Jump to content

Billige deler i USA


Birchwood 320

Recommended Posts

Hey hey hey.. Sparte meg en liten slump peng.. Kjøpte 8 NYE dyser til min 92 Mercruser 7,3 diesel. Pris:::: Rett under 4000,- Dette er inkl retur kopper og slanger o-ringer og kopper pakninger..Og inkl. frakt moms toll og annet tull..

 

Fekk prisen på samme dysene i dag her i Norge.. Hold dere fast.. 12896 + retur delene..+ frakten da

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Norge er et høykostland, men noen ganger blir kostnaden for høy.

 

Jeg kikket på ei trykkvannspumpe Sensor max 17 vsd fra Jabsco. I Norge koster denne pumpen ca 4500 kroner. På Boatfix nettbutikk i USA koster den 182 dollar. Med dagens kurs 6,97 blir det 1269 kroner pluss moms og frakt. Da er vi fortsatt godt under 2000 kroner. Butikken i USA har fått sin fortjeneste. LaSa Masin kjøper antagelig denne for 1000 + moms/frakt og selger den videre til detaljhandelen for 2800+moms.  Butikken selger den til deg for 3600+moms.

 

Aller er fornøyde, unntatt den som betaler sluttsummen.

 

Hva er konsekvensen av denne politikken på sikt?

Blir differansen for høy, finner folk andre alternativer. Jo høyere differanse jo flere folk som benytter alternativene. Det er uansett om det er ei vannpumpe, motordeler, sprit, kjøtt, varmepumpe eller noe helt annet. Om derimot ei fyrstikkeske koster 50 øre eller 5 kroner spiller mindre rolle. Varens verdi avgjør hvor mye du er villig til å ta på deg et ekstra bryderi.

Dysene var nok absolutt verdt bryderiet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Har gjort dette sjøl et par ganger og mine venner som driver med amcar kjøper i usa flere ganger i året..

Vi pleier å gange summen med 12 for å få prisen det blir når pakka er på postkontoret..

 

Dette er jo ca pris da, den kan bli noe lavere og noe høgere..

Meste vi sparte på usa handel var 36000 kroner.

 

Men om noen er "usikker" så kan jeg jo altids hjelpe med å bestille , men det er lettest med delenummeret på delen Dere vil ha.. Handler med visa kort , og handler stort sett kor der finnes slike egne firmaer som gir sikker betaling over nett. Men 100 % kan man aldri bli, og det er du ikke i butikken på Rema heller. (Eller andre butikker med kortautomat)

 

 

John

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte GPS mottaker til å koble på PC og den betalte jeg ca 750 kr for ink moms og frakt. Selskapene  i usa er kjent med hvilket selskap de skal sende varene med slik at det går på letteste måte. Betalte med visa og alt gikk greit, den lå i postkassa mi en dag. (ca 3 uker etter at jeg bestilte) Fikk en regning på moms fra posten etterpå.

Det er ingenting å bekymre seg for det er enkelt som bare det.

Link to post
Share on other sites

Norge er et høykostland, men noen ganger blir kostnaden for høy.

 

LaSa Maskin kjøper antagelig denne for 1000 + moms/frakt og selger den videre til detaljhandelen for 2800+moms.  Butikken selger den til deg for 3600+moms.

 

Alle er er fornøyde, unntatt den som betaler sluttsummen.

 

Hva er konsekvensen av denne politikken på sikt?

Blir differansen for høy, finner folk andre alternativer.

 

Lotus

Enig - MEN;

Tror at våre politikere skal lastes vel så mye som LaSa. Har selv drevet sportsbutikk i samme område.

-Verdens høyeste lønninger, m/europa`s sjukeste folk

-16,1 % arbeidsgiveravgift

-10,6-12% feriepenger ( avhengig av 4 eller 5 ukers ferie)

-høy husleie

-Verdens dyreste frakt

-Verdens dyreste regnskapsførere og revisorer.

+MOMS +veldig kort sesong osv.....

 

Det blir jo opp til hver enkelt hvor/hvordan man handler.

 

Jeg lette selv rundt omkring jeg for å betale 850,- istedet for over 3000,- for en startmotor.

