Jump to content

Det er kaldt, husk frostvakt.


Blue_Dragon

Recommended Posts

Du avleser ikke disse temperaturene via en GSM alarm?

Nei, det er en håndfull trådløse sensorer som er strategisk plassert rundt omkring for å finne ut hvor jeg bør plassere sensorer for GSM-alarmen. Alarmen har bare tre sensorer for lufttemperatur, og i tillegg leser den sjøtemp og vind hvis jeg bare gidder å koble opp det som skal til for å automatisere disse funksjonene.

Link to post
Share on other sites

Vel, for å gi dem som vil ha stor fleksibilitet og frihet et stalltips som dessverre utelukker dem som vil ha noe billig og enkelt (for ikke å snakke om problemene noe slikt kan skape for dem som ikke er nokså flinke med elektronikk) så er det jo mulig å sette sammen sitt eget system med picoServ byggeklosser fra Compulogic. :smash: Ulempen med en løsning basert på denne teknologien er at det sannsynligvis går med en del strøm. :cryin: En annen ulempe er at NMEA-kortet antagelig er laget for faste værstasjoner og etter min mening mangler litt for å overvåke båter, men det er min mening.

Link to post
Share on other sites

Signalux MT-101 har 8 (+8 til) digitale innganger som kan brukes til mye, for eksempel temperatursensorer. Denne modulen går bl.a. på 12VDC. Jeg hadde derfor denne i tankene når du nevner +5 innganger (bare 3 for temperatur) med GPRS støtte.

 

Prisnivået er nok noe høyere enn hos Clas Ohlson. Noe mer info finner man blant annet her.

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Signalux MT-101 har 8 (+8 til) digitale innganger som kan brukes til mye, for eksempel temperatursensorer. Denne modulen går bl.a. på 12VDC.

Det blir litt sært å bruke digitale temperatursensorer når det er relativt enkelt å sette opp og kalibrere analoge innganger. Hvor mange analoge innganger som brukes til hva er noe helt annet - det er veldig greit å bruke en analog inngang eller tre til å overvåke batterispenning. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...