Jump to content

Har du trengt assistanse på sjøen de siste 10 år ?


Messy

Har du hatt behov for assistanse, i tilfelle fra hvem?  

402 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har aldri hatt behov for assistanse, men da vi leide ei hytte ved olavssundet i 1 uke, dro jeg av 36 båter, og alle var gått på samme skjæret, burde kanskje merket dette bedre?? (er steinen inne i sundet jeg snakker om ja)

 

Her derimot fått en real støkk en gang i fjor sommer da jeg skulle møte en venn i Søgneelva med båten, hadde god fart, ca. 20 knop (dette var før 5 knop sona) da det plutselig ble veldig lite vann under båten. Heldigvis fikk bare den nederste delen på motoren et hakk da motoren tiltet seg selv av naturlige årsaker (grunnberøring altså). Kjører nå aldri uten kartleser og GPS...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det er jo betenkelige tall som kommer frem her, men noe av forklaringen kan vel være at vi sammenligner med 2006 og da var det halvannen meter med med snø mange steder i området rundt Oslofjorden sammenlignet med årets tre første måneder. Dette er noe som sannsynligvis kan ha medført noe mindre antall fritidsbåter på sjøen i denne perioden i 2006 kontra 2007. Det er vel ikke helt utenkelig at noe av forklaringen kan ligge her etter min mening.

 

Men at vi her snakker om en dramatisk økning kan det være liten tvil om, og fortsetter trenden resten av året så er det en loten hyggelig utvikling

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Se detaljer fra assistanse statistikken her Telenor...

 

Legg merke til økningen i assistanse til fritidsfartøy Tjøme Radio som det er henvist til i reportasjen, økningen er fra 4 - fire!, til 17 dvs 325%!

 

Hvorfor ikke vise til den gledelige nedgangen på 80!% for fiskefartøy? (fra 5 i 2006 til 1 i 2007....)

 

NB! Legg merke til tabellene til høyre: Assistanse fordelt på fartøytype første kvartal 2007 og 2006. Summeringen for kollonen fritidsfartøy er helt feil. Sum i 2006 skal være 87 dvs en nedgang på 18%.

 

Tar den reportasjen og tallmaterialet med en stor klype salt. :crazy:

Link to post
Share on other sites

økningen er fra 4 - fire!, til 17 dvs 325%!

 

Huff og huff, ja dette var betenkelig! Skjønner godt at tallknuserne er alvorlig bekymret. La oss få innført obligatorisk båtføreprøve umiddelbart! :rolleyes:

 

Statistikk er jamen morsomt og kan brukes til så mangt som f.eks at sykdom/skade på kategorien fritidsfartøy har gått fra 3 til 0 første tre måneder i år sammenlignet med ifjor, blir mange prosent av sånt. Konklusjonen må da være at båtliv er helsebringende, for det er det jo, men det visste vi jo fra før?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja vi trengte assistanse i dag, var på burssdagstur med vår elste sønn og de to minste- hadde akkurat spist ferdig middag og var på vei hjem, da viftereima røyk. :eek: Da sto vi der mitt ut på fjorden klokken 20, med tre unger og en hund og alle våre talenter og visste ikke vår arme råd. :crazy: Vi fikk heldigvis tak på en kompis som kom og tauet oss i land. Takk og pris for gode venner :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...