Jump to content

Se film av båten min...( legg inn film her )


Ficher

Recommended Posts

Nettopp... jeg pleier heller ikke dra Yamarinen noe særlig over 60 med familien med :eek: Lyden var bra!!!

 

haha :diving: her er båten vi egentlig filmet en beecraft 16 med en preppet 90 yamaha ca 115 hk eneste bee craften i norge med så stor motor, blir vanlig vis kjørt med 50 hk i offshore klasse v50

http://www.youtube.com/watch?v=TEKSBgaJl98

Redigert av greenstream (see edit history)
i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

Hei jankospeed!

Artig å se Shetland'n i full utfoldelse! Blir noe annet en min med 60HK, såvidt den planer. Sist sommer fikk jeg tatt av det meste av den fæle blåmalinga. Skal få lexan frontrute gjennom en kjenning. Men så var det vann i mellomskroget da---. Vel, jeg skal prøve å få den på sjøen i sommer. Bilder synes jeg fortsatt er plundrete her på sidene, men skal prøve etterhvert. Har du flere bilder av båten, innredninga f.eks?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Svarer på bege disse over.

 

Jeg skal sende deg mail anngående bilder av innredning båten min.Blir nokk ikke før over helga.

 

Båten er stasjonert på MO ja. Den er målt med GPS til 43 knop.En i båten og ca. 50 liter drivstoff.

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Hei jankospeed!

Artig å se Shetland'n i full utfoldelse! Blir noe annet en min med 60HK, såvidt den planer. Sist sommer fikk jeg tatt av det meste av den fæle blåmalinga. Skal få lexan frontrute gjennom en kjenning. Men så var det vann i mellomskroget da---. Vel, jeg skal prøve å få den på sjøen i sommer. Bilder synes jeg fortsatt er plundrete her på sidene, men skal prøve etterhvert. Har du flere bilder av båten, innredninga f.eks?

mvh

JanS

 

Jeg sender deg bilder.Jeg har skiftet vindskjerm i lexan. Vinduer i båten er vanlig plexi.

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

en liten snutt av min båt, kjører med en halv liter lake i tanken på denne vdeoen så drar ikke på alt her, lagde viedeoen helst for å vise lyden ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ba6BoMtDYOA

 

 

haha :diving: her er båten vi egentlig filmet en beecraft 16 med en preppet 90 yamaha ca 115 hk eneste bee craften i norge med så stor motor, blir vanlig vis kjørt med 50 hk i offshore klasse v50

http://www.youtube.com/watch?v=TEKSBgaJl98

 

Gøy med raske båter, hvor mange knop gjør de.

En kompis hadde en tintorera med 250hp og "speedmaster " uv hus den gikk noe helt j....

Link to post
Share on other sites

Her er en liten videosnutt av vinterstart (antakelig for spesielt interesserte, selv på baatplassen).... :crazy: Fant nå ut at det kunne vært artig å ha video av når jeg starter motoren etter at den har stått i 3 uker om vinteren. Det er 3 grader her og jeg har ikke hatt noe varme i motorrommet... Som dere ser starter den momentant... Kjempefornøyd med denne Yamaha dieselen...

 

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Du ville nok opplevd det samme om det så var minus 20 og flere måneder siden forrige gang du hadde start! Sånn er det bare!

Den motoren starter nesten før du har fått vridd om nøkkelen :yesnod:

Hadde samme motor i forrige båt, samme båt også, en 7400. Godt å se og høre Yamahadieselen igjen!

Har ikke hatt noe trøbbel med VP'n, men savner likevel Yamahaen. Den er suveren!!

Redigert av HaJ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er en liten videosnutt av vinterstart (antakelig for spesielt interesserte, selv på baatplassen).... :crazy: Fant nå ut at det kunne vært artig å ha video av når jeg starter motoren etter at den har stått i 3 uker om vinteren. Det er 3 grader her og jeg har ikke hatt noe varme i motorrommet... Som dere ser starter den momentant... Kjempefornøyd med denne Yamaha dieselen...

 

 

 

Den lyden er det nok manger som venter på .......snart VÅR gutter/jenter. :flag:

Link to post
Share on other sites

ER YAMAHA DIESEL INNEBORDS ,SAMME FABRIKKAT SOM UTENBORDS?? LIGNER VEL LITT PÅ YANMAR??

 

Det er ikke samme motoren som Yanmars 4LHA motor. Denne er 3.7 liter, mens Yanmar sin kjente 4 syl er 3.45 liter. Jeg har hatt 222 hk 4LHA-STP og gangen i disse motoren er HELT forskjellig. Her kan du åpne luka i under full fart uten at støyen føles intens som den gjør på nevnte Yanmar og ikke minst 41 motoren til Volvo... MEN, det er mulig at Yamahas forsiktige 165 hk uttak av denne blokka gjøre at hardheten i lyden du finner på en Yanmar 222 hk ikke kommer frem. Kanskje går 144 hk Yanmaren stillere enn 222 hk?

 

Når det gjelder Yanmars 6 syl (240 og 290 hk) er dette samme blokka som Yamaha sin 420 motor... Sikkert noen som kan utdype dette...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Gøy med raske båter, hvor mange knop gjør de.

En kompis hadde en tintorera med 250hp og "speedmaster " uv hus den gikk noe helt j....

 

 

vel eg ha fått meg ny motor men med 115 gikk min i ca 50+ og bee ca 55.

kopisen din har vel ikke tintoen ennå?

har nemlig laget en side fro tinto eiere ;) http://www.tintoreraclub.tk er bra mangen båter der ;)

i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Heisann

 

Vet ikke helt hvordan dette funker, men jeg gjør et forsøk med et par snutter..

 

Dette er skipet mitt gjennom/forbi Vesterålen - fantastisk vær!!

 

 

 

Her er fra samme turen, en dag senere - filmet I / FRA min båt..

 

 

Båtliv finnes også nordpå ... :smiley:

Nemo saltat sobrius

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
Da er vi to om den drømmen :yesnod:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dett er en god begynnelse :flag: , håper ALLE som kan legger inn en film av båten sin. :cheers:

 

 

 

Med vår Sun 33 med 2 stk MerCruiser 4,2l 300hk kan man oppleve vakker natur.

Her er mitt film-bidrag til tråden

 

https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=206705

 

God fornøyelse

:-)

:flag::flag_sw:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...