Gudrun Startet 21.Desember.2006 Del på Facebook Startet 21.Desember.2006 Ja på fredag kl. 0122 snur solen! Vi er nesten over kneiken, bare timer nå.............. Det bør være et lys på himmelen en plass som snart bør dukke opp bak alle regnværs skyene....... Bunnstoffet er klart...... Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Supert !!! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Ja det er snart full båtsessong igjen. Gytetorsken kommer inn i månedskifte januar/februar så da er det bare å være klar Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Astor Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Nå går det bare en vei. Mot lysere tider. Tiden fram til påske går alltid fort. I januar er det del-eksamen i Stavanger, samt en uke på Tenerife med båtvenner fra BP. I februar er det båtmesse i Gøteborg. Også denne sammen med båtvenner fra Baatplassen. I regi av KNBF! Anbefales. I mars er det hovedeksamen i Stavanger samt utsetting av Astor i det våte element. God jul, folkens! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Det er nesten så man føler for å ta en Forresten, la det bli tre og en for å feire ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GeirFrode Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Henger meg på den jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Nå er det vel ikke solen som snur, men for all del: Det er verdt en skål! Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Kjell E Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 (redigert) Absolutt verdt å ikke la gå ubemerket hen, nei! Feiret det i går med å fylle diesel, og bytte propellvann. Og det er visst noe annet som også må markeres på denne fræddan Redigert 21.Desember.2006 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
bjoris Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 (redigert) Fantastiske nyheter!!!! Håper på godvær i romjula så det kanskje blir en tur med båt over fjorden. 20 min med båt eller 1 time og 20 min med bil!! Siden det står nybil i garasjen er det uansett ikke så trist å ta bilen, men håper likevel på flatt vann og 22-23 knop... Redigert 21.Desember.2006 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Tine IV Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Forsvinner tåka så kansje det blir en tur utpå imårra og blir over til lørdag , så jeg kan slappe av litt . Blir nesten sprø av julemaset til alle jeg , skulle tru verden går under snart jo . Økosjefen flyr fram å tilbake og opp å ned stresser så jeg nesten blir sliten av å se på . Nei jeg trur jeg tar meg en tur utpå imårra så andre kan stresse ferdig til den jula , slapper jeg rolig av i skute til lørdag . Så kansje det har roa seg litt ....... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Merkelig nok så kommer snøen etter at solen snur... Naturen er nok like treg som hele den gjengen i krangletråden Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Nå er vi over kneiken Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 og takk for det! kjenner den varmer allerede! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sydvesten Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Da skjønner jeg hvorfor jeg var så kvikk og opplagt i dag tidlig, utladingen er slutt og oppladningen har begynt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
REM Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Nå er det vel ikke solen som snur, men for all del: Det er verdt en skål! Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Spinner Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Blir nesten sprø av julemaset til alle jeg , skulle tru verden går under snart jo . Økosjefen flyr fram å tilbake og opp å ned stresser så jeg nesten blir sliten av å se på . Nei jeg trur jeg tar meg en tur utpå imårra så andre kan stresse ferdig til den jula , slapper jeg rolig av i skute til lørdag . Så kansje det har roa seg litt ....... Morsom du...bra det ikke er likestilling... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Spinner Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt? Neida, jorda er flat, og i sentrum av universet, det vet jo alle... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Ubåtfender Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 (redigert) Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt? Nei da, må vel være at jorda går den andre veien, mot stb altså Gått og stampet i mørke mot barbord, godt at det blir lysere framme i horisonten Redigert 22.Desember.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Nå er det vel ikke solen som snur, men for all del: Det er verdt en skål! Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt? Jo selvsagt er det solen som snur. Rakettmotorene ble startet kl 12:00 i går, farten bremset og tilslutt så fikk den nok fart til og gå andre veien. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Hvis ikke solen snur, hva er det da som snur? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Hvis ikke solen snur, hva er det da som snur? En seiler som har vært i Skagen, som vender nesen hjem. Se fremover, snart er det frem med poleringsmidler. Merker kriblingen allerede. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Hvis ikke solen snur, hva er det da som snur? Sett fra jorden, varierer solens bane over himmelen gjennom året. Formen den får, beskrevet ut ifra solens posisjon på samme tid vær dag i et fullt år, blir kalt «the analemma» og ligner et åttetall langs etter en nord/sør-akse. Selv om de mest åpenbare variasjonene av solens synlige posisjon i løpet av et år, er en nord/sør-sving over en 47 graders vinkel (på grunn av en 23.5-graders helningen av jorden i forhold til solen), så er det i tillegg en øst/vest-komponent. Nord/sør-svingen i synlig vinkel er hovedkilden til årstidene på jorden. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 Hahhh!. Er du også en av de som har gått på denna bløffen om at det er jorda som går rundt sola og ikke omvendt? Neida, jorda er flat, og i sentrum av universet, det vet jo alle... Siden 1547 har menneskeheten blitt villedet, les alt HER Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gutek Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 En sann pessimist ! Ei gammal kjerring på Smøla låg til sengs og var skikkeli deprimert i desember.De fortalte henne at nå var det snart slutt på mørketida og at sola snart ville snu Svaret var ;Er det noko hjelp i ! Om eit halvt år så går ho nedover att ! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 22.Desember.2006 Del på Facebook Svart 22.Desember.2006 En sann pessimist ! statistikk og forskning viser at sola vil snu, ja. Mulig den gjør det i år også, noen som har sjekket? Det er uansett ikke noe å juble over, de 3 første ukene i januar er værst.... mørkt, blakk og kald. Så melder isproblemer seg, påske uten snø, masete 17. mai. Når det hele er over snur sola pinadø igjenn! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.