Jump to content

Valg av stoff til omtrekking av cabin i Draco


HomerSimpson

Recommended Posts

Jeg skal trekke om cabinen på min Draco 20 DC. Putene har i dag det orginale orange trekket som Draco hadde på sine puter på slutten av sytti og begynnelsen av åtti-tallet. Dette er rett og slett grusomt. :puke: Har fått tak i noen som kan sy alle putene for en rimlig penge bare jeg skaffer stoff selv. Lurer på om jeg skal ha blå puter. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i rimelig stoff til dette formålet i Oslo-området? Trenger vel en 14-15 løpemeter. Har sjekket litt rundt men har bare funnet stoff til ca 300.- pr meter, men kunne tenkt meg noe billigere. Det var noen som fortalte at det lå ett lagerutsalg ett sted mellom Oslo og Drammen, men har ikke funnet noe på nettet.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde nettopp det samme og sjekket priser rundt om i Stavanger og Sandnes. De fleste hadde priser fra 290 til 500 kr pr løpemeter. Bredde på 1,40.

 

Jeg endte opp med et stoff fra Sparkjøp til 99 kr/m. Sparkjøp har ikke godt utvalg i møbelstoff men de har en del. For min del var det ikke bare pris som var avgjørende, jeg syntes faktisk at den prøven jeg fikk med meg fra Sparkjøp var den som passet best.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Du mener sikkert disse http://www.stoffogstil.no/ Har eller skaffer det meste til en grei pris.

 

Det må nok være denne de mente. Det var ikke så mange stoffer på hjemmesiden, men jeg får ta en tur innom. Hadde kanskje vært morsomt med noe maritimt mønster.

 

Takk for raske svar :flag:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde nettopp det samme og sjekket priser rundt om i Stavanger og Sandnes. De fleste hadde priser fra 290 til 500 kr pr løpemeter. Bredde på 1,40.

 

Jeg endte opp med et stoff fra Sparkjøp til 99 kr/m. Sparkjøp har ikke godt utvalg i møbelstoff men de har en del. For min del var det ikke bare pris som var avgjørende, jeg syntes faktisk at den prøven jeg fikk med meg fra Sparkjøp var den som passet best.

 

Jeg sjekket Sparkjøp sin internettside, men fant ikke noe på hjemmesiden. Jeg ser at de har butikk i Ski, ca 4-5 mil fra der jeg bor. Kan ta en tur dit for å se på utvalget.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket Sparkjøp sin internettside, men fant ikke noe på hjemmesiden. Jeg ser at de har butikk i Ski, ca 4-5 mil fra der jeg bor. Kan ta en tur dit for å se på utvalget.

 

 

Det kan være verd turen. Både hos Sparkjøp i Sandnes og i Stavanger hadde de møbelstoff.

 

Her kan du se resultatet av min omtrekking.

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28057

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Det kan være verd turen. Både hos Sparkjøp i Sandnes og i Stavanger hadde de møbelstoff.

 

Her kan du se resultatet av min omtrekking.

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28057

 

 

Det ble kjempefint. Kunne tenkt meg samme type stoff, men f.eks i ensfarget blått.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Fant ut at Ikea hadde stoff til 49.- pr. meter. Det stod at det var fyldig og slitesterkt. De hadde dette i blått. Dette er jo i cabinen på en godværsbåt så det jo ikke her man sitter time etter time. Problemet er vel om det kanskje blir bleket av sola fortere enn andre dyrere stoffer. Nå er jo stort sett gardinene trukket for mesteparten av tiden i cabinen så det er jo ikke så stort problem.

 

Er det noen som har erfaringer med dette stoffet fra Ikea??

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde nettopp det samme og sjekket priser rundt om i Stavanger og Sandnes. De fleste hadde priser fra 290 til 500 kr pr løpemeter. Bredde på 1,40.

 

Jeg endte opp med et stoff fra Sparkjøp til 99 kr/m. Sparkjøp har ikke godt utvalg i møbelstoff men de har en del. For min del var det ikke bare pris som var avgjørende, jeg syntes faktisk at den prøven jeg fikk med meg fra Sparkjøp var den som passet best.

 

Tror du dette stoffet er brukendes til puter i midtcabinen? Jeg tenker på bleking og hardbruk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vi har i noen uker hatt vår DRACO 2300 Suncab på land for total omtrekking inne/ute (1980 modell). Vi henvendte oss til (Stavanger) www.omtrekk.no

v/ Ramsland, som sammen med Johnny Solberg har skaffet oss en lekker ny innredning! Vi måtte fravike det originale brune/beige fargemønster som vår båt var levert med, og vi gikk for offwhite ute (puter og sidepaneler), nye båtstoler og et gråblått pute/ryggstøtrekk i stoff i kabinen. Teddyforet ble røsket ut, det var ikke særlig delikat etter 27 år!!! Solberg har elegant trukket om alt i skumbelagt skai i offwhite - det ble rålekkert!

Vi har også i fjor byttet vår AQAD40 165 HK med en STEYR 236 diesel med Mercruiser Bravo 1 Diesel - et godt bytte- båten ble som ny for oss. Den nærmer seg veteranalder.

Her skulle vært et bilde, men jeg får ikke linket direkte, men trykk denne linken:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8140/draco_nytt_interioer.jpg

Link to post
Share on other sites

Nei, ikke for ute-sitteputene separat. Siden vi byttet fargeskala helt, fikk vi jo også kledd den U-formede sofaryggen med nye "ryggpølser" og det var litt av et arbeid. Alt inkl. sidepaneler ble demontert, ny skumplast i god kvalitet og offwhite skaitrekk i puter og rygg.

Den verste jobben var vel i kabinen: å røske ned teddyforet og skrape limrestene av cabintak/-skrogsider, forme nytt trekk til buet skrog uten rynker osv. Det er jo nokså tredimensjonale flater å jobbe med! Solberg var KJEMPEPROFF . kan trygt anbefales. Holder til i Sandnes/Stavanger. Se www.omtrekk.no

Vi synes vi kom svært rimelig fra dette, og båtgleden ble mangedoblet - og det er jo det viktigste!

Sverre: For detaljer /pris kan du heller sende meg en mail til kaada@online.no.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...