Jump to content

Fast til svingbare stoler på fly? Nord West


jili

Recommended Posts

Heisan

Vi har nylig anskaffet oss NW 900 M\Fly 86M,og som nyslåtte båteiere har vi som dere skjønner

store "planer" for fremtiden....! nye som vi er!!!

Men til vårt spørsmål til forumet

Vi har et ønske om og få bygget om stolene på fly fra fast til sving og flyttbare i lengderetningen

slik at vi forhåpentligvis kan sitte 4 stk på flybridgen,i dag er det 3 stoler som er orientert i fartsretningen og ikke lar seg snu eller flytte i tillegg er det en solseng rettt bak stolene,faktisk står den helt i ryggen på stolene,og så er det store spørsmålet,hvordan får vi med enkle grep dette til og bli sitteplasser for 4 der vi sitter mot hinanden??? :confused::confused:

Redigert av Nord West 900 (see edit history)

Skorgenes 350

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Ofte er det jo relativt spinkle stoler som står på flybridgen på såpass "små" båter. En bør ihverfall ha i bakhodet at disse tar opp store krefter om du skal sitte der oppe i litt sjø. Skal du da lage dette justerbart i alle retninger bør du påse at du får ustyr som er kraftig nok og ikke svekker montasjen i forhold til det som er orginalmontert.

Link to post
Share on other sites

Heisan.

 

Gratulerer med flott båt.

 

For 2 båter siden hadde jeg en NW900, og vurderte det samme som deg. Tror ikke det er mulig da solsengen er betydlig høyere enn dørken foran setene. Dessuten er det ikke plass til 4 stoler foran.

Eneste løsningen så vidt jeg kan skjønne er å fjærne alle 3 stolene og erstatte dem med en sofa.

 

Lykke til!

 

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Heisan

Takker for innspill så langt,mine tanker rundt dette er og tilstrebe muligheten for og flytte og svinge to av stolene slik at de blir stående mot solsengen,med derav muligheten for og bruke to stoler og solsengen som sitteplass for 2,alternativt fjerne stolen på styrbord side og forlenge solsengen i en vinkel....men som nevnt dette er bare et tankespinn foreløpig :smiley:

Redigert av Nord West 900 (see edit history)

Skorgenes 350

Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville sett hvordan Riviera har løst det. En sofa det er plass til 3 voksne i, alternativt 2 voksne og 2 barn. Denne har vendbar ryggstøtte slik at du kan sitte på sofaen med bena bakover.

 

Alternativt også en ryggpute på rekka bak solsengen.

 

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Du kan sjekke ut Sørlandets Aluminiumsprodukter i Kristiansand. Jeg har kjøpt glideskinner i løpemeter derfra, men de har både ferdige glideskinner og stolsøyler. Prisene er helt kurrante også.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...