Jump to content

Vrange admiralinner, hvitevarer og båtutstyr !


Slagskibet

Recommended Posts

En skal jammen i meg se mye rart før en får grønn stær og ikke kan se så veldig mye lengre ! I et anfall av svakhet så gav jeg i går kveld etter for Ørnhilds ønske om ny tørketrommel,oppvaskmaskin og komfyr. En ting er helt sikkert og det er at prisene på dette her langt overstiger min villeste fantasier om priser på båtutstyr som jeg måtte ha våte drømmer om :nonod::crazy: Vi vasker,tørker og koker nå på et budsjett som er en middels bananrepublikk verdig. Ikke nok med at sjappa grafsa til seg hele lønnskontoen,begge beina og en halv arm men de ville veldig gjerne ha kr 400 for å kjøre det hjem til Ørneredet også ! Akkurat der gikk grensa .

Etter en kort kjøretur til Mekonomen under høylytt knurring så fikk jeg kjeft for å bruke penger på et nytt startbatteri til båten. En stund var det overhengende fare for at Ørnhild måtte ha politibeskyttelse :discuss: . Nå har hun fått klar ordre fra beskjed om at klager på de små innkjøp til båten er et ikke emne for diskusjon i heimen.

Og de Kafteiner som har dårlig samvittighet for penger brukt på båt anbefales å ta med seg prislista hjem for hvitevarer så vil de fort se hvor det brukes mest penger. Det anbefales sterkt å ha et hefte liggende klart så en kan synge oppbyggelige sanger når en ser innkjøpspris på hva en har i heimen. Båtutstyr er gratis nesten i forhold.

Link to post
Share on other sites

Innlegget til thor kan muligvis stimulere noen til fantasier i forbindelse med spørsmålet om hva som er billigst:

 

Utskifting av vrang admiralinne i forhold til utskifting av båt.

 

Selv har jeg vært så heldig å ha en "admiralinne" som har vært premissleverandør for utskifting av båt.

 

På sett og vis er det en vinn - vinn situasjon.

Link to post
Share on other sites

He he, må jo innrømme at mang en voksen mann har sittet med tårer i øynene og sett sine drømmer om båt, bil eller andre viktige ting forsvinne etterhvert om konen sitter ved min side og skal ha tegnet kjøkken / bad hos meg. det toppet seg for en kar da kona SKULLE ha amerikansk kjøleskap med isbite maskin. "16.000.... 16.000 kroner for isbiter.... helv... det er 6000 mer enn jeg bruker i året på bensin så jeg kan komme meg på jobben så du kan få det helv... kjøleskapet " var kommentaren. Det ble amerikansk kjøleskap :lol:

 

Alf Kåre

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Jeg gjør som rem jeg. Trusebytte kun til jul.
Det var da ofte? Hva med å bruke den på vrangen et år til?

Ellers er det mulig i mange båtsjapper å få delt fakturaen på to, en liten du viser til Ørnhild, og en du brenner opp!

Hei i "heimen", har sjefen innført en regel om at jeg kan få kjøpe så mange dingser jeg vil til båten. Men, - for hver krone til duppetitter betinger hun seg retten til å bruke tilsvarende på seg selv, sminke, klær osv. (men hun har vært snill og benytter seg lite av dette)

 

Lars H. :wink:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og selvfølgelig har kjerringmonstrene satt seg inn i et hvert teknisk aspekt ved de nye redskapene de skal kjøpe inn. Hva f... gjør en induksjonstopp, hva i granskauen skal man med ullvugge, når man nesten ikke har noe av ull...??? Planen er vel at det skal koste skjorta, så det blir mindre å vaske. :lol:

 

Tips: Man kan bruke trusa i 4år ved å kjøpe en flaske TippEx rettelakk...

Redigert av Brutus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen av oss har Admiral(inner) med forståelse for verdien av en lykkelig ektemann med sans for det våte element også, som Lars H og roaldbj. Hos meg er det heller 'jeg orker ikke mer av den dritten du alltid skal mekke med. Sørg nå for å kjøpe noe ordentlig!!! Du likner på farr'in!' Jeg sikler på et instrumentpanel fra BEP. 'Hva koster det?' 'Tja, fire- til fem tusen eller noe sånt.' 'Kan det være noe å lure på? Vi er snart pensjonister, se å få kjøpt det!' Det er slik Hulda til stadighet blir trakassert av øvrigheta.

