Jump to content

Solen snur folkens!

Gudrun

Recommended Posts

Nå går det bare en vei. Mot lysere tider.

Tiden fram til påske går alltid fort.

I januar er det del-eksamen i Stavanger, samt en uke på Tenerife med båtvenner fra BP.

I februar er det båtmesse i Gøteborg. Også denne sammen med båtvenner fra Baatplassen. I regi av KNBF! Anbefales.

I mars er det hovedeksamen i Stavanger samt utsetting av Astor i det våte element.

God jul, folkens! :santa:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fantastiske nyheter!!!! Håper på godvær i romjula så det kanskje blir en tur med båt over fjorden. 20 min med båt eller 1 time og 20 min med bil!! Siden det står nybil i garasjen er det uansett ikke så trist å ta bilen, men håper likevel på flatt vann og 22-23 knop...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Forsvinner tåka så kansje det blir en tur utpå imårra og blir over til lørdag , så jeg kan slappe av litt . Blir nesten sprø av julemaset til alle jeg , skulle tru verden går under snart jo . Økosjefen flyr fram å tilbake og opp å ned stresser så jeg nesten blir sliten av å se på . Nei jeg trur jeg tar meg en tur utpå imårra så andre kan stresse ferdig til den jula , slapper jeg rolig av i skute til lørdag . Så kansje det har roa seg litt .......

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Da skjønner jeg hvorfor jeg var så kvikk og opplagt i dag tidlig, utladingen er slutt og oppladningen har begynt :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nå er det vel ikke solen som snur, men for all del: :cheers: Det er verdt en skål!

Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Blir nesten sprø av julemaset til alle jeg , skulle tru verden går under snart jo . Økosjefen flyr fram å tilbake og opp å ned stresser så jeg nesten blir sliten av å se på . Nei jeg trur jeg tar meg en tur utpå imårra så andre kan stresse ferdig til den jula , slapper jeg rolig av i skute til lørdag . Så kansje det har roa seg litt .......

Morsom du...bra det ikke er likestilling... :boxing:

Senior-du er min helt!

Nå er det vel ikke solen som snur, men for all del: :cheers: Det er verdt en skål!

Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt?

Jo selvsagt er det solen som snur. Rakettmotorene ble startet kl 12:00 i går, farten bremset og tilslutt så fikk den nok fart til og gå andre veien.

Hvis ikke solen snur, hva er det da som snur?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hvis ikke solen snur, hva er det da som snur?

Sett fra jorden, varierer solens bane over himmelen gjennom året. Formen den får, beskrevet ut ifra solens posisjon på samme tid vær dag i et fullt år, blir kalt «the analemma» og ligner et åttetall langs etter en nord/sør-akse. Selv om de mest åpenbare variasjonene av solens synlige posisjon i løpet av et år, er en nord/sør-sving over en 47 graders vinkel (på grunn av en 23.5-graders helningen av jorden i forhold til solen), så er det i tillegg en øst/vest-komponent. Nord/sør-svingen i synlig vinkel er hovedkilden til årstidene på jorden.

En sann pessimist !

statistikk og forskning viser at sola vil snu, ja. Mulig den gjør det i år også, noen som har sjekket? Det er uansett ikke noe å juble over, de 3 første ukene i januar er værst.... mørkt, blakk og kald. Så melder isproblemer seg, påske uten snø, masete 17. mai. Når det hele er over snur sola pinadø igjenn!

:lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...