seilbåt Startet 24.Mars.2007 Del på Facebook Startet 24.Mars.2007 Er det noen som har prøvd dette nano produktet på messing propell? eller andre tips for propell? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2007 Del på Facebook Svart 24.Mars.2007 Så vidt jeg vet er det første året TCnano kommer med dette produktet for propell og drev. Jeg har kjøpt det, og noen andre også, bl.a. Astor, og vi skal teste det ut i sommer. Brukte ellers TCnano sitt produkt for gelcoat forrige sesong. Det var meget lett å arbeide med, og båten ble meget blank. Spesielt var resultate bra på den mørkeblåe stripen jeg har under dollbordet. Men det varte ikke ut hele sesongen. Etter 5 - 6 måneder var alt like matt som med andre typer behandling. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
At-le Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Har kjøpte den båtmesse idag. Spent det virker?? Kryss i finger At-le Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Hei Det er en i havna som rengjorde aksler og propeller med aceton, og de var like rene på høsten. Dette har jeg tenkt og prøve i år. En annen hadde merket propellen med sprittusj, og det var ikke grodd der han hadde skrevet. Altså, i god gammel båttradisjon, mange løsninger. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Hei. Jeg har nå behandlet propellen med TCnano for propell og drev, men ett eller annet er galt. På flasken står det en tørketid på 1 time, men nå har bronsepropellen min ligget i boden ved 20gr. i snart 4 døgn og er ennå ikke tørr etter påsmørring av et tynnt lag med en myk klut! Har også smurt det på en aluminiumsbit, en malt aluminiumsbit og vanlig blikk. Det tørker ikke der heller. Sendte mail til TCnano Norge torsdag kveld, og fikk et bekymret svar senere på kvelden at spørsmålet var sendt videre til hovedkontoret i Danmark. Regner med å få svar over helgen. Her må det være noe feil med innholdet av i hvert fall den flasken jeg kjøpte! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
p.aas Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 2 strøk med tjukk / bred spritusj gjør susen. Har gjordt dette i 2 sesonger nå og foldepropellen er like fin når jeg tar opp båten. Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 26.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 oi.... Venter spendt på fortsettelsen Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
Thor Johansen Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Er det noen som har prøvd dette nano produktet på messing propell? eller andre tips for propell? Prøv QMI Smørefett. Jeg sender gratis prøve til de første 10 som henvender seg til oss! Eneste betingelse er at de raporterer resultatet. Les hva en kunde uttaler: http://www.qmi.no/Gode%20ideer.html Med vennlig hilsen QMI Scandinavia Thor Johansen, daglig leder Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Stiller meg til disposisjon for utprøving. Im er sendt. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Melder meg på som prøvekanin. IM sendt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Ny prøvekanin. IM er sendt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
MortenK Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Jeg er gjerne prøvekanin. IM er sendt! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
index Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 IM sendt her også! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
omorv Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Har også meldt meg.... IM sendt Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Vil ikkje vera prøvekanin. Hugs at feitt vil "kleba" mot vatn og gje dårligare virkningsgrad på propellen. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Hæhh....? Har du noe belegg for denne påstanden, solbris? Den høres i beste fall uhyre teoretisk ut. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Thor Johansen Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Vil ikkje vera prøvekanin. Hugs at feitt vil "kleba" mot vatn og gje dårligare virkningsgrad på propellen. Vårt fett avviser vann (hydrofob), så vann vil ikke klebe seg til vårt PTFE fett. Vi har allerede mottatt adresser fra 6 stk som vil prøve ut QMI Universalfett. Det blir sendt i morgen. Bruksanvisning: Bruk en fille og smør på et tynt lag med fettet på propellen. Ved å bruke meget fin stålull grade 0000 kan du aktivisere PTFE slik at den fester seg bedre til metallet. Dette er ikke nødvendig å gjøre, produktet vil alikevel fungere, men med ca. 1 min kraftig polering vil et tynt sikt med PTFE feste seg både til propellen og til stålullen. Med vennlig hilsen Thor Sitér dette innlegget Link to post
Hita Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Prøver gjerne. Ikke funnet noe annet som virker. IM sendt. Hilsen Hiatus Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Jeg polerte propellen og satte den inn med vaselinolje i fjor vår. Dette etter råd fra en som hadde gjort dette en årrekke. Da jeg tok opp båten i oktober var propellen akkurat som da jeg satte ut båten. Ingen groe. Setter propellen inne med vaselinolje før sjøsetting i år også. Billig og enkelt. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
avmønstret5 Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Propeller kan være svært ulike i legeringen - særlig innholdet av kobber har stor betydning for gro. Å polere propellern kan hjelpe, gror den fortsatt er det kun primer og bunnstoff som gjelder. Når det gjelder kjærringråd må en gjerne prøve, det er utrolig hva det hjelper dersom en sper på med sterk tro. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Hvor får en kjøpt vaselinolje da, og er dette handelsnavnet ?? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Hvor får en kjøpt vaselinolje da, og er dette handelsnavnet ?? Det heter Vaselinolje, flere levrandører, kjøpes på malingsutsalg ,Jernia, etc. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 gror den fortsatt er det kun primer og bunnstoff som gjelder. Forsøkte produktet fra Seajet som iflg SeaSea skulle være det beste bunnstoff på propellen. Ikke noe pent resultat. Prøver TCnano i år - og venter spent på å høre fra andre forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Hvor får en kjøpt vaselinolje da, og er dette handelsnavnet ?? http://www.jernia.no/page?id=1053&key=...amp;origId=2021 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
benq Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Det virker som mange har prøvd med sprittusj, trodde faktisk at jeg var stort sett alene om dette. Har ikke turt å fortelle det til noen da det kanskje virker litt søkt.Men ,men funker det så funker det, koster heller ikke så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.