36 Startet 9.April.2007 Del på Facebook Startet 9.April.2007 Hvilke teppe typer egner seg best til bruk i båt, ønsker også tips om forhandlere i Bergens distrikte Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Ingen tepper egner seg i båt . Men skal du på død og liv ha noe, så bør kombinasjonen ull og polyester være 80% - 20% . Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hør med en forhandler som selger tepper, mange av de selger tepper som er beregnet for bruk i båt Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Tepper egner seg meget godt i båt. Det finnes spesielle tepper for båt, disse kappes lett ut med en tapetkniv og er ikke nødvendig å kantsy. Fordelen med tepper er: Lett å holde rene, bare å spyle av og henge til tørk. Båtteppene har bakside slik at de ikke glir og ikke trengs å festes. Demper støy. Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Jeg låner denne tråden litt. Jeg har tepper i min båt, for min del er det ganske deilig. Men hvordan kan man rense disse? Tepperens? Dampmaskin? Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hei Jo det finner du både i dreggen ved sevilforsvart og mener Hartveit i møllendalsveien selger disse. Du kan vaske dem i salt/ferskt vann, med eller uten høytrkkspyler.' Disse er enkle å tilpasse, skæres med stendly kniv ps de krymper noe over tid. Mener du får dem i svart, grå og to blåfarger. Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Patnyg Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 okei. Dette er tepper som er ``limt`fast i båten. Som andre bayliner båter. Så tror nok ikke høytrykkspyler er tingen. Tar en dampvask eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hvilke teppe typer egner seg best til bruk i båt, ønsker også tips om forhandlere i Bergens distrikte De her har nok god peiling på tepper til båt Carlsen i Dreggen Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Til. Patnyg jeg svarte den opprinnelige tråden, men til deg så ja bruk tepperens mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
tomeriks Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Har selv tepper i båten og kunne ikke tenke meg noe annet (fikk den erfaringen da jeg hadde amerikansk båt, sea ray med faste tepper). Nå har jeg en gammel scand som jeg har kjøpt nye båt tepper til. Båt tepper, som er lette å kutte til, samt at det ikke blir frynsete kanter.Det blir veldig fint å se på, ikke kaldt å gå på barbeint, samt at det bare er å riste dem for å få bort all sand og dritt.. Når man har kun belegget føles det som at det aldrig er reint.. Er kanskje ikke så mye reinere med tepper, men da blir dritten liggende skjult til du rister det av/støvsuger det bort. Kan anbefales :rolleyes: Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Jeg kjøpte "båt tepper" hos stort malerfirma på forus for 3 år siden, gummibakside og det hele, det begynte og støve ifjor nå er det helt forferdelige, limen smuldrer opp i sammen med gummien...Må bare kastes. kostet over 2000,- for noen få løpemeter. Har noen konkrete tips om tepper som virkelig holder noen år, teppene blir hard brukt... Lurer på og kjøpe gummimatte i løpe meter og skjære til heller(slike med sklimøntser på)? Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Vi har terrassetepper i båten. Kjempefornøyd i 4 år. Nå bytter vi ut for å få en annen farge. De fleste teppebutikkene har disse og de koster fra 60,-/m2. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Jeg kjøpte meg nye tepper til båten i år. Dette er av den typen med "filt" bakside. Da skal hvertfall ikke problemet med at gummien løser seg opp være tilstede. Dette teppet kostet ca 140,- / løpemeter (hjemme her jeg bor hos en teppeforhandler). Da kostet jeg på meg å kantsy disse men det så i utgangspunktet ikke ut til å være nødvendig. Her var det også mange fargevariasjoner å velge mellom. Fordelen med denne typen er at du faktisk kan få de til å sitte fast på gulvet uten at de sklir med bruk av borrelås. I tillegg er de lette å holde rene og de binder ikke fuktighet så godt som de med gummiert bakside. Det er så kjedelig med de klassiske båtteppene hvor du bare finner grått, svart/grått, eventuelt beige... Hører noen også snakker om "terrassetepper". Dette vil antakeligvis ikke se innsiden av båten min noensinne. Knallhard plastikk på baksiden og synes ikke at det er noe pent i det hele tatt i båt. Men til utendørs bruk eller som reserveplen duger det sikkert greitt. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 21.April.2007 Del på Facebook Svart 21.April.2007 Kom over et billig båtteppe i går. Måtte skifte ut det gamle p g a noe oljesøl jeg ikke fikk bort. Pent og blått teppe med gummiert bakside til nok 75,- pr m2 Det jeg hadde tidligere kostet over 200,- Hvis noen er interressert,så var det hos FIX i Drammen.Tror de også har utsalg andre steder Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 21.April.2007 Del på Facebook Svart 21.April.2007 Skal ut og handle idag!!! Ny pc og båt tepper! Tar turen til forus i stavanger og tråler butikkene..får se hva jeg komme opp med. Vil gjerne ha noe mørke grønt så jeg får lete! Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 21.April.2007 Del på Facebook Svart 21.April.2007 Jeg kjøpte i går verandateppe til min båt disse egner seg nok godt til bruk i båt billig er det også Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 21.April.2007 Del på Facebook Svart 21.April.2007 (redigert) Endte opp med det samme teppe som sistgang. Etter og ha trålt butikker, fikk jeg god service og ok pris på teppe. Endte med at jeg bestillte dobbelt opp så pakker jeg halvparten ned i kjelleren slik at jeg har til ca 6-8 år fremover! Skal lagres stående stramt rullet da holder det seg best Redigert 21.April.2007 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.April.2007 Del på Facebook Svart 21.April.2007 Teppela hele båten i våres. Dette er båttepper som ikke bør kantes og som tåler vann til en viss grad. Skal prøve å få tatt et bilde av teppe. Kjøpte mine i Bærum av Teppeland på Høvik som hadde flere nyanser i blått og grått/svart. Pris rundt 275 kvdr/m. Godt og lunt, men trenger støvsuging mer enn teakdørk som holder med filletørk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baltazar Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Jeg lurer litt på å kjøpe en Skibsplast 490VS. Denne har innlagt teppe. Hvordan går det når man fisker? Da blir det jo fort litt grisete. Veldig lett å bare spyle bort dritten uten teppe, slik som i båten jeg har nå. Noen som har erfaring med "teppebåt" og fiske? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Ege tror jeg skal være gode tepper. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Tepper i båt kan sikkert diskuteres i det vide og brede. Tepper luner og er / virker støydempende. Det er fordelen. Bakdelen er at de samler støv, dritt og blir møkkete. Et alternativ til rengjøring kan være å bruke damprensemaskin. I tillegg gode rutiner for å ta av sko ved entring. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Noen som har erfaring med "teppebåt" og fiske? Nei, for det er definitivt en dårlig kombinasjon. Rull sammen og pakk bort teppene når du fisker. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Pettter Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Har en 88 mod sea ray 34 med tepper både inne og ute,disse er like fine som nye.De ute er festet med trykk knapper og veldig enkle og ta vekk ved for eks fisking eller vasking av dem.Lunt og pent. Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Nei, for det er definitivt en dårlig kombinasjon. Rull sammen og pakk bort teppene når du fisker. Enig, men ha ellers tepper i baaten om sommeren. Argumentet mitt er at man drar inn smaastein som lager riper i hardt teaklaminat. Unngaas med tepper. ragnar Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 La rett og slett inn rillet gummimatte på rull i Smuggleren jeg. Ligger godt, småmykt å gå på og emkelt å holde rent, enten ved å feie det med en myk kost eller bare ta det ut å spyle det. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.