Jump to content

Prosjekt Bavaria


baatsman

Recommended Posts

Punkt 1 har jeg ikke fått gjordt noe med. Men har tenkt å få tatt ut bordet. La en møbelsnekker dele bordet slik at blir

klaffer. Klaffene blir ikke hengende nedover, men lagt opp. Utfordringen er at det er en forhøyet listkant rundt bordet.

Dette er jeg litt usikker på hvordan få pent. Her er jeg åpen for løsninger. Grunnen står i punkt 1

Ser absolutt poenget men utfordringen er jo kantene ja.

Kunne ellers tenkt meg å fått laget en liten "forlenging" og forhøyning av fremkanten av selve setet (lårstøtte) i salongen. Synes den er er litt i korteste laget for å gi førsteklasses sittekomfort. Savner litt mer lårstøtte. Når det gjelder benken på andre siden av bordet (mot byssa) kunne jeg tenkt meg å "tiltet" hele denne benken litt bakover for å få en mer "liggende" stilling i denne benken.

Er det bare jeg som har slike ønsker eller er det flere som har kjent på det samme?? Kona beskylder meg for å ligge både når jeg kjører bil og sitter i sofaen så jeg ser for meg at det kan være jeg som er miljøskadet og ikke baven som har dårlig sittekomfort (andre seilbåter jeg har vært i har værre kirkebenker enn dette).

 

Ellers blir det montering av noe duppeditter som er annskaffet, men ikke montert. Bl a flatskjerm som ligger i akterlugaren

når den ikke er i bruk. Finner ikke helt stedet hvor den skal monteres. Er usikker på montering av svingarm. Låsemuligheter og holdbarhet.

Har montert 17" widescreen flatskjermen på en svingarm på skottet over kartbordet. Da kan den svinges inn mot salongen eller brukes som skjerm for plotter fra kartbordet. Det blir ingen synlige ledninger. De går rett ned i "plast teaken" rundt kartbordet. Fungerer aldeles utmerket uten slingring eller problemer av noe slag. Det er en slik 12V sak med innebygget TV tuner og DVD spiller fra komplett. Anbefales.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

. Når det gjelder benken på andre siden av bordet (mot byssa) kunne jeg tenkt meg å "tiltet" hele denne benken litt bakover for å få en mer "liggende" stilling i denne benken.

 

Den benken har Lunde levert skinner til for å skyve frem og tilbake. Selvfølgelig med låsemuligheter.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Dette med skinner var en godt tips baatsman for slike feitinger som meg.... kunne godt tenke meg skinner på benken slik at det blir mere rom til pondusen(som neppe blir mindre årene).

 

Når det gjelder tralleverket så kunne jeg også tankt meg det... i allefall bb bad akterut, men jeg liker da treverk og ikke sykehus innredning i båten... men billig er det jo ikke... forøvrid så lager Kurt Behn mya annet kjekt "aftermarked" dingser til båtene våre..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Heisan. Vi har jo B 39 06 mod. Vi kjøpte overmadrasser på IKEA, laget en mal av sengen i plas folie gikk, la denne oppå overmadrassen tegnet av la til 3 cm klippet. sydde/kantet gikk og la oss sovnet Godt.

 

Og 2 seteren mot midtgangen har vi bygget m litt,jeg laget ny sitteplate uten rygg og sydde om puten, så nå har vi bare en benk uten seterygg, dette har opnet opp salongen vesentelig og gjort det mye enklere og passere hverandre når vi står og lager mat. Lagerrommet under er naturlig vis likt. Nå har vi en enklere drop seat i salongen som vi sytes er greit og ha. Videre har vi ogå bygget hylle i motorrommet med dobbel isolasjon under hjalp godt på støy. Fungere nå som et kjekt tørkerom og lagerrom.

Link to post
Share on other sites

Har du et bilde av hyllen skage slik at jeg slipper å plage de få grå jeg har igjen på finne en løsning på dette

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har tenkt å fortsette på denne:

 

Punkt 1 har jeg ikke fått gjordt noe med. Men har tenkt å få tatt ut bordet. La en møbelsnekker dele bordet slik at blir

klaffer. Klaffene blir ikke hengende nedover, men lagt opp. Utfordringen er at det er en forhøyet listkant rundt bordet.