 

Men jeg handlet faktisk toppakning (gml. yanmar ysb 8) hos LaSa til 217,- delen på lager, god service.

 

Velg selv, men ikke skyld bare på butikkene, de skal drive forsvarlig de også, ikke som Tande-P!

 

mvh

 

Barsk 1 :lol:

Link to post
Share on other sites

Enig men ikke enig..

Jobbet selv på delelager for volvo penta. Trenger ikke nevne hvor..

Husker godt hvordan det hele foregikk.. Vi fikk inn en del , så var det å plusse på fortjeneste. OK.. Hva kostet delen inn... La oss ta et lite tall så kan folke sjøl tenke seg resten.. Delen inn koster feks. 12 kr,- Så tok vi feks. 3 gange pris + mva. Altså 36 + mva.. Men nei, f**n heller det høres alt for billig ut.. Den skal koste 116,-  Og eg priset den til det..

Dette er et eksempel. Ikke tro at andre butikker leverandører er mer ærlige.. Eg var lagerarbeider med ansvar for bestilling og ikke for prissetting..

 

 

Noen som kjenner seg igjen eller var vi virkelig enestående..

 

NEPPE

 

John

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delen inn koster feks. 12 kr,- Så tok vi feks. 3 gange pris + mva. Altså 36 + mva.. Men nei, f**n heller det høres alt for billig ut.. Den skal koste 116,-  Og eg priset den til det..

Noen som kjenner seg igjen eller var vi virkelig enestående..

 

NEPPE

John

Hei. :lol:

 

Det er nok helt sannsynlig at Volvo, spesielt Marinesiden, gjør dette. Det er vel bare å se på deleprisene. Men vi båteiere er jo bare nødt til å betale det det koster.  

Eller var.

Ser at det nå er nesten 1.800 medlemmer her på dette forumet. Har ikke vi markedsmakt hvis vi på en eller annen måte kan samarbeide om sånne ting?

 

I mine yngre dager jobbet jeg på et verksted med bl.a. prising av deler. Der var regelen: Innpris + 30%= Utpris. Dette gjaldt uansett.

 

Og jeg kan forsikre alle at min hukommelse også er rimelig iorden.

 

KAT :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg har Yanmar. For min del er prisene omtrent det halve ved kjøp via Sverige. Det pussige er at det er de samme Yanmar originaldelene som i Norge.

 

Butikken er: http://lidingomarin.bai.nu/

Jeg ser egentlig ingen grunn til at mitt japanskproduserte oljefilter skal koste 440 kroner hvis de sendes til Norge og 233 kroner når de sendes til Sverige. Med dagens kurs 0,91 på SEK skulle dette bli 212 norske kroner.

 

Nå bruker jeg jo bare ett oljefilter i året og frakt fra Sverige koster, så det ble til at jeg kjøpte på den lokale båtbutikken. Og det vet Yanmar Norge utmerket godt at de fleste vil gjøre.

 

Men så kommer filteret på ZF giret. Sinkanoder til motor/varmeveksler. Drivstoffilter. Og hvis jeg neste gang bestiller sammen med andre båtvenner?

 

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Fekk i dag siste rekning på delene mine. Totalsummen ved fortolling ble 573 kroner.

Verdi på sendingen (altså kjøpesum) 2388

 

Norsk pris 12830,-

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Kirkes:

Her er en adresse i USA du kan bruke: www.boatfix.com (den er nevnt i dette forum tidligere også)

Jeg har selv brukt dem.

 

 

 

Tor

Har også bestilt fra Boatfix.

Pengene trekt fra Visakortet i midten av juni.

Etter 15-20  purringer  har jeg enda ikke mottatt hverken varer, eller fått pengene i retur :headbang: :headbang:

 

Anbefales IKKE.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Ser i et tidligere svar her at en er "behjelplig med å bestille fra usa,"

men er  det for å tjene seg litt penger selv.

"Min hjemmeside er ikke oppe enda." Unnskyld meg, hva så.

Hvorfor setter du ikke adressen direkte her på forumet.

Trodde dette var en plass en utvekslet erfaringer og tips,

ikke at en skal tjene seg penger her.

 

Beklager så mye hvis jeg har misforstått.

