Jump to content

Tepper i båt.


36

Recommended Posts

Tepper egner seg meget godt i båt. Det finnes spesielle tepper for båt, disse kappes lett ut med en tapetkniv og er ikke nødvendig å kantsy.

Fordelen med tepper er: Lett å holde rene, bare å spyle av og henge til tørk. Båtteppene har bakside slik at de ikke glir og ikke trengs å festes. Demper støy.

 

Hilsen Jørn

Link to post
Share on other sites

Hei

Jo det finner du både i dreggen ved sevilforsvart og mener Hartveit i møllendalsveien selger disse.

Du kan vaske dem i salt/ferskt vann, med eller uten høytrkkspyler.'

Disse er enkle å tilpasse, skæres med stendly kniv ps de krymper noe over tid.

Mener du får dem i svart, grå og to blåfarger.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Har selv tepper i båten og kunne ikke tenke meg noe annet (fikk den erfaringen da jeg hadde amerikansk båt, sea ray med faste tepper). Nå har jeg en gammel scand som jeg har kjøpt nye båt tepper til. Båt tepper, som er lette å kutte til, samt at det ikke blir frynsete kanter.Det blir veldig fint å se på, ikke kaldt å gå på barbeint, samt at det bare er å riste dem for å få bort all sand og dritt.. Når man har kun belegget føles det som at det aldrig er reint.. Er kanskje ikke så mye reinere med tepper, men da blir dritten liggende skjult til du rister det av/støvsuger det bort.

 

Kan anbefales :rolleyes: :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte "båt tepper" hos stort malerfirma på forus for 3 år siden, gummibakside og det hele, det begynte og støve ifjor nå er det helt forferdelige, limen smuldrer opp i sammen med gummien...Må bare kastes. kostet over 2000,- for noen få løpemeter.

 

Har noen konkrete tips om tepper som virkelig holder noen år, teppene blir hard brukt...

 

Lurer på og kjøpe gummimatte i løpe meter og skjære til heller(slike med sklimøntser på)?

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte meg nye tepper til båten i år. Dette er av den typen med "filt" bakside. Da skal hvertfall ikke problemet med at gummien løser seg opp være tilstede. Dette teppet kostet ca 140,- / løpemeter (hjemme her jeg bor hos en teppeforhandler).

Da kostet jeg på meg å kantsy disse men det så i utgangspunktet ikke ut til å være nødvendig.

Her var det også mange fargevariasjoner å velge mellom.

 

Fordelen med denne typen er at du faktisk kan få de til å sitte fast på gulvet uten at de sklir med bruk av borrelås. I tillegg er de lette å holde rene og de binder ikke fuktighet så godt som de med gummiert bakside.

 

Det er så kjedelig med de klassiske båtteppene hvor du bare finner grått, svart/grått, eventuelt beige...

 

Hører noen også snakker om "terrassetepper". Dette vil antakeligvis ikke se innsiden av båten min noensinne. Knallhard plastikk på baksiden og synes ikke at det er noe pent i det hele tatt i båt. Men til utendørs bruk eller som reserveplen duger det sikkert greitt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

:sailing: Kom over et billig båtteppe i går. Måtte skifte ut det gamle p g a noe oljesøl jeg ikke fikk bort.

Pent og blått teppe med gummiert bakside til nok 75,- pr m2

Det jeg hadde tidligere kostet over 200,-

Hvis noen er interressert,så var det hos FIX i Drammen.Tror de også har utsalg andre steder

Link to post
Share on other sites

Endte opp med det samme teppe som sistgang. Etter og ha trålt butikker, fikk jeg god service og ok pris på teppe. Endte med at jeg bestillte dobbelt opp så pakker jeg halvparten ned i kjelleren slik at jeg har til ca 6-8 år fremover!

Skal lagres stående stramt rullet da holder det seg best

Redigert av Sabeltann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Teppela hele båten i våres. Dette er båttepper som ikke bør kantes og som tåler vann til en viss grad. Skal prøve å få tatt et bilde av teppe.

 

Kjøpte mine i Bærum av Teppeland på Høvik som hadde flere nyanser i blått og grått/svart. Pris rundt 275 kvdr/m.

 

Godt og lunt, men trenger støvsuging mer enn teakdørk som holder med filletørk.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

La rett og slett inn rillet gummimatte på rull i Smuggleren jeg. Ligger godt, småmykt å gå på og emkelt å holde rent, enten ved å feie det med en myk kost eller bare ta det ut å spyle det.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...