Jump to content

Marna Motor


Indiana II

Recommended Posts

Hva slags aksjon er det egentlig snakk om? Skal man lage en aksjon med det formål å hindre eier av bygning og grunn å kunne utvikle denne? Skal man ekspropriere eiendommen?

Hvor er respekten for eiendomsretten på dette forumet? Og jeg som trodde alle lettvinte løsninger her tilhørte FrP, men de er da for eiendomsretten?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Synes du skal ta en prat med "gutta" på fabrikken før du uttaler deg lano2.... . Hva hadde vel Mandal og sørlandet vært uten lyden av marna motoren en stille dag i skjærgården......Ps: Du så vel på "Kvitt eller dobbelt" på NRK1 Søndag 10.12.06? Da deltakeren fra Mandal ble presentert.....

 

Hvor mange Marnamotorer har du ? ( Jeg har 3 stk'er ....som du kan få billig )

 

Stille dag i skjærgården ...? :crazy:

 

Vi har nok av ulønnsom industri i byen fra før. ( Og museer ) Men dere Østlendinger er velkommen til å kjøpe Marna Motor. Tror dere får det billig også, kjenner jeg Yngvar rett !

Uansett må dere nok finne dere et nytt lokale. Tror ikke Roald selger lokalene til dere, kjenner jeg han rett. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hvor er respekten for eiendomsretten på dette forumet?

 

Jeg tror de fleste her har respekt for eiendomsretten. Men de fleste i kongeriket aksepterer også at gjennom offentlige lover og planverk, kan det demokratiske samfunnet vårt legge visse begrensninger i denne retten. Retten til fri ferdsel i utmark er et eksempel på slike begrensninger i den private eiendomsretten.

 

Når et areal er regulert til industri, og investorer kjøper dette for en rimelig penge i spekulativ øyemed, i tro på at man på sikt skal få til en omregulering til mer lønnsom arealdisponering - ja så er vel det en ærlig sak. Når man forsøker å framskynde denne prosessen ved gjennom år å la området forslumme på grunn av total mangel på vedlikehold, ja så er vel heller ikke det noe ulovlig. (Men vakkert er det ikke).

 

Men det er kritikkverdig at problemer for livskraftig og bevaringsverdig industri ikke kommer fram i konsekvensutredningen før demokratiet fatter vedtak om ny arealdisponering.

Redigert av Douro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det er kritikkverdig at problemer for livskraftig og bevaringsverdig industri ikke kommer fram i konsekvensutredningen før demokratiet fatter vedtak om ny arealdisponering.

 

Hvis det er kritikkverdig så er vel det fordi noen bør ta/få kritikk, i tilfelle hvem? For ordens skyld så kjenner jeg ikke denne aktuelle saken overhodet så jeg uttaler meg på rent generelt grunnlag!

 

Kan den livskraftige og bevaringsverdige industrien det her er snakk om leve videre i andre lokaler? Jeg spør av interesse for saken for jeg er helt enig i at man skal søke å ta vare på kultur og tradisjoner, dog forutsatt at det er liv laga.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
Hvor mange Marnamotorer har du ? ( Jeg har 3 stk'er ....som du kan få billig )

 

Stille dag i skjærgården ...? :crazy:

 

Vi har nok av ulønnsom industri i byen fra før. ( Og museer ) Men dere Østlendinger er velkommen til å kjøpe Marna Motor. Tror dere får det billig også, kjenner jeg Yngvar rett !

Uansett må dere nok finne dere et nytt lokale. Tror ikke Roald selger lokalene til dere, kjenner jeg han rett. :smiley:

Er fra mandal selv....... Men du har rett. Jeg er fra Malmø(altså øst for Mandal). Har hatt et par marna motorer selv i mitt liv.

 

Vi snakkes kansje til sommeren...... Dette er for dumt og diskutere på dette forumet.

Redigert av chain_ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...