Mulligan Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Åjoda. De hadde råd til å reise til London Boat Show istedetfor Sjøen for alle. Og de hadde råd til å reise til Roskilde istedetfor Vestfoldbyene og Bygdø. Programmet skulle hett Båter i Bergen. Gjennomsyret av Østlandsfobi. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Et båtprogram som ikke har med Sørlandet. Det gidder ikke jeg å se på. Det blir som å lage et program om Orustbåter, uten å ta med Regina-verftet. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Det er bare sånn det er. Når du står i vest er blikket rettet utover mot verden og ryggen mot øst. Alle tv program får lokakt tilsnitt der de produseres. Det sparer en del research. Hvordan oppleves det når mesteparten av all tv produksjon er i Oslo gryten? Dette var en flott serie. Men de kunne laget et program til som tok for seg noe av det som er påtalt her, selv om vi har sett det før. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Seilaren Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Det verste med med det programmet er tidspungtet det blir sendt. På de tider er jeg speiderleder for 15 ville 9 åringer, og når jeg kommer hjem orker jeg ikke alltid å se det på nett TV. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Når du står i vest er blikket rettet utover mot verden og ryggen mot øst. Ja riktig. Nansen og Amundsen og Foyn og alle de der var riktig gode vestlendinger. Beklager, men dette var et lokalprogram. Mesteparten av folk her i landet bor i Osloregionen. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Mesteparten av folk her i landet bor i Osloregionen. Derfor skal selvfølgelig dere få all oppmerksomhet. Makan til syting og egoister skal en lete lenge etter å finne på vestlandet!!! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
lano2 Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Mulligan har rett, selv om et par av oss også bor utenfor Oslo . Båtprogram fra vestlandet blir et veeeldig smalt program. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 så vidt jeg fikk med meg, var hele kysten dekket og Danmark med, med unntak av noen få mil fra Lindesnes til Svinesund. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Derfor skal selvfølgelig dere få all oppmerksomhet. Får stå for din regning. Det er det ingen som har sagt. Veldig smalt program som skulle vært sendt lokalt. Det er ikke mulig å lage et program om fartøy på kysten uten å være innom Archer og Waarum. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 (redigert) Da skal du få en liten utfordring av meg. Se på NRK de neste tre ukene. Og så ser du hvor mange av programmene som kommer fra østlandet og hvor mange som kommer vestlandet. Så kan vi snakkes da. Synes det er på grensen til frekt og påstå at det skulle vært sendt lokalt. Hvor ofte ser du forresten et programm fra Stavanger området? Redigert 31.Mai.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Det som er frekt er å påstå at dette er et program om båter og kultur på kysten når mesteparten av kysten ikke nevnes med et ord. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 ......mesteparten av kysten ikke nevnes med et ord. .... Kan denslags skyldes mangel på kart, eller mangel på noe annet? Mesteparten av kysten var såvisst dekket, man hadde iallefall innslag fra Jæren til Bodø; dvs sånn ca 700 mil, men som andre har vært innom så manglet et par hundre mil imot svenskegrensen. Nå tør jeg allikevel påstå at akkurat disse milene har vært godt presentert i flere andre båtserier. Forhåpentlig kommer enda flere program som kan bidra til å gjenopprette balansen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Trophy Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Flere smale ting, men programmet var topp Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
rogeri Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Det som er frekt er å påstå at dette er et program om båter og kultur på kysten når mesteparten av kysten ikke nevnes med et ord. Dere har min dypeste medfølelse! Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Meget bra program serie. Håper på flere av samme slag. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Så lenge jeg ser båt på TV`n er jeg fornøyd.. Driter vel i hvor de er fra... Liker vestlandet godt jeg.... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Astor Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Gårsdagens program var det hittil beste i serien. Her får vi sett Vestlandet fra sitt beste. Og masse båter og båtfolk. Herlig! Har klarte programlederen å fange inn båtatmosfære på sitt beste. Glad jeg har det i boks på DVD. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Åjoda. De hadde råd til å reise til London Boat Show istedetfor Sjøen for alle.Og de hadde råd til å reise til Roskilde istedetfor Vestfoldbyene og Bygdø.Programmet skulle hett Båter i Bergen.Gjennomsyret av Østlandsfobi. Det som er frekt er å påstå at dette er et program om båter og kultur på kysten når mesteparten av kysten ikke nevnes med et ord. Du tar vel litt hardt i, men jeg er også usikker på hva denne serien, som også til tider var god, egentlig hadde fokus på. Jeg mener det var tradisjonsbåter med hovedfokus på Vestlandet og på vestlandske båtbyggertradisjoner. Så ble det påfyllt med noe rar mix fra London Boat Show samt div. andre rariteter, kunne se ut som det var programlederens "lyster" som var styrende. Jeg reagerte mest på den nesten totale overseelse av vanlig båtfolk og i særlig grad mangel på miljøsiden ved båtlivet. Leketøy med svære motorer var vist saken. Men at Vestlandet er vakkert det er sikkert, og programmet var egentlig et kunstykket som greide å unnå regnet. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 et kunstykket som greide å unnå regnet. Ja du kan så si. Jeg har vært på det derre Bakkasund de viste en haug med ganger, og har endt opp kald og våt hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Er virkelig østlendingene her inne så furtne som det kommer fram i denne tråden??? Båtliv er båtliv, uansett hvor i landet det foregår. Jeg koste meg med serien båtliv, selv om den bare omhandlet Son og omegn. Har nettopp sett det på nytt på Nrk.no Jeg koste meg med forrige program fra Lindebjerg, der han tøffet rundt i Lindy med diverse gjeste ombord.(det var Vestlandsrevy på sitt beste) Og jeg storkoser meg nå med denne serien, har jo sett båtliv både fra Lofoten, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland. Har planer om å ta en ferie til Østlandet en eller annen gang, men foreløpig er det utallige havner og uthavner rett utenfor stuedøren jeg vil besøke. Litt regn må man bare ta med på kjøpet her på berget, det er derfor vi har "vestlandsbåt" God plass i skjærgården har vi i alle fall, det er bare å ta turen. (dere får ikke billig sprit og røyk, men dieselen er billig.. ) Kanskje vi heller skal kose oss med båtlivet og båtprogrammer, og bruke mindre energi på å finne forskjeller mellom øst og vest. Vi koser oss i alle fall i båten hele året, og det har vi tenkt å fortsette med. Ha en flott og skadefri båtsommer. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Er det noen som vet om det kommer en ny sesong av Der fartøy flye kan? Jeg har sett episodene flerne ganger på Nrk.no og det er et kjempe progam. Jeg håper vi får et lignende program. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Heller tvilsomt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Noflow Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 det burde være et program for bare båter, ikke noe annet der de tester nye båter fra alle klasser. det er jo såpass mye båter i norge er jo omtrent mer populært enn bil ol. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Vel, de testet nå ikke så mye båter som jeg vet i dette programmet. Men det var mye om gammel kystkultur å mye om båtliv. Ellers har man også programmet båtliv som omhandler båtlivet til forskjellige båtfolk... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 De tester da båter på autofil av og til. Ser ikke autofil selv, for jeg tåler ikke trynet på programleder larsen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.