Jump to content

Nidelv 610 Sport med Kad32, erfaringer?


Sven Erling

Recommended Posts

Kanskje du kan kjøpe en fra Nidelv. HAdde ikke forundret meg om den båten med den røde stripa ligger der også

 

Det må jeg høre med selger om. Kanskje han vet om en krybbe. Må prøve å få prutet ned båten litt også.

 

Isoporklosser!

 

Det går vel ann. Men hvordan står båten på slike? Har transport-selskapet noe annsvar når det gjelder at båten står stødig. Sånn at det ikke skjer noe under frakten.

Link to post
Share on other sites

Hva med å kjøre båten til Bergen, hurtigruten videre. Vet hurtigruten frakter en del båter, hurtigrutekaien i Kristiansund er i hvert fall full av båter på denne størrelsen. Kansje de faktisk har krybber for den slags.

En enkel transport krybbe til en slik båt består av 4 store bokser, en på tvers i hver ende av båten, to på langs, en på hver side av kjølen. Skrudd sammen i firkantet ramme. Sørg for at de to boksene som ligger på langs av båten kommer lengre ned enn kjølen, da kan de kjøre båten på trøkk.

Link to post
Share on other sites

Hva med å kjøre båten til Bergen, hurtigruten videre. Vet hurtigruten frakter en del båter, hurtigrutekaien i Kristiansund er i hvert fall full av båter på denne størrelsen. Kansje de faktisk har krybber for den slags.

En enkel transport krybbe til en slik båt består av 4 store bokser, en på tvers i hver ende av båten, to på langs, en på hver side av kjølen. Skrudd sammen i firkantet ramme. Sørg for at de to boksene som ligger på langs av båten kommer lengre ned enn kjølen, da kan de kjøre båten på trøkk.

 

Det går ann. Mener du å kjøre den på landeveien da?

Må gå ann å få selger til å få den til bergen. Så kan jeg ta resten derifra. Regner med det er noen som kan det med å bygge under båtene der. Får iallefall håpe det :)

Link to post
Share on other sites

Jeg tenke jo helst på å gå den rundt til bergen for egen maskin, fin tur det og særlig dyrt skal det heller ikke bli. Vurderte å kjøpe en Windy8000 på østlandet i fjor å kjøre den hjem med bensinmotoren som stod i den. Kom fram til 8 til 10 tusen i bensin. Med dieselmotor, mindre båt og høyere snittfart skulle du komme godt under det.

En Nidelv 610 er jo så liten at den kan kjøres på henger. Hva med å kjøpe en henger og hente båten med bil? Slik jeg har skjønnt det var jo henger en ting du ville ha.

Hvordan går det forresten, blir det båt på deg..??

Link to post
Share on other sites

Jeg tenke jo helst på å gå den rundt til bergen for egen maskin, fin tur det og særlig dyrt skal det heller ikke bli. Vurderte å kjøpe en Windy8000 på østlandet i fjor å kjøre den hjem med bensinmotoren som stod i den. Kom fram til 8 til 10 tusen i bensin. Med dieselmotor, mindre båt og høyere snittfart skulle du komme godt under det.

En Nidelv 610 er jo så liten at den kan kjøres på henger. Hva med å kjøpe en henger og hente båten med bil? Slik jeg har skjønnt det var jo henger en ting du ville ha.

Hvordan går det forresten, blir det båt på deg..??

 

Går jo ann å hente med bil. Men da må man jo nesten ha en ganske stor en. Og går vel fort en ti tusen i diesel der også + henger til en 30000,-+?

 

Har vært så stressa med å få ferdig et prosjekt sammen med en kompiss. (Resturerer en uteplass) Så har rett å slett hatt dårlig tid til å se etter båter.

 

Båt må det bli, men har ikke bestemt meg for noe.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...