Jump to content

Scanner


Amorosa

Recommended Posts

Noen som vil forsøke seg på en vill leding ??

Hva med å lese bruksanvisningen? De gangene jeg har installert Canon scannere har jeg installert en haug med drivere og programvare (går rimelig automatisk men tar LANG tid) FØR scanneren plugges i. Har du plugget scanneren i før alt er installert har gjerne Windows installert en generell driver. Denne må fjernes: Gå i kontrollpanel, Administrative verktøy, Datamaskinbehandling, Enhetsbehandling og finn scanneren der, marker den og trykk "Delete". Deretter starter du installeringen fra CD på nytt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Twain; er ikke det en komunikasjonsstandard for Scannere tro ?

Jepp. Det kan også være driverene til USB-porten som ikke er helt 100. Om du har flere forskjellige USB-porter, f.eks. noen på hovedkortet og noen på tilleggskort kan det være en ide å prøve "de andre".

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Yepp, du er inne på noe riktig Suzuki: Det er driveren programmet leter etter. Enten så har det feil navn, eller du mangler driveren. Fiorsøkte du å laste den ned fra siden jeg henviste til?

 

...ellers så skal jeg ikke fortelle når jeg begynner å lese bruksanvisninger..., men jeg må nå snart åpne den som fulgte med kartplotteren....

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

Jepp. Det kan også være driverene til USB-porten som ikke er helt 100. Om du har flere forskjellige USB-porter, f.eks. noen på hovedkortet og noen på tilleggskort kan det være en ide å prøve "de andre".

Nope. Har bærbar. Men pc`en registerer når jeg plugger til scanneren, får da opp signal om at ny enhet er tilkoblet ( og navnet på scanneren )

 

Snodig..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Dette her ligner på ny rekord. 15 (16 med dette :lol:) innlegg i en OT-tråd på en halv time.... :flag:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette her ligner på ny rekord. 15 (16 med dette :lol:) innlegg i en OT-tråd på en halv time.... :flag:

Henger meg på her da jeg har en del erfaring med dette ... har kjøpt mer enn 40 scannere som jeg er/var ansvarlig for ... har alt fra Canon A4 farge, via Kodak (80 dobbel sider per min) til 36 tommer farge scanner (max 150 fot)... send meg et IM hvis mer informasjon er nødvendig..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

AHA - betimelig spm.

 

Win XP og Canoscan N1240U

 

Suzuki

Her er linken...http://software.canon-europe.com/Scanners/Flatbed_Scanners/CanoScan_N1240U469.asp.

 

Her går du til toppen og velger Engelsk som språk og Windows som OS. Dette for å redusere utvalget.

 

Deretter laster du ned det som finnes. Pakker ut og ev. installerer driveren. Her er i hovedsak to varianter, driveren installeres og alt er klart. Det andre alternativet er at filene pakkes ut og lagret på ønsket eller anbefalt plass. XP søker etter filene  når plug an pray funksjonen trår til når du plugger til den nye scanneren eller ber xp søke etter denne. Dersom dette mislykkes er ofte løsningen å gå inn i enhetsbehandling og fjerne enheten (ofte med gult???). Deretter restarte og prøve på nytt....   Kansje flere ganger...................

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Nope. Har bærbar. Men pc`en registerer når jeg plugger til scanneren, får da opp signal om at ny enhet er tilkoblet ( og navnet på scanneren )Snodig..

Hei, Suzuki! Er denne skanneren noen år gammel? Og du kjører ikke tilfeldigvis XP Service Pack 2 vel?

 

Jeg opplevde nylig, at min Agfascan 1236u, som virkert upåklagelig i XP SP1, ikke ville fungere etter at jeg oppgraderte til XP SP2. Det forløp omtrent som du beskriver. Jeg installerte drivere, og XP finner skanneren, maskinvare funnet og tilkoblet, osv. MEN, når jeg prøver å bruke den, så får jeg bare feilmeldinger.

 

Gikk så inne på Microsofts supportsider, ett eller annet sted fant jeg en lang liste over all maskinvare som er "støttet" av XP. Fant ut at min skanner ikke står på listen. Kontaktet også Agfa support, men Agfa har sluttet å produsere skannere, og supporten var dårlig, fikk e-mail fra England, fra personer som åpenbart var mindre datakyndig enn jeg selv.

 

Jeg måtte omsider gi opp. Solgte skanneren til en som har eldre OS. Kjøpe meg en ny hyggelig sak, en multifunksjonsskriver fra Brother, DCP-110C som er både skanner, skriver og kopimaskin, til en rimelig penge, bare ca 1500 kroner. Holder lenge for meg.

 

Vel. Jeg holder en knapp på at det er skanneren din som er for gammel, og ikke kompatibel med operativsystemet ditt. Men jeg holder selvsagt muligheten åpen for at jeg tar feil.

Link to post
Share on other sites

Vel. Jeg holder en knapp på at det er skanneren din som er for gammel, og ikke kompatibel med operativsystemet ditt.

Har selv en gammel mustek scanner som sitter på parralellporten som sviver fint sammen med XP. Jeg trengte ikke en spesiell "twain-versjon" for å få den i gang sammen med XP`n. Den gamle driveren funker fint.  

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Vel. Jeg holder en knapp på at det er skanneren din som er for gammel, og ikke kompatibel med operativsystemet ditt. Men jeg holder selvsagt muligheten åpen for at jeg tar feil.

Scanneren er omlag et år. Tror det er mine kunnskaper som er problemet, og ikke maskinvaren. Ikke kjører jeg SP2 eller ( tror jeg.. ) Åssen finner jeg ut av det igjen ??

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

He, he, skal bli artig å se hvor lang denne tråden blir ...  :wink:

Men er skanneren din bare ett år gammel er den neppe inkompatibel med XP, så da trekker jeg min antagelse.

 

Men kanskje du burde søke råd i et annet forum, et dataforum? Da er sjansen større for å finne folk som kan ha vært borti nøyaktig det samme som du. Kanskje ...  :confused:

Link to post
Share on other sites

He, he, skal bli artig å se hvor lang denne tråden blir ...  :wink:

Men er skanneren din bare ett år gammel er den neppe inkompatibel med XP, så da trekker jeg min antagelse.

 

Men kanskje du burde søke råd i et annet forum, et dataforum? Da er sjansen større for å finne folk som kan ha vært borti nøyaktig det samme som du. Kanskje ...  :confused:

 

Hehe, du! Du vil vel ikke lede bort trafikken fra baatplassen :eek:. Kanskje til og med stille et båtspørsmal i et dataforum. :nono:

 

:wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...