Frode S Svart 30.August.2012 Link til dette innlegget Svart 30.August.2012 Jeg sendte inn en melding via "Ask Raymarine" funksjonen øverst på nedlastingssiden på www.raymarine.eu. Da kom det først en bekreftelse på mottak av min henvendelse via epost og så selve svaret fra en Steve Higgins vie e-post tre dager senere. Jeg ser at filene også har blitt oppdatert på www.raymarine.no. Filstørrelsen til C-Wide stemmer overens med filstørrelsen fra 3.0 oppgraderingen, så jeg regner med at det er riktig nå. Hvis jeg husker å ta med PC til båten i helgen, så er det mulig jeg gjør et forsøk på 3.05. I verste fall må jeg legge tilbake 3.0. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Jeg sliter med å få oppdatert min C125 plotter. Lastet ned oppgraderingene fra raymarine.no flere ganger for en måneds tid siden. La de over på minnekort som beskrevet og lastet inn på plotteren, men det virker som selve opdateringen tar altfor kort tid. Kun none sekunder, så får jeg beskjed om at oppdateringen var vellykket. Når jeg slår den på igjen er alt som før og den nye programvaren har åpenbart ikke blitt installert slik den skulle. Andre som har opplevd dette? tror det er snakk om å oppdatere fra 2.4eller noe slikt til 3,1hvis jeg ikke husker feil. Har pratet med Raymarine, men de skjønner ikke hva det skyldes og har ikke noe mer fornuftig å komme med... Slik det er nå er det uholdbart. Plotteren henger seg helt opp og stopper fullstendig etter at radaren har stått på en stund. Er ikke imponert over Raymarine etter at de ble kjøpt opp oopp og flyttet enda mer av produksjonen til Kina. Den gamle C120-skjermen gir et helt annen kvalitetsfølelse å jobbe med. Knapper, menysystemer og alt virker mye tightere ogmer utprøvd enn den på den nye... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Prøv først og laste in gammel versjon, og se hva som skjer. Og du huska å pakke ut zipp filen og kun legge filene der , ikke i mappe/file. og så er de ømfintlige for hvilken CF brikke du legger data på. jeg fikk det kun til på en Scandisk CF brikke. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Frode S Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Sjekk også at du får valgt den pakken som skal oppdateres i et av trinnene av prosedyren på selve plotteren. Jeg oppdaget at jeg måtte bla et hakk nedover i listen for å velge selve oppdateringspakken. Uten å endre valget var det kun en liten snutt om ble oppdatert (bootcode eller noe sånt). Dette var på en C90W, men jeg aner ikke om det er likt på din C125. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 disse filene skal også leggers/lastes, in i plotteren og så de enkelte filer for hva utstyr som skal oppgraderes. Bootloader.pkg autorune.dob + utstyrsfilene. da skal det funke. :pray: Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Muffe Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Holder på å lese meg opp på "oppskrifter" før jeg skal gå igang med å oppdatere min DSM300 og min C90W. Ang DSM'en står det at jeg skal "power cycle". Er dette det samme som å slå av og på strømmen? Og kan jeg bare nappe ut ledningen fra boksen? Har fått tak i en oppskrift som sier at jeg først skal laste over en "bootloader" pakke og deretter selve versjoneoppgraderingen så det ser greit ut. Har ikke en slik oppskrift for C90W'en. Lurer på om jeg trenger å laste over noen andre filer før selve versjonsoppgraderingen? (Har jo lastet over en "bootloader" pakke dersom jeg tar DSM'en først). Ser at det nevnes noe som heter autorune i innlegget over. Finner ikke noe om dette på Raymarine sidene og blir da usikker. Håper noen kan hjelpe meg siden dette er min første gang jeg skal gjøre noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Noen som har fått til å vise under texter fra TV (NRK etc.) på E80 eller nyere utstyr? Eg la inn 5.69 for noen dager siden og fremdeles er ikke dette mulig. (går greit fra dvd etc.) Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Har ikke en slik oppskrift for C90W'en. Lurer på om jeg trenger å laste over noen andre filer før selve versjonsoppgraderingen? Det du trenger til å oppgradere en C90W finner du på Raymarine sin side http://www.raymarine.eu/knowledgebase/index.cfm?view=3766 Jeg har ikke oppgradert akkurat denne pakken på min C90W, men tidligere så har alt man trenger vært inkludert i den ene zip-filen. Den pakkes ut og legges rett på et tomt CF-kort. Skru av plotteren, sett inn kortet og skru på plotteren igjen. Deretter følger du det som står på skjermen. Komplette instruksjoner finnes på den samme siden. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Husk det må være en "Scandisk CF" brikke. og hvis du trenger en autorun fil så ligger den med i pakken når du pakker disse zip filene ut. Men Boot- fila må du legge in en gang i plotteren. da ligger den der for alle de andre også. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
gps Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Jeg har fått lastet inn ny software på min c70, samt at jeg har satt inn en ny kartbrikke. Etterpå har kartbildet begynt blinke med få sekunders mellomrom når båten beveger seg, det virker som om skjermen bruker lang tid på å opdatere seg. Når båten ligger i ro, er skjermen rolig. Noen som vet råd for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Da var det ny sesong, og nye oppdateringer er lasta ned og lagt in i utstyret. men så var det å kjøre oppsettet på SPX30 piloten på nytt og stille justere kompass. +++ Men filene virka greit denne gangen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
mhemil Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Har siste versjon av softwaren til C classic. Den støtter imidlertid ikke AIS silentmode eller buddytracking, noe E serien gjør. Skyldes dette begrensninger i hardware eller kun software? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.