bjoris Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 så drar ikke på alt her Nettopp... jeg pleier heller ikke dra Yamarinen noe særlig over 60 med familien med Lyden var bra!!! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ficher Svart 1.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 (redigert) Hei. Litt O.T.... men dette er mitt "skip" som fraktet meg til den flotte greske øya Samos. ( tøff innflyging med kort rullebane) Redigert 1.Februar.2007 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 ja det der så skummelt ut egentlig en fin bå Sitér dette innlegget Link to post
greenstream Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 (redigert) Nettopp... jeg pleier heller ikke dra Yamarinen noe særlig over 60 med familien med Lyden var bra!!! haha her er båten vi egentlig filmet en beecraft 16 med en preppet 90 yamaha ca 115 hk eneste bee craften i norge med så stor motor, blir vanlig vis kjørt med 50 hk i offshore klasse v50 http://www.youtube.com/watch?v=TEKSBgaJl98 Redigert 1.Februar.2007 av greenstream (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 Hei. Her er mitt bidrag til denne siden Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
jankospeed Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 Hei. Her kommer enda ein film fra båten min Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Espen C Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 Her kommer enda ein film fra båten min Linken din virker ikke, jeg får beskjed om at filmen ikke er der mer. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 Får ikkje til det med bilder/ videoer, men det kommer. Men intil videre her er ein liten ein Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Hei jankospeed! Artig å se Shetland'n i full utfoldelse! Blir noe annet en min med 60HK, såvidt den planer. Sist sommer fikk jeg tatt av det meste av den fæle blåmalinga. Skal få lexan frontrute gjennom en kjenning. Men så var det vann i mellomskroget da---. Vel, jeg skal prøve å få den på sjøen i sommer. Bilder synes jeg fortsatt er plundrete her på sidene, men skal prøve etterhvert. Har du flere bilder av båten, innredninga f.eks? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Lodda Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Hei. Her er mitt bidrag til denne siden Gikk godt med den motoren, hvor mye fart får du på maks pådrag! Dette må da være på MO, og på en av de få fine dommerdagen i fjor. LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
jankospeed Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Hei. Svarer på bege disse over. Jeg skal sende deg mail anngående bilder av innredning båten min.Blir nokk ikke før over helga. Båten er stasjonert på MO ja. Den er målt med GPS til 43 knop.En i båten og ca. 50 liter drivstoff. Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
jankospeed Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Hei jankospeed!Artig å se Shetland'n i full utfoldelse! Blir noe annet en min med 60HK, såvidt den planer. Sist sommer fikk jeg tatt av det meste av den fæle blåmalinga. Skal få lexan frontrute gjennom en kjenning. Men så var det vann i mellomskroget da---. Vel, jeg skal prøve å få den på sjøen i sommer. Bilder synes jeg fortsatt er plundrete her på sidene, men skal prøve etterhvert. Har du flere bilder av båten, innredninga f.eks? mvh JanS Jeg sender deg bilder.Jeg har skiftet vindskjerm i lexan. Vinduer i båten er vanlig plexi. Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
bukt Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 en liten snutt av min båt, kjører med en halv liter lake i tanken på denne vdeoen så drar ikke på alt her, lagde viedeoen helst for å vise lyden ;) http://www.youtube.com/watch?v=Ba6BoMtDYOA haha her er båten vi egentlig filmet en beecraft 16 med en preppet 90 yamaha ca 115 hk eneste bee craften i norge med så stor motor, blir vanlig vis kjørt med 50 hk i offshore klasse v50http://www.youtube.com/watch?v=TEKSBgaJl98 Gøy med raske båter, hvor mange knop gjør de. En kompis hadde en tintorera med 250hp og "speedmaster " uv hus den gikk noe helt j.... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Her er en liten videosnutt av vinterstart (antakelig for spesielt interesserte, selv på baatplassen).... Fant nå ut at det kunne vært artig å ha video av når jeg starter motoren etter at den har stått i 3 uker om vinteren. Det er 3 grader her og jeg har ikke hatt noe varme i motorrommet... Som dere ser starter den momentant... Kjempefornøyd med denne Yamaha dieselen... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
