Lotus Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Leveres med gass komfyr og stekovn. 2 gassflasker i styrbord luke på badeplattformen, men det er jo da en 350 med den større badeplattformen. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Leveres med gass komfyr og stekovn. 2 gassflasker i styrbord luke på badeplattformen, men det er jo da en 350 med den større badeplattformen. Det stemmer. hvordan dette er arrangert på 330 vet jeg ikke, men det vil forundre meg stort om der ikke er opplegg for gass. Når jeg mener du må prøve, så er det særlig sjøegenskapene jeg tenker på. Dette er Marex sin fremste kvalitet, sammen med den gjennomførte praktiske tankegang som preger alle detaljer. Sitér dette innlegget Link to post
Karla Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Du som har en Marex, vet du om det er plass til gassflaske noen plass om man vil installere dette?? Ring Marex og spør hvilke løsninger de forslår. Det er nok ikke så enkelt for oss med liten platform. Jeg har styreposisjon ute, og der er det nok mulig å sette en flaske- kasse under denne. Men de med bare en styreposisjon har jo et oppbevaringsrom her (helt til styrbord framme på akterdekket), så kanskje det kan brukes? Ellers er jeg enig i at styreposisjon ute er kjekt å ha, både når du fisker, og når du skal bakke inn i en bås. K Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 (redigert) Noen som har noen kjennskap til denne motoren? Volvo 63 p 63p er en gammel, lavturtalls sliter fra VP. Egentlig buss motor. Ingen rocket science - men den går i mange båter. er en videreutvikling av 60 motoren til VP. Anses vel kanskje som bombesikker? Jeg har testet en Nidelv 320 med en slik motor på 360 hk. Det fungerte bra - men den er ikke akkurat støysvak. Og den trenger turtall for at turboen skal lade. I praksis vil det si at du har et ganske smalt turtallsregister å kjøre på ,kanskje mellom 1500 og 2300 Omin Redigert 21.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bennen Svart 21.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Akkurat! Men hva blir da konklusjonen? Er det en motor og satse på i en Viksund 340? Ser at maksfart bare er oppgitt til 26 knop! Hørtes litt lite ut med en så stor motor, da D6 350 er oppgitt med en maksfart på 29 knop. Dieselforbruk? Skal vel sikkert ha sitt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 TAMD 63P er "rett aksling " motor. I mine øyne er det dobbelt så dyrt, halvparten så morro som hekkagregat D6 bruker nok mindre drivstoff. farten du får ut avhenger av antall hk på propellen. Mulig at TAMD veier mer enn D6. Men D6 er jo også en tung motor med sine 700 kg Sitér dette innlegget Link to post
Bennen Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Må vel prøve meg på hekkaggregat jeg også! Har bare hatt aksling frem til nå, da dette er trykt og godt, men med dagens dieselpriser er vel aggregat tingen! Hva vil dere annslå at et årlig vedlikehold på et aggregat vil koste? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Hei! Har du sett denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=9430297 '05 Windy 32 Scirocco med D6 350 til 1,875,- Løp og kjøp! Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Jeg har to stykker lillesøste til D6 350. Jeg har prisene fra Framnæs Maritime foran meg. Prisene er ex mons Service og konservering av drev: 2000 Service og konservering av motor: 3500 Dette er ex deler. Delene vil jeg tro ut i fra min oversikt er ca 3000 kroner inkl de 16 literne med olje du skal ha på. Framnæs Maritime er nok ikke de billigste, så om du regner 8000-10000 kroner tror jeg du er ganske godt i mål Redigert 22.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Årlig service vil ligge på 5000 og oppover. Men etter 5 år vet man jo ikke hva som kan gå i stykker og som ikke vil dekkes av garanti/reklamasjon og ting kan fort bli dyrt. Se også sak om drevhavari på KAD32 som VP mener skyldes sjøgress. Sitér dette innlegget Link to post
