Jump to content

Redningsvest klassen 15-30kg

Suzuki

Recommended Posts

eldstemann trenger en ny vest i år. Størrelsen er vel omlag 15kg, og da er det 15-30kg som gjelder.

Tittet på en Baltic idag, og anser at de tre merkene Baltic, Crewsaver og Helly Hansen er de tre beste. Vest med innebygget sikkerhetssele var dyrt ( dobbelt så dyr ) men jeg mener dette er helt nødvendig. Maritim har andre, og etter mitt skjønn mer " obskure" merker som Laliza og andre. Sikkert ikke nødvendigvis noe dårligere, men ganske mye rimeligere.

Seatronic har PLASTIMO Typhoon vester, disse er veldig rimelige. Vesten er testvinner, men testen er 5 år gammel..

Så; hva kjøper jeg ? Dette er vel stort sett eneste gadget`en der pris egentlig ikke spiller noen rolle... Men, jeg skal ha valuta for pengene. Comfort er viktig, sånn at vesten blir brukt. Jeg ser det som veldig fordelaktig med innesydd sikkerhetssele, så småttisen kan stroppes fast . Ettersom vesten sikkert blir brukt til bad og lek, samt at jeg ikke stoler 110% på de mekanismene, er oppblåsbar uaktuell. Om det finnes så små da.

Så, det er sikkert en bråta erfaringer her hos brukerne ?

Råd og dåd, tips og hint ?

Suzuki

No boat needed..

Jeg aner ikke noe om det du spør om, men jeg henger meg på og spør deg: Hva gjorde derre fra tja, ca 3,6 kilo og oppover? Vi venter den første med termin 16. februar fins det vester til så små?

:flag: Ja det gjør det!!!

Skal finne link til deg!

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Hei

To av mine barn har fått oppblåsbare Regatta vester når de er ca. 4 år.

Det er med skrittstropp og solid låsing med metallspenne.

De bruker vestene heletiden når de er i båt, eller når de får beskjed om det.

Det som er erfaringen med "vanlige" vester er at de ofte blir "glemt" av poden forde de er så ukomfortable.

Jeg er enig i at det beste er redningsvester med hals som snur personen i vannet, men barna er ikke uten tilsyn på egenhånd i mere enn korte perioder.

Det er tross alt bedre at det blir brukt, enn at de blir tatt av forde de er i veien.

Da elstejenta var 1-3 år hadde hun en HH vest som var litt stor de første året.

Tilslutt begynte hun å bælje når hun så redningsvesten...

Poden vår har benyttet Regatta sine vest med bamser på, denne har fungert fint frem til han rundet 4 år, men nå er den litt i minste laget. For oss er det helt uaktuelt med oppblåsbar vest til poden siden han ikke er meget svømmedyktig. Jeg kan desverre ikke leve med usikkerheten om at vesten ikke skal fungere om det blir bruk for den. Det er gjerne i kritiske sitasjoner ombord i båten av vesten trengs og da må jeg være sikker på at den fungere slik den skal.

Hos oss er vesten på på alle bestningsmedlemmer om de ikke nede under dekk. Ungene fra 10 år og oppover har oppblåsbare vester siden jeg tror at de vil være i stand til å løse den ut manullt om det er påkrevd..

Det er tre ting som gjelder ombord, det er sikkerhet, sikkerhet og til slutt sikkerhet.. :yesnod: ingen kompromisser der...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hva gjorde derre fra tja, ca 3,6 kilo og oppover?

Vi brukte veldig mye sele. Altså, den lille hadde sikkerhetssele, og ble stroppet fast til en voksen. Stroppen var todelt, og ble lempet over til en voksen, festet i den voksnes sikkerhetssele FØR han ble lempet over. Den voksne som hadde ansvaret for jr. trengte altså egen sikkerhetssele, evt. vest med sele på.

Jeg kjøpte en knøttliten BALTIC sikkerhetssele, og supplerte denne med en skrittreim. At det ikke var standard, forstår jeg ikke, det er et absolutt must.

Ser at BALTIC nå har egne safety harness` for enda mindre barn, den vi har er nok for Jr , altså litt større barn.

div_001_3_1__Small_.jpg

Vi venter den første med termin 16. februar fins det vester til så små?

Gratulerer. Nå legger disse små svina på seg omtrent 1kg hver andre uke i starten, så kjøper du en vest til barn på 3,5kg er den for liten før du får sjøsatt.

Men - det finnes så absolutt. Baltic Bambi er for barn fra 3 til 13kg. Vi har en sånn ( tror jeg,) og jeg er IKKE fornøyd med kvaliteten. Mye løse sømmer og tråder og sånt. Hadde vi betalt penger for den, skulle jeg kloret ned døra til den jeg hadde kjøpt den av. Vår var en premie på Sjøen for alle.

Suzuki

No boat needed..

