Jump to content

Stilling utlyses: båtannonsekonsulent


Fru Stormsvale

Recommended Posts

Jeg har jo et forslag til den "LM"`n - om en er riktig tar jeg avstand fra den og ber SRA vaske munnen sin med zalo og sjøvann. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg fått vite. Hvorfor sier du sånn?

Nå ble jeg lei meg.

Jeg kan bare beklage på at det kommer slike kommentarer. Noen vet ikke helt hvor grensen for morsomheter til spydige/sårende kommentarer går. Vi håper dette var en engangsgreie og at han fortsatt har vond smak i munnen etter zalo og sjøvann! :)

 

Her er 99,9% opptatt av å hjelpe dere med å finne båt som er god og rett etter de preferanser dere har. :yesnod:

 

Også kommer jeg med noen svenske landgangsfartøy engang i blandt. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ikke bry deg med det. Er ikke sikker på om jeg har rett i hva jeg tror han mener, men det er i så fall ikke oppfatningen til oss andre her! Stå på videre og let etter båt. Når den er funnet, så gleder vi oss til bilder og referat fra en nydelig båtsommer!

 

Dessuten ser jeg også Sra skriver "gutter,gutter". Det finnes jo begge kjønn her også :wink:

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra at jeg er den dårligste pruteren verden har sett, og helst vil at selgeren skal forbli glad. :blush:

 

Synes Maxim (maxim(otorbåt)) så fin ut, men jeg er jo inhabil som innhaver av Maxi seilbåt.

Når du skal prute på båten, finner du alle de negative tingene du kan komme på, evnt de som gjør at den egentlig ikke passer for deg. F.eks. farge på inredningen, manglende toppfart, ting som må byttes, oppgraderinger, at den ligger for langt unna.. OSV.

 

Så forteller du selgeren at egentlig likte du båten men, ......... argumentene dine. Med bakgrunn i dette sier du deg da villig til å by:220' - 230' for Maximen. (Dette med å ha med pengene i handa har jeg aldri hatt noe sans for, men det er mulig det har en psykologisk effekt..) Ha med en kontrakt som er klargjort, om dere kommer til enighet der og da. Om en ikke kommer til avgjørelse der og da, gir du selgeren 2 dager å bestemme seg på, for du har jo andre båter å se på, og om to dager skal du avgårde å se på en annen, og da vil du ikke være bundet av noe åpent bud.

 

Selgeren vil som regel komme med et motbud, f.eks. 250'. Da er selgeren på glid, og du har du dealen innen rekkevidde. Selgeren har som regel lagt inn et prutningsmonn, og dere skal nå bare bli enige om summen. For Maximen? 230-235'.

Om han ikke er villig til å gå ned tilstrekkelig, er det bare å si takk for meg, men den prisen er litt for høy for meg, jeg skjønner at du vil ha mest mulig for båten din, men for meg er den ikke verdt mer enn la oss si 230', da gir de aller fleste seg, for som mange har påpekt, det er kjøpers marked nå for tiden. Lykke til!!!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

nesten for godt til å være sant.... Om den er i den stand man får inntrykk av i annonsen er det bare løp og kjøp...

 

Jeg har snakket med eieren.

Han sa at båten har hatt plastpest, men at han har gjort det han kunne for å reparere den.

Er plastpest et kosmetisk problem, eller noe som gjør at vi bør holde oss unna?

 

Annonsen har forresten ligget ute før, med høyere pris.

Vi eier en Maxim 26, verdens fineste båt!

Link to post
Share on other sites

Du finner egne tråder om plastpest (er selv ingen ekspert) og tror en kalte det plastinfluensa eller liknende (for å markere at det ikke nødv. er dødelig). Hvis båten får den rette behandlingen skal det visstnok ikke være noe problem. Hva har så eieren gjort? Uansett var båten ekstremt lekker i forhold til alder og pris. Var i fjor sommer ute etter Saga 29 eller Tresfjord 28 (uten ac) og liknende objekter var da priset til nesten det dobbelte. Så dersom du får denne for 150 kan du jo forsatt bruke noen kroner på å få profesjonelle til å ta skikkelig plastpestbehandling og fortsatt få veldig mye båt for pengene.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener plastpest generelt er hauset opp, og uansett avhenger det jo av hvor mye båten hadde og hva eieren har gjort. Som det ble sagt i et tidligere inlegg, den er jo veldig rimelig og du kan godt bruke mange tusen på oppussing/utbedring...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

..så er In Lander ett alternativ, mener det er videreutviklingen av Neptim. Den er mer "up to date".

 

LODDA

Du må ikke sammenligne InLander 27 med Neptim 8000. Dette er to vidt forskjellige båter, da In lander 27 var en tidlig "utgave" av Scand 27 Nordic.( samme konstruktør, Alf Jensen) Eneste "likheten" om man kan si det slik, er at de begge har aktercabin. Produksjon begynte allerede rundt 1975 i Treungen i Telemark. Derav navnet Inlander.. Senere ble navnet endret til

Neptim 8600 for senere å gå tilbake til navnet InLander med ny produsent i Grimstad. Historien er litt for lang til å ta her.. MEN,

Neptim 8000 er som en "Balje" ( unnskyld uttrykket) i forhold til InLander, og disse har ingenting med hverandre å gjøre. Det er nå min ydmyke mening. :blush: :blush:

Link to post
Share on other sites

Om dere likte Kragerø 26 ( den brede, litt rare :lol: ), så ligger det en til salgs i Porsgrunn nå.

 

Her en link

 

Av de litt dårlige bilder jeg ser i annonsen, så så den vel ikke så gal ut, men man kan sikkert få flere og bedre bilder...

Grei og kurant motortype i alle fall.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

med litt egeninnsats blir dette en kjempebåt:

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=9...=156&page=2

 

Jeg får litt vond smak i munnen når selger skriver:

 

Tilsvarende båter går for 220 000 - 290 000,- med eldre motorer. Denne går for kun 229 000,-

 

Hvorfor "går" ikke denne for over 290 000,- da om denne er bedre enn de som går for 290 000,-?

Blir litt bruktbilselger mener jeg...men så er det jo bruktbåtselger, så... :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vet ikke om dere har kjøpt dere båt ennå, men fant en Nidelv 24 som jeg vil tro passer deres bruk. Det er en 1981-mod som har rundsitteren bak. Snakket med selgeren og han hadde den ute til salg i høst for 120 000, men fikk ikke solgt den. Nå skulle han bare bli kvitt den og satte prisen til 80 000. Kalesjen var gammel så den må nok ha en renovering, ev byttes. Putene inne i kabin var som nye, men med et noe gammeldags trekk. Puter/seter ute var slitne. Ellers hadde motoren vært hos Volvo Penta på Holmen i Asker hver høst. bakdelen er kanskje at det er en saltvannskjølt motor. Den hadde badeplatform i illegg til det utstyret som står i annonsen. Skroget var veldig fint og uten riper/skader opplyste han.

 

Får du prutet denne til 65-70 000, noe som virket mulig på eierens ønske om å bli kvitt den fort, så kan du koste på 30 000 i puter og kalesje ++ og du har en suveren båt :smiley:

 

Plenen

Link to post
Share on other sites

Redigert

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...