Bennen Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Takk skal dere ha! Var rundt den prisen jeg hadde tenkt meg! Det er jo noen tanker med diesel da hvis man sammenligner med aksling! F.eks Viksund 340 er det jo forholdsvis liten forskjell i fart på aggregat og aksling, og når jeg kjører ca 120.timer pr.år er det nesten så det vil lønne seg med aksling med tanke på at det er ikke så mye som kan ryke og skape ekstrautgifter! Dette blir en vurderingssak! Når det gjelder Windy er dette uaktuellt! Skal ha lukket båt denne gangen Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Hei. Hva med her sterk 440 hk og fast aksling. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Den Viksunden som er referert til her er første års modell med betegnelsen 310(1998), og jeg vil tippe at den er innredet og motorisert som selvbygging. Vet ikke om at Viksund har levert båten med denne typen motor, men jeg kan ta feil. En telefon til Viksund vil oppklare det. Men hvis så er tilfellet, synes jeg den er priset for høyt. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Mix Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Den Viksunden som er referert til her er første års modell med betegnelsen 310(1998), Er der noen forskjell i skroglengde på 310(1998), 330 eller 340 ? Eller er det kun større badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Det er stort sett badeplattformen som skiller utvendig 310 fra 330/340. Kanskje de siste 340'ene har en annen pullpit, siden siste modell er lengre enn de fra 2-3 år tilbake. Den som er annonsert har fått byttet badeplattformen, og derved kaller eieren den for 340. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Bitteliten Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Når det gjelder Windy er dette uaktuellt!Skal ha lukket båt denne gangen Windy 52 og Windy 58 leveres med dører som ekstrautstyr. Koster et par hundre tusen ekstra også kommer båten i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Det synes litt merkelig at det på denne tiden av året ligger så mange som 9 Marex 33 tilsags på finn.no. Er det ingen som vil ha dem lenger? Siden Viksund var nevnt her, så ligger det hele 8 stk. 340 tilsalgs...litt snodig det også. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Festen over bruktbåtmarkedet. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Det synes litt merkelig at det på denne tiden av året ligger så mange som 9 Marex 33 tilsags på finn.no. Er det ingen som vil ha dem lenger? Siden Viksund var nevnt her, så ligger det hele 8 stk. 340 tilsalgs...litt snodig det også. Ja veldig spesielt dette. Synes Marex er mest merkelig basert på salgstall. Hva kan grunnene være? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Et svar kan være at dette er Vestlandsbåter og brukes hele året. Forøvrig så det vel 11 stk Viknes 880 til salgs. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 "Statistikken" som at-le viser til syns jeg var usedvanlig dårlig. Det skulle vel bare mangle om ikke f.eks. Princess 52 hadde større prsifall i kr. enn f.eks. Viknes 880. Slik kan du lese den, og slik skal du lese den. Egentlig sier den lite av fornuft. Et raskt blikk forteller også det "alle" vet, at de amerikanske og tyske åpne båtene faller vesentlig mer i pris enn de norske lukkede båtene. Sitér dette innlegget Link to post
BåtNisse Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Spennen Sitér dette innlegget Link to post
Bennen Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Når det gjelder den Viksund-båten jeg har diskutert litt her http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=3&tot=63 , så var denne fabrikkinnredet! Så da er det jo egentlig bare motoren jeg er litt usikker på! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Generelt er denne Volvo-motoren en solid og god motor, en gammel sliter. Men å kunne være sikker på en motor, er vanskelig. Dette fordi det kommer helt an på hvordan tidligere eiere har vedlikeholdt og brukt motoren. Dette får du aldri vite. Mange kjøpere/nye eiere har opplevd både med Volvo og andre, at etter noen timer/måneder at skjer det noe med motoren, den ryker, banker, bruker olje, mister effekt, lekker olje osv. osv. men det er umulig å tilbakeføre dette til tildigere eier. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) ..............Mange kjøpere/nye eiere har opplevd både med Volvo og andre, at etter noen timer/måneder at skjer det noe med motoren, den ryker, banker, bruker olje, mister effekt, lekker olje osv. osv. men det er umulig å tilbakeføre dette til tildigere eier. Der er vel feil å si at mange som kjøper såpass nye bruktbåter opplever dette? At noen har opplevd det stemmer sikkert, men det må etter mitt skjønn gjelde svært få. Redigert 24.Februar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.