Jump to content

Varme m/vifte i båt om vinteren


erund

Recommended Posts

Det er basert på fysiske lover som vi ikke så lett kan lure osss unna.

 

NilsPils, jeg går ut fra at du er enig i at alle fysiske lover har gyldighet overalt, ellers så er det ikke fysiske lover. Altså må dine vurderinger gjelde ikke bare i båt men også i hus, kjeller o.s.v. Dette er heller ikke steder som er hermetisk tette, og følgelig helt uegnet for bruk av luftavfukter. Det du dermed sier, er at luftfuktere generelt virker ikke, de som har kjøpt er enten dumme eller har blitt lurt og en liten lyspære eller varmeovn gjør samme nytten.

 

Når kart og terreng ikke stemmer overens, er det som oftest kartet (teorien) som må justeres.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Har 2 stk 60W pærer på hele tiden. En i cabin og en i motor rommet. Fungerer greit for meg. Har i tillegg tatt puter/gardiner fra båten innomhus. Lyspærene sørger for sirkulasjon og at luftfuktigheten holdes på akseptabelt nivå. At det blir frost spiller ingen rolle. Det som er ute d.v.s åpent under presenningen som: pentry, stoler, ratt/instrument panel har jeg dekket med gamle og rene laken. Har aldri hatt antydning til mugg eller blåsopp dannelser :yesnod:

 

Mvh

Styrbert

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt varmerør på 80 watt som er plassert på forskjellige steder i båten,2-3 stykker holder luften i sirkulasjon og lun båt,billige og gode,kjøpte de hos "sjølivets gleder" på nettbutikken,vet at du kan bestille de rett fra importøren Dessalator tlf 93096969

Forsikringsselskapene er på tå hev med fantasifulle båtoppvarminger etter den store brannen i Kristiansand i vinter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...