Link to post
Share on other sites

Av den enkle grunn at jeg ikke har for øyeblikket noen kontakt med firma ang deler til andre enn ford dodge og GM

 

Men vil du ha adressa der eg bestiller deler til min ford motor så greit nok..

Her er den..

 

http://www.o-f-i.com/index.php

 

Dessuten er det forbut å drive med import selv.. Ville ikke du tatt betalt for å hjelpe dem som ikke vil gjøre dette selv.. Dette blir ingen rik av , men eg gidder ikke "hjelpe" alle som spør uten noen for for kompensasjon når jeg skal bruke mitt visa kort på nett. Det er ikke alle som våger skjønner du..

 

For dem som vil importere sjøl skal det ikke koste dem et rødt øre. Unskyld om dette var noe uklart. Min hjemmeside ja. Den var uklar ser eg, men den vil bli slik at en kan legge inn delenummer og så kan jeg lete etter deler for feks. deg..

 

All info på www kan virke veldig  :headbang: for noen...

 

Noe du lurer på si gi en lyd, men ta det i en litt mindre sur tone

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Av

Ville ikke du tatt betalt for å hjelpe dem som ikke vil gjøre dette selv.. Dette blir ingen rik av , men jeg gidder ikke "hjelpe" alle som spør uten noen for for kompensasjon når jeg skal bruke mitt visa kort på nett. Det er ikke alle som våger skjønner du..

Hør, hør !!  

Jeg betaler gjerne noen for å skaffe riktig type deler, ordne med tollbehandling/mva m.m.  jeg forstår det er en jobb med dette og for jobb betaler man eller gjenyter på en eller annen måte.  Punktum.

 

Men det er fortsatt folk som ikke forstår at det er slikt som gjør at hjulene går rundt...  Jeg tar kontakt med deg når jeg trenger noe til min dieselmotor og betaler selvfølgelig for å utnytte din kunnskap

 

Hilsen Erik

Nå er det ikke lenge til våren er her !!!

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei, hvis det er meninga at du står bak det hele og alt forgår i ditt navn et det jo helt ok,men det var fler som spurte om adressa og det var ikke noe svar på det.

Så hvis det er fordi folk ikke vil eller ikke tør bruke kortet sitt så har jeg ingen motforestillinger.

 

Lykke til både du og alle som bestiller fra utlandet.

Link to post
Share on other sites

Enig men ikke enig..

Jobbet selv på delelager for volvo penta. Trenger ikke nevne hvor..

Husker godt hvordan det hele foregikk.. Vi fikk inn en del , så var det å plusse på fortjeneste. OK.. Hva kostet delen inn... La oss ta et lite tall så kan folke sjøl tenke seg resten.. Delen inn koster feks. 12 kr,- Så tok vi feks. 3 gange pris + mva. Altså 36 + mva.. Men nei, f**n heller det høres alt for billig ut.. Den skal koste 116,-  Og eg priset den til det..

Dette er et eksempel. Ikke tro at andre butikker leverandører er mer ærlige.. Eg var lagerarbeider med ansvar for bestilling og ikke for prissetting..

 

 

Noen som kjenner seg igjen eller var vi virkelig enestående..

 

NEPPE

 

John

 

Jo ...  litt enestående høres det faktisk ut !!

VP forhandlere har alle en felles prisliste å forholde seg til som er laget av VPNorge

Alle deler forhandleren bestiller har han rabatt på avhengig av leveringstiden.

Hasteordre har lavere rabattklasse en ordre med lenger leveringstid.

Men uansett så er rabatten satt til mellom 25 og 45 % avhengig av varetype og levering

Forhandlere har blitt truet med å miste avtalen med VP pga av at de ikke følger den fastsatte prislisten.

Så dyre VP deler i norge skyldes neppe forhandlerene, men kansje importøren ?

Har sjekket VP delepriser i Sverige, Danmark og USA, og vi er nok kansje dyrest, men ikke så dyre at det lønner seg som privatperson og bestille "over there"

 

Men vi bør kansje få vite hvor du jobbet tidligere,

så vi kan holde oss laaangt unna den sjappa !!! :headbang:   dersom den finnes da !!!???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...