:smiley: Takk for svar... Har sett på linkene dine sivne. stive priser, men sikkerheten skal man ikke spare på. Kommer nok ikke til å bestille noe før båten skal på vannet nei, men nå fikk jeg et fint utganspunkt til å vite hva jeg skal se etter på båtmessa i mars :) Kjekt å få litt feeling før en handler :)

hej S !

köp en brukt "Helly Hansson" eller Baltic........................

sen fester du en vanlig tamp i vesten...........

min erfaring er att lettmatroser växer alldeles för fort! snart skall han ha gummibåt med trimmet 9,99999hk,

du förstår farsan, att alla kompisar har en sådan......... :smiley:

S/Y Gunga Din

• 2 uker senere...

sjekket den vesten han har brukt sålangt. Dette er en til 15kg Regatta.

Denne vesten anbefales IKKE, er alt for dårlig i sømmer og utvendig stoff, forsterkninger er ikke eksisterende og rett og slett et dårlig valg.

Min tidligere kritikk at Baltic Bambi tas herved tilbake, sant å si virker Baltic langt på veg som skikkelige kvalitetsprodukter ( har Baltic seletøy, dette er også meget bra.. )

Suzuki

No boat needed..

Min erfaring er at barna bruker vesten uten noe om og men fordi om de er klumpete. Er litt spent foran årets sesong da jeg selv går over til oppblåsbar. Har sikkert noe å si at far og har vesten på. Og ja de har krage. Barna har brukt vestene mye under bading i karet hjemme og synes at dette er stas. Tror at vår egen holdning har mest å si når det gjelder om barna vil ha de på eller ikke :sailing:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei

Mener å huske at det ligger en bra tråd om dette fra etpar år tilbake, men er ikke sikker.

Viktig at vesten snur ungen rett vei, og at den har skrittstropp som er riktig justert.

Prøv vesten i basseng. Jeg har gjort det og funnet at noen vester snur ikke ungen hvis ungen lander med magen ned. Da blir flyteelementene foran så store og brede at ungen flyter som på en flåte.

Hvis ungen får leke i basseng og bli trygg på vesten, gjerne fra 3-ukers alderen - så tror jeg mye er gjort.

Lykke til og gratulerer :flag:

Mons

Mons

• 4 uker senere...
sjekket den vesten han har brukt sålangt. Dette er en til 15kg Regatta.

Denne vesten anbefales IKKE, er alt for dårlig i sømmer og utvendig stoff, forsterkninger er ikke eksisterende og rett og slett et dårlig valg.

Faktisk er vesten så ille medfaren, at reklamasjon er avsendt Regatta. Blir spennende hva de svarer.

Suzuki

No boat needed..

Hei Suzuki,

Europris har hatt Baltic eller Regatta til relativt hyggelige priser.

Redigert: Legger til at den reklamerte Regattaen må ha vært en glipp fra fabrikken. Har selv like god erfaring med Regatta som andre merker når det gjelder vester. Different names and color - same shit.

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Faktisk er vesten så ille medfaren, at reklamasjon er avsendt Regatta. Blir spennende hva de svarer.

Minstevesten vår er en Regatta 5 til 15 kg. Vår har to stropper for feste av "bleiestroppen". Denne har overlevd en lettmatros og vil bli brukt på minstemann kommende sesong. Ingen tegn til slitasje på denne.

Det kan synes som om dere har fått en "mandagsvest".

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Har selv 3 små (3, 5 og snart 7 år), og har brukt HH vest på de siden de ble født. Disse er mye brukt og fått mye juling på land, men ingen av de har gått i stykker så langt, selv om de har gått i arv. Eldstemann skal ha ny i år, men han er i en alder som det nok ikke er så mye igjenn å arve. Når det gjelder selvoppblåsende vest på barn, er min filiosofi at de skal kunne svømme såpass at de holder seg flytende til de har løst den ut selv, eller har blåst den opp selv. :smiley:

Har en kamerat som ramlet på sjøen med en aut. oppblåsbar vest, det største problemet var ikke å komme seg på land, men å få til å puste, vesten presset seg ut rundt halsen. :headbang:

Aldri mere vest med patroner i, rene selvmord å bruke.

Tror dei fleste som har slike vester ikke har testet dei i vannet. :diving:

Dette kan du teste når du blåser opp vesten for årlig vedlikehold/inspeksjon. Har selv prøvd å utløse en slik vest, og jeg kan bekrefte at man blir litt lenger i nakken etterpå.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Tror dei fleste som har slike vester ikke har testet dei i vannet. :diving:

Dette testes hvert år, til ungenes store beigeistring. Men ingen av barna har det. Men har 4 slike ombord. Har både Baltic

og Crewsaver oppblåsbare vester. Men har ingen store prob med det. Det viktigste er at du setter den rett på .

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...