Jump to content

Byggmakkerreklame på TV2


skorpo

Recommended Posts

Søndag var det tid for årets første båttur!

 

Det var nokre kuldegradar, men Yanmaren starta greitt etter fem vekers kvile. Varme fekk vi i cabinen, òg. Fint ver. Kona trivdes, glad i båten, glad i meg. Alle var einige om at det var ein fin tur.

 

Men så heim til kvardagen: Då fekk vi servert Byggmakkers TV2-reklame der skrekkbiletet av ein mann er ein som heller vil bruke pengane på båt enn på å pusse opp hus. Gløymd var båtturen, her hadde ho endeleg fått servert i fargar kor håplause ein del menn (og med dei eg) er.

 

Eg har ikkje lest så mange trådar på baatplassen i det siste, så kanskje har det alt vore debattert - vis meg i så fall debatten, her trenger eg hjelp til ein motoffensiv!

Link to post
Share on other sites

Men så heim til kvardagen: Då fekk vi servert Byggmakkers TV2-reklame der skrekkbiletet av ein mann er ein som heller vil bruke pengane på båt enn på å pusse opp hus...

Er nok eit par stykker som kjenner seg igjen i den reklamen der ja :wink: Eg gjer ikkje anna enn å smile frå øyre til øyre når eg ser den :lol: , men har kanskje noko med at eg ikkje har noko hus å pusse opp heller :wink: .

 

Personleg forstår eg ikkje kva ho i reklamen klager etter. Er jo heilt naturleg å bruke pengar på båt framfor oppussing av hus :smash::wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Er glad jeg ikke ser på TV2, glad jeg boikottet denne kanalen for mange år siden.. :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nja det kan jo være muligheter for å kjøpe et verktøy man bare må ha for å utføre oppussinga

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Oppussing/ombygging av hus er kjempeanledning til å kjøpe verktøy. Forige tilbygg til huset ga plan- og tykkelseshøvel i tillegg til mye annet. :wink:

 

Rep. av bil er et annet godt påskudd (kompressor, sveiseapparat, ....).

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

He, he....

Her i huset bruker jeg penger på båt og forteller aldri alt hva jeg kjøper og gjør eller hva ting koster.

 

Samme taktikk som hun bruker når hun kjøper klær.

 

Dette er en taktikk som funker hos meg også. Båten(e) pusser seg opp selv.... vel, får litt pes for tiden jeg bruker en gang i blant. Men investeringene går etter dobbel bokførings-prinsippet.

Og nyanskaffelsene er selvfølgelig oppgitte prosjekter som "jeg har fått kastet etter meg for slikk og ingenting".

Kona er ikke dum, så hun har vel funnet ut at teknikken funker begge veier..... :wink::lol::wink:

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

vi har 11 rom Hulda. Vil det si at å pusse opp hele huset en gang i året gir carte blanche til så mye båtaktivitet jeg bare ønsker ?

 

GARANTERER du dette, eller er det bare en spesialordning du har fremfobrhandlet ?

 

Suzuki

 

Jeg har sveiseapparater, kompressor, tykkelseshøvel, freser, sager og alt det der.

 

Oppussingen er ikke noe som blir fremforhandlet, det er en beordringssituasjon med glideskala. Glideskalaen går ut på at jeg sklir unna. Admiralen er slett ikke umulig. Hun er interessert i båt også. Ser frem til en knallsommer som den vi hadde sist, med lengre turer, bading og greier. Det betyr at jeg må snekre innredning.

Link to post
Share on other sites

sydvesten ,, det er tull. kom ikke og si at du ikke følger med på hotel sesar............:-)

 

 

Sånt søppel ser ikke vi på i Ørneredet ihvertfall. Makan til møl :puke: Men hver sin lyst. Naboen har alle episodene av Glamour på CD og det er jo godt vi ikke er like alle som en. Hadde vært gørr det og.

