Jump to content

Årets merkeligste båt til salgs!!!

Walter_S

Recommended Posts

Hadde med matrosen til Liverpool for å se fotballkamp i helgen, og der så vi dette:

fyrskip_1.jpg

Til salgs, se plakaten:

fyrskip_2.jpg

Så hvis noen vil overta "The Mersey Bar lightvessel", så er det mulig

fyrskip_3.jpg

Prisen var ikke oppgitt.

Krabbelykt?

Jeg syntes den var kjempekul jeg... . Kan se helt klart en slik sak hamre seg inn mellom to Princess'er på 50'+ med forferdelse for allt krystallet med stett. Og med den løkta, så kan ikke disse fjompene si noe om at flagget skal ned, eehh eller var det 2100 uansett, krmt.

Skal sjekke hjemmesiden som står på plakaten.

17082008104.jpg

Vet ikke om denne er til salgs, men den har da det meste av utstyr? Skrog, motor, tank, fenderlist og solid fortøyning. Trenger man mer? Har vært litt uheldig med malingen men det lar seg lett ordne.

Så hvis noen vil overta "The Mersey Bar lightvessel", så er det mulig

fyrskip_3.jpg

Prisen var ikke oppgitt.

Dette må jo helt klart være et utrangert "Fyr-skip" som det ligger/lå mange av langs den engelske kysten.

(men det så vel de fleste siden navnet var "The Mersey Bar lightvessel")

Edited by VannTro

Så så! Den er designet og bygget af en af mine gamle klassekammerater. :smiley:

Den er speciallavet til de tyske floder og kanaler og er trailerbar. Om den er direkte køn?....well....

Men Peter er en MEGET rutineret sejler og han forsikrer, at den faktisk sejler rigtig godt. Jeg har dog ikke prøvet.

Andy

Det ble litt språkforvirring her...

Du sier SEILER... :rolleyes:

Betyr det kjører eller at den er under seil? :sailing: :sailing:

Som jeg antydet, har den et enormt vindfang, men uten kjøl / senkekjøl tror jeg det blir mere avdrift enn SEILING :giggle:

Det ligger en videosnutt på linken jeg oppgav. Det ser ut til at båten legger seg over på "inword heel" som en planende båt skal, men opptakene er gjordt på stille vann. Hvordan den oppfører seg med frisk bris på siden, vites ikke.

Og hvis det sitter 2 FEITE tyskere (opptaket er gjordt i Tyskland...) oppe på FB pluss kanskje likevektige madammer forran "up there", vil jeg tro at tyngdepunktene vil forskyves "en del"... :wflag:

Om den er skjønn??

Nope!

ikke i mine øyne.

Derfor havnet den på denne linken :smash:

Edited by Marwin