Bonus Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 For meg ville det f.eks bety å slippe å gå ned de 5+ kiloene jeg har her og der. Mest der ... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Hehe :) Vel. Kan jo være fordelaktig å kjøpe med kad32 da. Så slipper jeg å øke summen så mye. Men er det værdt det? 2005mod 610 med kad32 - 500000kr 2006mod 610 med d3 190 - 600000kr Er det værdt å legge i 100000 ekstra for å få nyere båt og motorteknologi? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) etter min menin- Nnjaneitjanja kommer an på om du har pengene og om de 100.000 ekstra ikke har noen betydning på annet. Mer attraktiv båt å selge igjen med D3 Uansett får du en fin båt. Men er det ikke nytt dashbord med integrert plotter fra og med 06 modellene da? Redigert 22.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 D3 har også et (mye?) mere behagelig støybilde enn KAD32. Hadde selv D3 i vår tidligere 690 og var veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 D3 er 5 sylindret. Gromlyd - nesten som en gammel Audi 5'er Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Er nytt dash ja. Ser litt mer fancy ut. Og mye greiere med tanke på plottern. Også er den nedfelt og inkl i prisen. Noe som ikke er på de andre. Samme med støy. D3 er jo fabelaktig. Prøvde d3 160 i en nordic som sakt tidligere. Og ble meget imponert over lydnivået. Kun turboplyster som hørtes omtrent. Og det var ikke særlig isolert heller. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Foreksempel fått pruta ned denne til 600000,- lite sannsynlig men går ann å prøve. 610 sport Edit: Lurer på hvor mye askeladden skal ha for sin nye C6 med en d3 160. Ganske sportslige båter det også. Hvordan er Askeladden i sjøen forhold til Nidelv? Redigert 22.Februar.2007 av Sven Erling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Foreksempel fått pruta ned denne til 600000,- lite sannsynlig men går ann å prøve. Lekker båt. Skal ikke se bort i fra at kommer du med penga så går den for 600.000 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Lurer på hvor mye askeladden skal ha for sin nye C6 med en d3 160. Hvordan er Askeladden i sjøen forhold til Nidelv?Skulle gjette på en pris på rundt 100' over den du linket til på Finn. Hvis de ville inkludere den i programmet. Men, det ser ikke slik ut, og Askeladden er vel mer kjent for å kjøre Mercruiser enn Volvo Penta. Har selv hatt en Askeladden 605, og det var en meget god sjøbåt. God kvalitet, ikke eksklusiv, men veldig solid og gedigen. Dog er jo 605 en eldre båt enn C6, og med utenbordsmotor. Redigert 22.Februar.2007 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 synes den hadde kule linjer. Men har ingen erfaring med askeladden. Så nidelv har en pluss forran der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 24-26liter timen v/ 2800-3000rpm. På kad 32. Syntes det hørtes masse ut. Var jo det gammelbåten brukte på samme turtall, og den hadde dobbelt så stor motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Ved max turtall og max belastning bruker den 30 l/t. Ved 1000 rpm bruker den ca 2 l/t. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Foreksempel fått pruta ned denne til 600000,- lite sannsynlig men går ann å prøve.610 sport Selgeren av denne båten er sikkert fornøyd med 600, han har sikkert satt prisen til 615 for at du skal få lov til å prute litt. Ser jo veldig flott ut denne båten, og rødt er definitivt MYE bedre enn gult. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt inn et bud på 585, mulig enda lavere. Da kan dere jo møtes på midten en eller annen plass. Personlig er jeg en jævel på pruting og har is i magen, fikk båten min 92 tusen under selgers prisantydende... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Jeg lurer på om ikke KAD 44 er for stor motor i forhold til CE merkingen på båten. Nidelv har aldri levert mer enn AD 41 på denne båten Nå er vel ikke KAD44 så veldig mye tyngre enn en AD41, og for mange hester er det vel heller ikke. For mange hester blir det aldri, fint å ha noen på lur. Selvfølgelig da for å få båten i plan overfyllt av blondiner, og likeledes for ikke å bli en sinke med båten overfyllt av tidligere nevnte objekter. Det må vel sies at brunetter også godt kan brukes til å overfylle en båt... Litt tyngde i hekken på en båt behøver ikke gjøre noe, i mange tilfeller gjør det godt på sjøegenskapene. Og hva så om denne maskinen er for stor i forhold til CE merking, vi har jo ikke noen EU-kontroll av båter her i landet. Båten bor jo i norge og er mest sannsynlig CE merket allerede. