Jump to content

Raymarine C-serien, ny software-oppdatering tilgjengelig


Gøffe

Recommended Posts

Så meget bra ut, det der. Synes Raymarine fortjener honnør for en kontinuerlig oppdatering av software for eksisterende produkter.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har gjort det som står på Raymarine sine sider, men der står det at jeg må bruke Sandisk cf kort.

Det kortet jeg har brukt har ingen merke, sikker noe billig som jeg har brukt til digitalkamera for noen år siden.

Kan det være grunnen til at jeg ikke får det til?

Link to post
Share on other sites

Har gjort det som står på Raymarine sine sider, men der står det at jeg må bruke Sandisk cf kort.

Det kortet jeg har brukt har ingen merke, sikker noe billig som jeg har brukt til digitalkamera for noen år siden.

Kan det være grunnen til at jeg ikke får det til?

 

Forsøk å eksportere waypoint's til kortet for å sjekke at plotteren og kortet snakker sammen....

 

HGT

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Lasta ned alle opdateringer i helga, og oppdaterte plotter, ST70 instrumenter, men når ST 70 autopilot fikk også oppdatering, men etterpå virker den ikke ?

Den sier bare NO PILOT ?

og det kom også alarmer på at SEatalk ikke var virksomt ?

Jeg har da ikke rørt noen kabler eller lignende, har bare oppdatert via CF kortet,

------

Må jeg kjøre helt ny oppsett på piloten ?

Noen tips ?

 

Det er mange nye oppdateringer her nå

 

http://www.raymarine.no/view/?id=797

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Dette hjelper ikke deg, men jeg oppdaterte mine ST 70 instrumenter til v3.04, ST 70 pilotkontroller til v3.04 og SPX 30 autopilot til v3.0 tidligere i sommer. Dette gikk greit uten noen spesielle problemer. Senere oppdaterte jeg C90W kartplotter til v2.35 og det gikk greit det også.

 

Har du sjekket at instrumentene og pilotkontrolleren faktisk har fått installert riktig oppdatering? Versjonsnummeret kan vises ved hjelp av menyene, sammen med masse annen info.

 

Det eneste tipset jeg har er å kutte strømmen, vente litt, slå på strømmen igjen og så starte alle instrumenter og autopiloten på nytt. Hvis det ikke hjelper ville jeg rett og slett prøve å kjøre oppdateringen en gang til på ST 70 pilotkontrolleren.

Link to post
Share on other sites

Ja det var 3.04 Plotteren fikk v. 2.65 (tror jeg det var) E-90W og instrumentene fikk 3.04 alt det var bra, men så ver det filen til Autopiloten, her funker det ikke.

Venter på mail fra Raymarine support, og så kna jeg også ringe dem etter kl 14:00, men tar en tur i båten og laster in piloten en gang til og ser hva som skjer.

 

Jeg bruker Mac, kan det være et problem ?

Vel går ned nå og prøver igjen.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hmm... Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at jeg måtte oppdatere min SPX30 på nytt da det ikke fungerte i første runde. Med forbehold om at detaljene har sklidd litt på teflonbelegget i hjernen min, så fulgte jeg instruksjonene fra nedlastingssiden til punkt og prikke den første gangen. Det virket ikke. I andre forsøk så fulgte jeg mer nøyaktig med på hva som faktisk stod på skjermen til kartplotteren (C90W i mitt tilfelle) og da var det et sted der jeg kunne bla opp og ned for å velge hvilken pakke som skulle installeres. Når jeg valgte riktig pakke gikk det uten noe mer krøll.

 

Nå vet ikke jeg om prosedyren er lik for din E90W, men jeg antar at den er noenlunde den samme. Det er jo verdt et forsøk om du også fulgte instruksjonene slavisk første gang.

Link to post
Share on other sites

Raymarine versjone til SPX30 3.05 må dere ikke instalere, den funker ikke, jeg måtte instalere 3.0 igjen og da kom det liv i autopiloten, men alt må settes opp igjen på nytt. kjøre sirklene osv.

Tror jeg skal vente 1 år i fremtiden slik at alle feil er funnet før jeg oppgraderer.

 

Plotter OK.

Instrumenter OK.

display pilot OK

SPX30 V.305, ikke god.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg mistenker at de har lastet opp feil varianter (dvs. kun en variant) av filene, da alle heter det samme og inneholder "aseries" i filnavnet. Filene pleier å hete noe med plotterserien i navnet, f. eks. "cwide" til min C90W. Jeg har spurt support om dette og venter på svar.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk av support beskjed om å oppgradere softwaren i min ST70. Jeg fant ikke annen softwareoppdatering til annet enn til ST70 Plus. Prøvde å oppdatere med denne, men fikk da melding at det ikke var beregnet for mitt instrument. Jeg vurderer å sende inn mitt ST70 for autopilot kontroll, da det mister hukommelsen, når jeg slår av instrmentene. Da må jeg legge inn språkvalg mm. når jeg neste gang slår det på.

Link to post
Share on other sites

Du finner programvareoppdateringer til både ST 70 instrument og ST 70 pilotkontroller (og mye mer) her: http://www.raymarine.no/view/?id=797. ST 70 Plus er et annet instrument, så det er ikke så rart om den oppdateringen ikke fungerte.

 

Jeg har oppdatert mine ST 70 et par tre ganger de siste to årene og det har gått bra. Men det kan jo være noe galt med ditt instrument, siden det mister hukommelsen.

Link to post
Share on other sites

Jeg mistenker at de har lastet opp feil varianter (dvs. kun en variant) av filene, da alle heter det samme og inneholder "aseries" i filnavnet. Filene pleier å hete noe med plotterserien i navnet, f. eks. "cwide" til min C90W. Jeg har spurt support om dette og venter på svar.

 

Da har Raymarine-support svart at de hadde lagt ut feil filer og at de riktige filene nå er på plass.

 

"Thank you System messed up the links, I've fixed it now. Thank you for lettings us know"

 

Careka, hvis du tør så går nok SPX-oppgraderingen bedre nå når det er mulig å laste ned riktig programvare. Går det bra med deg så oppgraderer jeg min autopilot etterpå! ;-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...