Dette er jeg litt usikker på hvordan få pent. Her er jeg åpen for løsninger. Grunnen står i punkt 1

Hej Baatsman

 

du har ikke funderat på ett Malö-bord.......jag tycker det virker veldi praktiskt, lurer själv på ett sådant

 

45_2.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Om det kun er for renholdets del (og veldig lite for estetikken) kan man lage teakgulv på badet på 15 min for under kr 300.-

 

bad_teak.jpg

 

Se her for litt mer info.

 

Tenkt som en quick and dirty løsning rett før ferietur, men så har det blitt liggende. Varer tilsynelatende greit så langt....

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ser Lunde selge komplett cockpit putesett til båten til kun 6000 kroner.... nå har jeg en god del hvit skai liggende fra et annet skrinlagt prosjekt som jeg tenker å bruke til putetrekk i cockpiten.... Frågan er hvor jeg kan finne god skumgummi av god hardhet til en anstendig pris... Det som selges rundt fordi som vanlige billige madrasser er for mykt for ei ræv på nesten 100kg..

 

Siden jeg er en kløpper med symaskinen så er ikke syingen noe problem, men god skumgummi som ikke er for tykk men passe hard som kan være utfordingen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det der er et evig spørsmål tror jeg. Skumplasten kan nesten ikke bli for hard. Etter noen timer så virker det som om man "sitter seg gjennom" det meste som finnes på markedet. Jeg har begått noen egenproduserte puter i mitt liv, og hver gang dumper jeg i fella med for myk skumplast. :headbang:

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Puter i cock-pit kjøpte jeg de dobbeltputene, vanlige båtputer. De sitter du godt på. Hvordan de er oppbygd ville jeg undersøkt.

 

Jeg trodde kroppen din var pæreformet Sydvesten, men i og med du er v formet med spiss ræv så sjønner jeg det.

Jeg tenkte på trykket pr kvadratcm.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte på trykket pr kvadratcm.

Siden den også er bred så blir trykker jevnt fordelt, men hardheten i madrassene må være av typen hard..... Her linken til putesettet til 42Cr, den kun 6200,- :eek:

 

Skulle hatt en sjappe i Bergen siden det er jeg har mere enn nok tid til å tukle med slikt... siden jeg er ukependler pendler og kun bruker kveldene til baatplassen og øl... så tenkte jeg å gjøre noe annet fornuftig...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siden den også er bred så blir trykker jevnt fordelt, men hardheten i madrassene må være av typen hard..... Her linken til putesettet til 42Cr, den kun 6200,- :eek:

 

Jeg har sett det, men er godt fornøyd med vanlige båtputene. Da skifter vi når de begynner å bli slitne. Enkelt å greit.

 

Men har du skai, så klarer du det selv. Kollegaen til kona sydde selv til Princess V42.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Guntor Plastikk i Skien har nok noe som kan passe til 0,1 tonn ræv, sydvesten.. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har tenkt på Guntor ja, de har jo det meste innen skumplast.... sikkert noe som passer min "smukke" ende også... Kan jo sy trekkene og klippe til madrassene etterpå med litt overmål..... når alt er feridig sydd...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mange fine ideer og tanker her!

 

 

Vet noen hvor det er gunstig å kjøpe tempurmadrasser? I noe slags "løsvekt"

SIden jeg elsker !? å sy selv, må det bli noe slikt før sommeren.

 

 

 

Jeg har irritert meg over det dyre men skabbete teakbordet ute. Det ble slarkete etter 1 sesong, og siden gikk det bare verre.

 

Har nå forsøkt meg på en egen produksjon i garasjen.

 

bord_i_teak.jpg

 

Laget det litt bredere enn originalen, men bare i midtplaten. Ser poenget?

klappbord.jpg

Link to post
Share on other sites

Selv er jeg foreløpig fornøyd med det originale teakbordet i cocpit som jeg kjøpte inn sesongen 2006, men det kommer ikke opp mot av bordet du har laget her Amalie.

 

Jeg ser forøvrig godt poenget ditt og med det en liten idè. Har du tenkt på å bore ut et par hull jfr. malen du har satt på bordet. Sånn akkurat midt mellom lemmene - så har du noen perfekte boksholdere også i sjøgang (ved bruk av motor - ved seilas er jo bordet slått ned selvsagt :wink: ). Du kan jo også lage et par runde lokk som passer akkurat i hullene, dersom ønsker hel flate når du skal bruke borde til noe annet(????)

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...