Link to post
Share on other sites

Hva f... gjør en induksjonstopp

Eeyhh! :discuss: Har akkurat anskaffet en induksjonstopp. Det var tilogmed JEG som trumfet den gjennom. Kulere dings skal du lete lenge etter! Før kunne jeg se nyhetene og ta en dusj, før maten ble varm. Nå kan jeg nesten ikke snu meg før det koker over. Det neste nå er 12V induksjon i båten.

 

Kona ville ha 4 gassbluss, jeg ville ha 4 induksjon. Så da ble det to av hver... Har ikke angret et sekund, selv om det kostet det hvite ut av øyet.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Skulle nok hatt ny tørketrommel her i huset også, men det er så mye kjekkere å handle til skøyta! Snart skal vi til skipsopphuggeriet på Grenå i Danmark og se etter gamle godbiter til skøyta. Hva er nå vel en tørketrommel mot det? Nei, takke meg til klesnora!

 

ps, mannen synes det er greit å vente med trommel også :wink:

Link to post
Share on other sites

Skulle nok hatt ny tørketrommel her i huset også, men det er så mye kjekkere å handle til skøyta! Snart skal vi til skipsopphuggeriet på Grenå i Danmark og se etter gamle godbiter til skøyta. Hva er nå vel en tørketrommel mot det? Nei, takke meg til klesnora!

 

ps, mannen synes det er greit å vente med trommel også :wink:

 

 

Tar du imot bestilling?? Trenger doradeventiler :-)

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

jeg og øk. er relativt enige om de store innkjøpene (som f.eks å gå for en relativt dyr AEG vaskemaskin istedet for en billig "Candy" eller hva de nå heter) Problemet er vel heller pengeforbruket i det daglige, har ikke turt å regne over på hvor mye penger pr måned som brukes på ukeblader, og mat som kjøpes på impuls fordi man er ekstremt sulten der & da.

 

så er det nå slik at har man kjøpt solide møbler og hvitevarer så slipper man forhåpentligvis å tenke på det på en god stund, mens behovet for duppeditter og tekniske ting til båten er temmelig konstant.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Problemet med admiralinner er ofte at de er som karibiske stormer - våte og ville når de kommer, og når de drar igjen har de tatt med seg hus og heim.........

 

 

Å bytte ut Ørnhild er ikke aktuellt. Det blir bare et nytt dressurkurs ut av det, og det gidder jeg ikke. Og nå har jeg oppdaget at når en har induksjonstopp så må en jaggu meg ha nye gryter også :rolleyes: Det er siste gangen jeg lar meg lure og prøver å være mild og grei. :boxing: Og hører jeg en gang til fra mine bedre 7/8 deler at båt er dyrt så er det overhengende fare for at gullfiskene får svi for det. Men nå må jeg til grytebutikken med Ørnhild :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hva f... gjør en induksjonstopp

 

Griller nøttene, etter hva jeg har forstått :wink: ! Lurte på en slik da vi skiftet kjøkken for noen år siden. Selgeren anbefalte da at man burde vente med slikt til man var ferdig med å produsere barn, da stråling (lekkasje) i beltehøyde kokte mer enn bare maten, for å si det sånn... Så da ble det en vanlig kjeramisk topp i stedet. Funker helt greit det!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg gjør som rem jeg. Trusebytte kun til jul. :

Jo, men kun hvis det er nødvendig, ikke sant?. Ofte kan du drøyen et år til. :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Griller nøttene, etter hva jeg har forstått :wink: !

 

Ja, for oss med magnetiske "baller av stål", så blir det fort et problem... :lol:

Dessuten burde det ha fulgt med sviddgrøtfjerner på sprayboks, for det blir det mye av etter investeringen.... :lol:

 

Forøvrig ønsker jeg alle en god Fredag og en fin helg.

Link to post
Share on other sites

Skulle nok hatt ny tørketrommel her i huset også, men det er så mye kjekkere å handle til skøyta! Snart skal vi til skipsopphuggeriet på Grenå i Danmark og se etter gamle godbiter til skøyta. Hva er nå vel en tørketrommel mot det? Nei, takke meg til klesnora!

 

ps, mannen synes det er greit å vente med trommel også.

 

Vi mottar gjerne rapport fra Grenå! Jeg kunne godt tenkt meg å ta en tur dit.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...