HaJ Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 (redigert) Du ville nok opplevd det samme om det så var minus 20 og flere måneder siden forrige gang du hadde start! Sånn er det bare! Den motoren starter nesten før du har fått vridd om nøkkelen Hadde samme motor i forrige båt, samme båt også, en 7400. Godt å se og høre Yamahadieselen igjen! Har ikke hatt noe trøbbel med VP'n, men savner likevel Yamahaen. Den er suveren!! Redigert 5.Februar.2007 av HaJ (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Ficher Svart 5.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Her er en liten videosnutt av vinterstart (antakelig for spesielt interesserte, selv på baatplassen).... Fant nå ut at det kunne vært artig å ha video av når jeg starter motoren etter at den har stått i 3 uker om vinteren. Det er 3 grader her og jeg har ikke hatt noe varme i motorrommet... Som dere ser starter den momentant... Kjempefornøyd med denne Yamaha dieselen... Den lyden er det nok manger som venter på .......snart VÅR gutter/jenter. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 ER YAMAHA DIESEL INNEBORDS ,SAMME FABRIKKAT SOM UTENBORDS?? LIGNER VEL LITT PÅ YANMAR?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Yep det er samme. De bruker samme Toyota stamme-motor som Yanmar. Det var visstnok Yanmar som på "ordre" fra Toyota "lærte" Yamaha opp til å lage dieselmotorer. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bjoris Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 ER YAMAHA DIESEL INNEBORDS ,SAMME FABRIKKAT SOM UTENBORDS?? LIGNER VEL LITT PÅ YANMAR?? Det er ikke samme motoren som Yanmars 4LHA motor. Denne er 3.7 liter, mens Yanmar sin kjente 4 syl er 3.45 liter. Jeg har hatt 222 hk 4LHA-STP og gangen i disse motoren er HELT forskjellig. Her kan du åpne luka i under full fart uten at støyen føles intens som den gjør på nevnte Yanmar og ikke minst 41 motoren til Volvo... MEN, det er mulig at Yamahas forsiktige 165 hk uttak av denne blokka gjøre at hardheten i lyden du finner på en Yanmar 222 hk ikke kommer frem. Kanskje går 144 hk Yanmaren stillere enn 222 hk? Når det gjelder Yanmars 6 syl (240 og 290 hk) er dette samme blokka som Yamaha sin 420 motor... Sikkert noen som kan utdype dette... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Gøy med raske båter, hvor mange knop gjør de.En kompis hadde en tintorera med 250hp og "speedmaster " uv hus den gikk noe helt j.... vel eg ha fått meg ny motor men med 115 gikk min i ca 50+ og bee ca 55. kopisen din har vel ikke tintoen ennå? har nemlig laget en side fro tinto eiere ;) http://www.tintoreraclub.tk er bra mangen båter der ;) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 til ingar og moderator.. las igjennom noen innelgg her på denne debatten ,, da så jeg hvordan STORE bokstaver virket som skriking ... det var selvsagt mine store bokstaver.. skal ta meg sammen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ingar Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Takker og bukker... Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 7.Juni.2007 Del på Facebook Svart 7.Juni.2007 Heisann Vet ikke helt hvordan dette funker, men jeg gjør et forsøk med et par snutter.. Dette er skipet mitt gjennom/forbi Vesterålen - fantastisk vær!! Her er fra samme turen, en dag senere - filmet I / FRA min båt.. Båtliv finnes også nordpå ... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
jma001 Svart 24.Januar.2008 Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 Da er vi to om den drømmen ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dett er en god begynnelse , håper ALLE som kan legger inn en film av båten sin. Med vår Sun 33 med 2 stk MerCruiser 4,2l 300hk kan man oppleve vakker natur. Her er mitt film-bidrag til tråden https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=206705 God fornøyelse :-) Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 24.Januar.2008 Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 Med vår Sun 33 med 2 stk MerCruiser 4,2l 300hk kan man oppleve vakker natur.God fornøyelse :-) Flotte billeder, smuk natur Som dansker kan man godt blive lidt misundelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.