VortexSurfer Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Fortell hvor stor motor du er ute etter,så skal jeg se om ikke jeg kan hjelpe deg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VortexSurfer Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 (redigert) Ikke rart det blir 'kaving' der - syns avslutningen på stilken virket veldig tverr og grov. I det hastighetsområdet det her er snakk om har vel "avslutningen" på stilken lite om ingen betydning Redigert 16.Juni.2007 av VortexSurfer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Men jeg husker godt at farten kom opp i (for oss) utrolige 8,1 kn og turtallet var 2200rpm.Må ha vært mye medstrøm... Hei. Her ser det ut for at den gamle motoren ikke oppnådde fullt turtall som var 3000. Vet ikke hvor stor propell du har plass til, men er ganske sikker på at det er bedre med en stor propell og et gear som reduserer propellens turtall slik at du får fullt turtall på motoren. Dersom man sier at ca 700 o/min på propellen på gamle motoren gav brukbare forhold, kan man ha det som et utgangspunkt for å finne riktig gear. Når den nye motorens turtall reduseres til 1800 o/min, reduseres samtidig effekten som taes ut av motoren. Går ut fra at diagrammet for motoren også viser en effektkurve. Har sett på min motor for å sammenligne og der vil en tilsvarende reduksjon av turtall redusere effekten med 35%, men det vil jo være et annet tall for din motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.