde radioinspeksjonen og frekvensforvaltning, det som nå gjøres av PT.

 

Telenor maritim radio driver kystradiostasjonene.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...