Jump to content

Båten min omtalt som søppel på TV


Hydrox

Recommended Posts

I Stockholm ville noen byplanpolitikere fjerne de som bodde i båt langs noen sentrale kaier i byen, fordi de mente at de skjemte ut bybildet. Det var gamle ærverdige båter i forskjellig stadier av restaurering og flere perler blandt dem, og naturligvis en del utstyr av ymse kaliber stablet på kaia. Magnus Anuèll, skipper og eier av den nydelige trebåten "Vitana" uttalte til - Båtnytt tror jeg det var - følgende:

 

"De er plastbåtpolitikere. De synes det er vakkert med hvite båter som ligger og glinser, båter som de selv forstår seg på.

- Selv er jeg trebåtmann og kan se skjønnheten i alle mulighetene som ligger i en gammel trebåt. En slik båt har en sjel og en historie. Om hun kanskje ser sjaber ut der hun ligger nå, er jeg i stand til å se for meg hvordan hun ville sett ut dersom en som elsket henne la ned noen års arbeid i henne.

En plastbåtpolitiker ser bare rot og forfall der vi ser orden, trivsel og skjønnhet."

 

Dette er virkelig vakkert sagt, og kan i høy grad gjelde for de gamle naust- og sjøbodmiljøene, og opplagsplasser med spor av aktive mennesker.

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg så det 19. April i 12 tiden på dagen. Det stod i hvert fall reprise oppe i hjørnet på TV skjermen, tok det for god fisk at det var reprise i fra den 18. Om det stemmer vet jeg ikke helt sikkert...

Har all for tregt internett her på båten til at jeg gidder å lete etter reportasjen selv. Tar det når jeg kommer hjem på tirsdag. Jeg skal ha tak i navnet på ham som stod for bildene og han skal pent få lov til å unnskylde seg. Ikke bare overfor meg, eierne av naustene på bildene og eieren av Porschen vil bli informert....

 

Nå har jeg ikke så mye i mot å være på TV, både meg, båten og bilen min er vakker nok til det... Det var bare den "romantiske" sammenhengen jeg reagerte på. Bare det å klage over søppel i offentligheten og deretter illustrere med bilder i fra private eiendommer strider jo mot en hver sunn fornuft...

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også blitt så sinnsykt forbanna hvis noen hadde kalt båten min for søppel og du har jo i tillegg en nydelig Windy!!

Blir nok en fet sak for BT.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha strødd alt skrotet nedover i veikanten slikt at alle de såkalte sossene fikk seg noe å irritere seg over...Men hvor på Hjellestad er det du bor?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...