Jump to content

Redningsvest klassen 15-30kg

Suzuki

Recommended Posts

Har en kamerat som ramlet på sjøen med en aut. oppblåsbar vest, det største problemet var ikke å komme seg på land, men å få til å puste, vesten presset seg ut rundt halsen. :headbang:

Aldri mere vest med patroner i, rene selvmord å bruke.

Tror dei fleste som har slike vester ikke har testet dei i vannet. :diving:

Da vil jeg nesten tro at vesten var feil justert. Det er velidg viktig å justere vesten riktig, det er også lurt å blåse den opp og teste den i vannet under kontrollerte forhold. Er bare å ta ut patron, selvutløser og blåse den opp manuelt så koster det ingenting.

Har selv demonstrert oppblåsbare vester og hoppe i sjøen 2 ganger daglig i 2 uker for å demonstrere. Synes de er helt ok i vannet, største problemet var å komme seg ombord i båten i en taustige med vesten oppblåst. Men det gikk også på et vis. (det er btw VELDIG gøy å styupe rett ned i vannet med oppblåsbar veste, kommer rett opp med beina først dag ) Sorry OT

Morten

VG hadde en test i 2005: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283933 Hvor de ikke fulgte den gamle standarden, men forslaget til ny http://www.standard.no/imaker.exe?id=10559

Dette er bare en av mange tester der HH KIDsaver kommer bra ut. Vi har brukt den til begge våre. Vi har testet denne på babysvømmingen med begge ungene, og jeg sitter igjen med samme intrykk som testene gir. Den stooore ulempen er mangelen på komfort, da frontflytestykkene er store. Å spise is med denne vesten på er ensbetydende med masse søl på vesten, men da er det jo bare å hoppe i vannet..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

• 1 måned senere...

I min jakt på ny redningsvest til poden på 4 og halvt som han selv sier så kom jeg over denne vesten fra Regatta på en butikk i Bergen i dag.. Denne er den samme som kystfergene her til lands er utstyrt med og lyder navnet "Regatta Thermo Cruise - Child" og er beregnet inntil 32 kg. Fikk den for 580 kroner. Denne vesten vil nok bli liggende samme med resten av sikkerhetsutstyret ombord. Denne vesten vil nok stort sett bli brukt nå været påkrever det som f.eks over åpone havstrekk med en del sjø..

255.jpg

Kommer i tillegg til å kjøpe en HH vest til hverdagsbruk ombord siden den nok er mere funksjonell og noe lettere å bevege seg i. Har ikke funnet noen som virker å være bedre enn HH med tanke på funksjonalitet

33814664.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Husk å ta med barna når det skal kjøpast ny redningsvest. Har 2 gutar på no 7 og 4 år, den eldste er slank og hengslete, den yngste er krafigare og har litt kulemage. Ulik kroppbygging gjer at den vesten som satt godt og gav god rørsle fridom til den eldste har vore "tvangstrøye" til den yngste. Så her må vi til å kjøpe ny vest, istaden for å arve.

Fra Fjordfrua

• 1 år senere...

på direkte oppfordring,kan jeg komme med følgende tilbakemelding i den reklamasjonssaken jeg kjørte mot Regatta.

Arve Øverås, Markedssjef på Regatta, fikk vesten tilsendt, og vi hadde en god og konstruktiv dialog om vesten.

De var helt klare på at dette var å betrakte som " normal slitasje" som var årsaken til at vesten ramla helt i småbiter når guttungen var 2 år.

Mine argumenter om at jeg har 20 år gamle Compass, Helly Hansen og andre vester, som er like fine , men dog litt falmet, falt på steingrunn.

Jeg ble tilbydt halv pris på en ny Regattavest.

Dette fant jeg uinteressant, ettersom vestene etter fabrikkens mening, er ment å vare maks 2 år.

Jeg syns dette er håpløst dårlig, og har idag gått over til vester fra annen leverandør. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Regatta i framtiden, og oppfordrer særlig de med barn til å vurdere å satse på mer robuste saker. En hundrelapp fra eller til, spiller mindre rolle når sakene kan gå i arv.

Å se seg blind på hvem vest som vinner test, er iallefall liten vits i, om det finner fler på markedet som har så skandaløs dårlig kvalitet som Regatta, og som tilogmed innrømmer det.

Suzuki

No boat needed..

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...