Link to post
Share on other sites

Nå thor synes jeg du må passe deg. Skal ikke si så mye her men å rakke ned på cæsar det erhlligbrøde det. Kan ikke gå glipp av en eneste episode og har åpningsmelodien på mobilen og kjenner hvordan freden senker seg over meg hver gang den ringer.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kan jo hende jeg blir strammet opp av Moderator nå vet du :yesnod: Som jeg sa,hver sin lyst. Såpeopera og reality tv er ikke vår greie det er bombesikkert. Vi har satt inn extra satelitt mottager i Krønikegrotten så ungene kan se all den tåpelige realitien de vil. Men sitter de der ? Å nei. Det går ikke for der er det ikke flatskjerm må vite. :headbang::headbang::headbang: Så der sitter,dvs ligger,PitPuddelen og jeg sammen med alle gullfiskene og koser oss :drink: Må nok innrømme at jeg glaner litt på Osbornes når det sendes. Gamle forfalne helter blir nesten som nye igjen da. :cheers::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nå thor synes jeg du må passe deg. Skal ikke si så mye her men å rakke ned på cæsar det erhlligbrøde det. Kan ikke gå glipp av en eneste episode og har åpningsmelodien på mobilen og kjenner hvordan freden senker seg over meg hver gang den ringer.

Du kødder nå?? :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Du kødder nå?? :rolleyes:

 

Nei tenk så gjør jeg ikke det. I motsetning til alle skapkikkerne er jeg ikke redd for å si at jeg følger med i den beste såpen som noen gang er lagd

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

'Du kan bygge så mye båt du vil, bare du pusser opp et rom i måneden'.

 

Pusser du virkelig opp ett rom i måneden? Hos meg ligger det på rundt ett rom i året, synes det er travelt nok jeg! :crazy: Driver riktignok og flytter om på rom og funksjoner, så da blir det litt ekstra tidkrevende da. For tiden er det nytt vaskerom som er på gang, håper på å være ferdig til rundt påsketider eller så slik at jeg slipper å bruke båtsesongen til denslags...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Pusser du virkelig opp ett rom i måneden? Hos meg ligger det på rundt ett rom i året, synes det er travelt nok jeg!

Her må det være et forhandlingstrekk jeg ikke har fått med meg: Her i regimet til HSB (Hun som bestemmer..), kommer jeg meg ikke unna med oppussing av et rom nei: Jeg bygger (vinter!)hytte. Og der er det endog snakk om både anneks og vedbu :cryin::cryin:

 

Jeg får trøste meg med at det er plass til en kano under verandaen og at jeg (eller de som måtte være der på sommeren...:-) ) kan høre klukkingen fra bekken og se ned på tjernet nedenfor.

Av en eller annen grunn er det både båtblader og katalog fra Maritim mfl. i byggebrakka... :rolleyes:

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Jeg har påtatt meg og bygge dekke til utendørs boblebad, samt tak til samme og i tillegg rehabilitere lysthuset så dette står i stil med det øvrige - alt før båtsesongen begynner :eek:

Enda er det tusen ting som skulle vært gjort i båten før samme sesong.

Ondt lider ofte den arbeidsmann.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Kan ikke gå glipp av en eneste episode og har åpningsmelodien på mobilen og kjenner hvordan freden senker seg over meg hver gang den ringer.

No byrjer eg gradvis å miste respekt for deg her :smash::wink:

Ein ting er at du faktisk ser på det, det skal ikkje eg leggje meg bort i, men at du innrømmer det i full offentligheit på eit forum med 9456 medlemmer er jo rett og slett sjølvmord :eek:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Då fekk vi servert Byggmakkers TV2-reklame der skrekkbiletet av ein mann er ein som heller vil bruke pengane på båt enn på å pusse opp hus. Gløymd var båtturen, her hadde ho endeleg fått servert i fargar kor håplause ein del menn (og med dei eg) er.
Hei.

 

Men det er da mye sant i det?

Vi er da ganske håpløse av og til?

Og ikke er det bare båt som tar tid og penger?

Hva med data'n?

 

alskerinna.gif

 

Lars H. smoky_anima1.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har påtatt meg og bygge dekke til utendørs boblebad, samt tak til samme og i tillegg rehabilitere lysthuset så dette står i stil med det øvrige - alt før båtsesongen begynner :eek:

Enda er det tusen ting som skulle vært gjort i båten før samme sesong.

Ondt lider ofte den arbeidsmann.

 

mvh tuffff

 

Du vet at om du argumenterer med at det er romantisk å se stjernene, så kan du spare inn litt til båten ved å slippe å bygge tak!!! :yesnod:

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...