Jump to content

Det er kaldt, husk frostvakt.


Blue_Dragon

Recommended Posts

Var nede i båten en tur tidligere i kveld. Pluss 1,2 i kabinen, pluss 4,5 i motorrom. Uten varme. Vet ikke hvor kaldt det var utendørs, men noen få minusgrader var det nok. Tviler på om jeg får bruk for varme i motorrommet i år heller!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Her på Skjetten ved Lillestrøm er det minus 20! Men jeg har jo ikke båten liggende her da. Men kalt var det da skipshunden ble luftet for noen timer siden.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fikk et lite sjokk i går da GSM overvåkningssystemet mitt ikke svarte på SMS meldinger :headbang:

"Nå har båten gått ned" tenkte jeg. Det må ha skjedd veldig raskt og brutalt siden jeg ikke fikk noen alarm.

 

En rask tur ned i båten viste at alt sto bra til, men hvorfor virket ikke GSM enheten?

Alt så normalt ut, og displayet viste at alarmen også jobbet normalt.

 

Etter en del forskning fant jeg feilen. Det viste seg at det sto 0 kroner på ring kontant abbonementet til alarmen :cryin:

Link to post
Share on other sites

Ja disse hersens duppedittene man omgir seg med :headbang:

 

Jeg har ikke hatt egen prosjekttråd, men har skrevet litt om prosjektet her og der diverse ganger.

Alarmen skal bygges ut i flere steg, men målet for i år (steg 1) er nådd:

 

- Overvåker landstrøm

- Overvåker mulig lekkasje

 

Steg 2 er ennå ikke spesifisert, men jeg redd det kan bli en del hemmeligheter i steg 2, som jeg ikke har lyst til å offentliggjøre :lol:

Link to post
Share on other sites

Steg 2 er ennå ikke spesifisert, men jeg redd det kan bli en del hemmeligheter i steg 2, som jeg ikke har lyst til å offentliggjøre :lol:

 

Det er vel å kutte ut kontantkortet. :lol:

 

 

Men ble litt forbauset igår, det var faktisk en helt annen varme i båten.Det var langt i fra ute temp. Droppet varmer, iom att båten er 10 mil unna. Liker ikke varmer på uten tilsyn. Må skaffe meg termometer med max/minus lagring.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Mja. jeg har liten erfaring med kontaktkort, men det var jo bare å fylle opp.

Man pleier vel å få en advarsel. Men denne har kanskje gått som SMS til mobilen i båten :crazy: . Alternativt finnes jo noen kjempebillige abonnementstype til kr 5 i måneden. Sjekk http://www.tele2.no

 

Legger til: uanssett er nummeret du hadde fra før nå borte. Tror ikke du bare kan fylle opp. (Men er ikke sikker)

Link to post
Share on other sites

Har vært kaldt etter vestlandsk målestokk her også.

Var og måkte av båten i dag og det var på tide. Mange som kommer til å slite om de ikke måker kalesjen før snøen blir våt.

I cabinen var det ikke minusgrader. Måleinstrumentet som er en kvart flaske pepsi max var flytende og fin.

Link to post
Share on other sites

Litt artig hvis de som har gsm-alarm kan melde om forholdet i båtene.

Tja, GSM-alarmen er fremdeles på teststadiet og kommer vel ikke i fullt bruk før jeg blir liggende på svai til sommeren. Uansett, forholdene i båten er utmerket. 18 °C i salong og lugar, nesten 3 °C i akterskottet og -2 °C i cockpitteltet. Ute er sjøtemperatur 2°C og lufta svinger mellom -7 og -8 °C. Alle disse termometerene ligger innerst i Oslofjorden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...