Jump to content

Utvikling av ny båt - kommentarer ønskes!

Batdilla

Recommended Posts

Hei, og takk for hyggelige meldinger om at dere liker båten.

Navnet er ikke helt fastlagt ennå, det er faktisk ganske vanskelig å finne et bra navn.

Siste nytt er at alle formene nå er laget, og de blir for øyeblikket rubbet, polert og klargjort for produksjon. De første 10 båtene går til Bergen i slutten av Mars, regner jeg med.  Det kan hende at et par blir sendt til Arendal også.  Og prisen.. Vel, det vil nok bli vanskelig å klare 30.000 med det utstyrsnivået som vi legger opp til. Nå når vi har fått inn det meste av priser, viser det seg at det koster ganske så mye med alt dette som skal oppi båten..Rattstyring, kabel, vindskjerm, navigansjonslys, kryssholt, vannslistang, syrefaste rekker og vindskjermbøyle osv. Vi havner rett over 40.000,- ute hos forhandler. Men med 25- 30 hk motor, som er rikelig, blir ikke totalprisen så ille.. rundt 70.000. Håper at dette ikke er avskrekkende. Og båtene blir virkelig lekre. Vi gleder oss til å få vise de frem..

Jeg har ikke lest artikkelen selv ennå, men det hadde kanskje vært en god ide å legge den inn her.. Jeg skal forsøke, når jeg ha fått tilsendt artikkelen.

Mvh. teo Jacobsen

Håper vi som har bidratt med tips i utviklingen får mulighet til å kjøpe en slik båt. Er det mulig å legge inn en bestilling noe sted ?

Kanskje du kan komme til Arendal, og se båtene utstilt der ifra slutten av mars? Jeg skal se om vi ikke kan reservere en båt, i tilfelle du får lyst til å kjøpe en.

Mvh. Teo Jacobsen

Ser veldigt bra ut. Ikke umuligt jeg får en ekstrautgift på budsjettet for neste sesong (hvis prisen er riktig).

Venter spent på bilder av ferdig båt, samt navn og sponset pris for oss her på baatplassen.no :wink:

For denne sesongen er det dessverre uaktuelt. Budsjettet  for iår er allerede overtrukket med ca.100%. :yesnod:

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Takk.. Ja, det blir gøy å vise flere bilder etter hvert. Vi skal støpe styrekonsoll i morgen, og vindskjermene blir også levert i denne uken, så da skal jeg montere dette og ta noen nye bilder.  Siden kommer det syrefaste rekker og pullere, badeleider, lanterner ++.  Priser er ikke helt klare ennå, men som sagt blir det ca. etpar - og førti inkl. moms hos forhandler. Da er styring, kabler, rekker og lanterner osv. med i prisen. Til og med vannskibøyle over motoren.

- T. J.

...................................Priser er ikke helt klare ennå, men som sagt blir det ca. etpar - og førti inkl. moms hos forhandler.............. - T. J.

Hej Teoj,  

har noterat att du skriver hos forhandler...............

båtar skall kjöpes o avhämtas direkt på varvet  :smiley:

vad blir då priset inkl moms ?

tykker att du fått veldi fin form på henne !

S/Y Gunga Din

• 1 måned senere...

virkelig bra ! Artig å ha kunnet følge prosjektet fra ideskisse til første turen.

Ser iallefall ut til å kunne bli en flott jeep. Eneste som gjenstår nå, er å se hvilken pris den havner på. For pris er vel viktig, også i denne klassen. ( eller skal jeg kanskje si spesielt i denne klassen )

Suzuki

No boat needed..

En båt som virkelig ser flott ut, i alle fall på bildene, og som sannsynligvis også er det i virkeligheten. Båten har fått en voksen "look". Hadde det ikke vært en person ombord, så ville jeg trodd at båten var mye større. Og en skikkelig mast til lanterna, slik at denne er synlig fra alle kanter.

Dette prosjektet har jeg tro på,  :yesnod: det som kan være vanskelig er å nå frem til markedet. Tror at en god markedsføring er viktig, men det koster jo en del, så du får være kreativ.

Ser av bildene som er tatt inne at du har en sotfatget sjerm (eller kansje det er dekkplast) og at de som er på sjøen er med en blank sjerm. Den blanke er den som tar seg best ut. Yamarin har satt en sorfarget sjerm på sin nye 5020 synes ikke at det er noe serlig.

• 2 måneder senere...
  • 7 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...