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Litt tyngde i hekken på en båt behøver ikke gjøre noe, i mange tilfeller gjør det godt på sjøegenskapene. Og hva så om denne maskinen er for stor i forhold til CE merking, vi har jo ikke noen EU-kontroll av båter her i landet. Båten bor jo i norge og er mest sannsynlig CE merket allerede. Nidelv har Veritas sertiering av sine båter. Antall hk handler om toppfart - og da også skrogets motstandsevne. Det er klart at et skrog som skal tåle over 40 knop må være sterkt. Litt vekt i hekken er sikkert fint - men det er ikke bra om planingsterskelen er 20 knop Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Nå er ikke KAD44 mere enn 260Hk, 248Hk på propellen. Det bør da en Nidelv 690 tåle! Min Windy 7800 i fra 89 er godkjennt av Veritas for over 400 hester. Effektiv skroglengde hos meg er ikke mere enn 23 fot og båten min er oppgitt til å være i overkant av 1800 kilo med maskin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 610 med d3 160 Den der da? Den har vel kommet i går. Hvis 160 er noe lettere enn 190 er det jo også en fordel. Og tape 3knop. Synes det er så merkelig at det er 3knop forskjell på 30hk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) D3-130, 160 og 190 veier like mye; 330kg med drev ekskl. propell. Jeg har selv hatt 160 i en Nidelv 690, og skulle mene at den må være den perfekte motor i en 610. På Volvo Pentas hjemmesider kan du lese mere om D3. Båten du linker til ser strøken ut. Har også DP-drev (duoprop). Det er ekstrautstyr, SX-drev er standard. Her får du ny motor og nytt dashbord! Redigert 24.Februar.2007 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Ja, og liker blåfargen bedre enn den røde. Men hvis jeg får en d3 190 for samme pris? Vil jo si at den røde ser vesentlig mer "påkostet" ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Du kan jo også bruke det faktum at "den røde" har større motor og mere utstyr til å presse prisen på "den blå"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Ja, det er et meget godt poeng. Som jeg også har tenkt å prøve meg på:) Skal sende selgeren en mail å høre litt om stand etc. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
C-marine Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) Hvis du skal få god kontakt med selger burde du ringe. Ta en ordentlig båtprat med selger å vise at du er interessert i båten. Nidelv er et godt valg hvis du vil ha en båt som går godt i sjøen. Har aldri hørt om feil eller lignende på disse båtene (bortsett fra motor). Lykke til med båt kjøpet! Redigert 24.Februar.2007 av C-marine (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Nå er ikke KAD44 mere enn 260Hk, 248Hk på propellen. Det bør da en Nidelv 690 tåle! Min Windy 7800 i fra 89 er godkjennt av Veritas for over 400 hester. Effektiv skroglengde hos meg er ikke mere enn 23 fot og båten min er oppgitt til å være i overkant av 1800 kilo med maskin. Det har ingenting med lengden på båten hvor mye motor den tåler. Det handler om skrogets konstruksjon og laminat tykkelse for å tåle kreftene. Mulig at Nidelv leverer 690 med bensinmotor og mer hk. SEr av de gamle sidene at største motor levert er på 270 hk bensin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Hvordan går det med båtkjøpet Sven Erling, vi er nyskjerrige vet du. Her har du plikt til "full oppdatering"! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sven Erling Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Vel :) Jeg har mailet litt med noen av selgerne. Har desidert mest lyst på 06 mod. Og helt klart en d3. 160 eller 190 er ikke så veldig nøye. Men når de omtrent går til samme pris så velger jeg helt klart den største. Forbruket på kad32 skremte meg litt. Så på d3 har man jo full oversikt over forbruket på digitale displayet. Hvordan skal jeg få fraktet en båt fra arendal til nord-trøndelag da? Båt er vel det som er mest lettvindt. Noen som vet priser på sånn? Må jeg få bygget en "bukk" til båten før den settes på båten. Er ikke så viten på det området. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.