Slagskibet Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Clingfilm,er det den sorte tjukke tqapen ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Ser at flere ikke liker tanken på aluminium, kondens og fukt. er ikke noe problem i min båt. har er det alltid tørt og luftigt. Så jeg lager boksene i aluminium, og så vil de få seg et støk med alu-maling. så får vi se hvordan det går. Hvis dere får rett, så får jeg lage nye i plast. Hvis jeg husker på det så skal jeg få tatt noen bilder av de når de blir montert uti mai mnd en gang. Og litt undertrykk så lenge jeg kjører motor vil jeg også ha, fra motorvita, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 23.Mars.2007 Del på Facebook Svart 23.Mars.2007 Clingfilm,er det den sorte tjukke tqapen ? Neinei. Det er sånn tynn plast du pakker inn mat i. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Kaller du den jolla Slagskip ? Hvis du ikke passer deg nå så blir du untatt fra offentligheten du også. Motoren er kjøpt etter Langbein metoden. En måler ut hvor mye plass som er tilgjengelig og kjøper motor for så å smøre motoren inn med grease for så å slå den på plass. Funker som et skudd ! Er nok trangere enn det ser ut til men at det er servicevennelig vil jeg ikke påstå. Dårlig nytt fra Sjefselektrikkeren. Kaoset i batterirommet må ut og nytt legges opp. Brannfarlig sa han, og brann er noe jeg er redd for. I tillegg hadde noen guanotryner rappet hjelmen min etter å brutt opp hjelmholderen,tømt oljetanken , brutt i stykker bensintanklokket og rappet frontlyktene på motorsykkelen min. I tillegg så sviktet ladingen på vei hjemover. Ikke at det gjorde så mye siden hovedlyset bestod av en påtapet lommelykt på styret. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 I dag har jeg utnevnt meg selv til Over Sjefs Ledningskutter Kutter av 1ste Grad. En hel haug med ledninger er kuttet og rasjonalisert vekk med hard hånd. Det ble ikke så veldig mye igjen i Slagskibets buk. Mesteparten av det lille som er igjen var rimelig greit å identifisere egentlig. At Jorg sier dette er potensiellt brannfarlig begynner å demre for meg. De gjenværende ledninger er merket og venter på at Over Sjefs Lednings Kobleren skal innfinne seg til uken. Nå er det på tide å ha husmorhalvtimen og rydde litte granne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joerg Becker Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 ... og venter på at Over Sjefs Lednings Kobleren skal innfinne seg til uken. ...mmmh, da har jeg vel ikke vært tydelig i går. Jeg må tar dette litt i småbiter og som det passer pga. andre oppgaver jeg har ellers, som du sikkert kan tenke deg. Men vi får vel ordnet opp med det hele i løpet av uken. ..forresten passer det igjen på ettermiddagen i dag, fordi ukene mine har 7 dager. Ses senere Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Ingen hast med med meg Jorg. Gi meg et tips dagen før du kommer så hjelpemann og iveien gåeren er klar. Mandag passer dårlig forresten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 ÅÅÅÅÅ. Nå dro Jorg hjem. Slipsføreren har en oppgave i morgen så kommer SjefsStrømGuruen senere og kobler ferdig alt leamikket. Det blir så mye strøm og magnetfelter at jeg regner med å gjøre schwære time warp fremover i lang tid. USS Nimitz blir og hva den skuta ble utsatt for blir bare småtteri mot hva som kommer til å skje i Floden....Sterke scener. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Varmeveksler og ekspansjonstanken demontert. Det var til å av. Jeg har definitivt bedre plass enn deg, for jeg får ut dynamoen uten å demontere "halve motoren" Jeg kan, ved å holde pusten, stå mellom motor og dieseltank. Geir Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Det er båter av denne typen som ikke har dieseltanken foran motoren også, bla båten til aanton. Litt merkelig at det er ihvertfall 4 forskjellige løsninger på motorplassering i samme båttype og med samme motor ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Det er båter av denne typen som ikke har dieseltanken foran motoren også, bla båten til aanton. Litt merkelig at det er ihvertfall 4 forskjellige løsninger på motorplassering i samme båttype og med samme motor ? Tror det er på tide med en inspeksjon av Slagskibet. Jeg trodde alle Skilsø 750 var likt bygd opp. Geir Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Det trodde jeg og i mange år. "Planløsningen" er nok lik men tank plasseringer og hvor motoren er satt i motor rommet der er det ihvertfall 4 forskjellige løsninger . Aanton har vel 5. løsningen med Z aksel. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 12.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2007 har ikke kommet lengre ser på varta`s sider at batteriene har forskjellig "festeknaster" , festelist-anordninger etc etter standard B01, B02 osv osv Kjøper jeg batterier, skulle jeg også hatt lister, festeanorndninger. Jeg må vite hvor mye de "bygger" ut, og hvor jeg kan få kjøpt dette før jeg setter i gang med byggingen av kasse til batteriene. Noen som har link, tips? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Knallgass er tyngre en luft. du tenker kanskje på propan... :nono: Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 16.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2007 * Batteribanken er i dag i motorrommet, og videre innunder - for langt innunder.... Jeg vil flytte batteribanken og lanstrømslader i kabinen under en sittebenk som skal bygges om, er det lov? Nei, det blir til at jeg har batteriene i motorrommet. Skal istedenfor strekke "polene" ett par meter inn under sittebenken i salongen med 70kvadrat kabler sammen med landstrømslader, ladereguletor, skillerele, etc. Dette blir også rett under sikringskapet, regner med at det blir mer orden i ledningskaoset etter dette. Noen som har formeninger om ulemper ved å ha dette under en lukket sittebenk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Hvor mye medre er AGM batterier en bly? Og hvor mye bedre er Gel batterier en AGM? Hvordan er det med vekt? AGM er jo ikke så gale i pris men Gel er jo svindyre. Men så var det da om Sønnak Exide 115Ah kanskje er like greit? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 14.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Forresten synes jeg at man ikke trenger "reservebatterier" for start i det hele tatt.Bruk ledig kappasiteten bedre for å få forbruksbenken større enn du har regnet ut. Dette igjen forlengrer både tilgjengelig kappasiteten og livstid av batteriene. Du mener eget startbatteri kan være unødvendig?, driver å funderer på dette nå, og hvor mye enklere er det ikke bare med en batteribank. Slipper diode med spenningstap, ikke noe probblem med landstrømslader, enklere med kabler, og slipper å rydde plass for et startbatteri etc. I dag har jeg 2 like batterier på 170 Ah hver, det ene ("overkill" startbatteri) har ikke fått tilstrekkelig ladestrøm og er dårlig. tenker å investere i 2 nye, men å kutte ut eget startbatteri. 340 ah skulle vel holde til å få start dagen der på, og så får jeg en solid batteribank. Av alle mulige årsaker for å ikke for start burde manglende strøm være noe av det siste. Jeg ligger heller ikke mye i uthavn, finner som regel ei kai med strøm. hva synes dere? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joerg Becker Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Du mener eget startbatteri kan være unødvendig Nei, da har ikke jeg uttalt meg tydelig. Start og forbruk avskilt fra hverandre, det er bra. Så finnes det vel utterst skjelden en situasjon det man ikke kan starte (og lade). Det jeg mener er bare at man ikke trenger en "ekstra-ekstra-"startbatteri som ekstra-reserve. Dette synes jeg er absolut ikke nødvendig og er bare ballast. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.