Jump to content

Vrange admiralinner, hvitevarer og båtutstyr !


Slagskibet

Recommended Posts

Det var en kar som viste fram ei flott skute han hadde restaurert. Hadde bilder og oversikt over timebruk, og båten var som et møbel. Husker ikke i farta hvem båt det var, men han ble spurt om hvordan det gikk med samlivet, og hva kona synes om dette. Han svarte følgende fornuftige svar: "Du vet det, at det finnes mange spreke kvinnfolk her i verden, men spreke gamle treskuter er det f.... ikke mange igjenn av"

Så var vel den prioriteringen klar. :lol:

Link to post
Share on other sites

Mørepapegøya har også HATT slike tendenser. Vi er stort sett ute med båten hver helg fra påske til midten av oktober. Badet er nå endelig pusset opp og vi hadde noen kroner til overs som skulle gå til kjøkenet.

 

Da sa papegøya: Inge, vi er jo stort sett i båten halve året, jeg syntes vi skulle skaffe oss den baugprpellen!!!

 

I ettermiddag, i går også faktisk, dro frua rett fra jobben og ned i båten for å vaske ut pussestøv og skitt fra vinterpussen. Da dro jeg like godt innom å kjøpte den orkideen hun har pratet om i det siste.

 

Er egentlig godt fornøyd med mørepapegøya, så langt. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Finnes flera av dem!! Bare å god snakke litt så glir det meste gjennom! Ifjor smisket jeg, tok litt ekstra husarbeid og i juli kom resultatet, NY BÅT :flag::wink:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Da dro jeg like godt innom å kjøpte den orkideen hun har pratet om i det siste. Er egentlig godt fornøyd med mørepapegøya, så langt. :cheers:

Hei.

 

Jeg er også gift med med en "mørepapagøye", hun reiste foresten hjem til mora sin i Kristiansund idag for å være der en uke.

 

Men det med blomster, er ikke så dumt. Jeg er godt igang!

 

floris.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg liker heldigvis gamle trebåter som ikke koster all verdens i anskaffelse (det seiler på endel i oppussingen, men ikke allverden). Når det kommer til utstyr, så skal jeg heller ikke her ha all verden, men jeg passer på at jeg viser frem nye flotte plottere, gps`er, VHF`er etc... og prisene på hva dette koster og sier i samme åndedrag at dette kan jeg få får 1/5 del brukt. "Jeg klarer meg med 3-4 år gamle duppedingser i sort/hvitt - jeg må jo ikke ha de nyeste modeller, ikke sant" :wink: .Da er jeg fornøyd og mor synes det er helt ok.

Så kan heller en og en duppedings byttes ut om jeg ser at det store behovet er der.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg gjør som rem jeg. Trusebytte kun til jul. Det får da jaggu meg være på hva en skal betale for å koke og vaske trusa si spør du meg. Spesiellt sett i lys hvor mye kjeft jeg får når regninga på båtplassen kommer. :smash:

Kanskje Admiralinnen kan gå uten truse også? (Sparer både tid og penger). :rolleyes:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

ADVARSEL! Husk at Admiraliner og andre Havfruer har Morsdag i morgen :nono:

 

 

Oooopppss! Thank you...

 

Og jeg som skal ha både solceller, ekkolodd og påhenger. :rolleyes:

 

Her må det handles!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

ADVARSEL! Husk at Admiraliner og andre Havfruer har Morsdag i morgen :nono:

 

Den var jeg heldig med, admiralinnen er en tur i Kristiansund og besøker moren. Så da blir det hun som må varte opp sin egen mor!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...