Jump to content

Rengjøring av luftfilter VP MD11D

vivvi

Recommended Posts

Løfter denne frem i dagens lys igjen da jeg ønsker noen ideer! Er faste luftfilter på motoren som en ikke bytter, i fjor sommer kom det olje gjennom filtra mine og da vil jeg tro det er greit å få de rensa opp!

Det er en slik rund filterboks med grov "stålull" i ? Jeg har på slike brukt en eller annen form for rensemiddel, som løser opp olje og skitt. Motorvask på sprayflaske er vel lettest tilgjengelig. 3M har et utmerket sitrusbasert rensemiddel som løser godt opp. Har latt det godgjøre seg inni der litt, helt av og latt det være slik, eller blåst gjennom med trykkluft for å få ut så mye som mulig.

JEg brukte bløtlegging i parafin på MD17 som jeg hadde i Nidelv 24 for mange år siden. Funket bra, det; etter-renset med zalovann og satte inn stålullen med motorolje etterpå.

Dette er jo sammen motor, bare 3 sylindret. Går det ann å splitte filteret å dra ut den "stålullen"?

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...