Jump to content

Spm. til Bavariaeiere om antenne.


Mulligan

Recommended Posts

Dette var nytt for meg..... Kan ikke se å ha hverken FM antenne eller blackbox noen steder... men skal aldri si aldri.. Kan du si noe mere om denne antennen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser at Mulligan er på rett vei når det gjelder båtvalg.... vi alle starter i det små... :wink:

 

Om du finner ut noe detaljer om dette Mulligan så er det jo greit om du delere det her.. jeg kan snuse litt rundt omkring i Bavaria klubbene i Skandinavia...for der setter vel ikke du dine sjøbein vil jeg tro.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Dette ante jeg ingenting om men når du sier det så har jeg igrunnen lurt på hvor FM antennen sitter i båten. Har ikke kunnet finne noen antenne men radioen har jo eksepsjonelt gode mottagerforhold. Det du nevner må vel Mulligans være forklaringen :wink:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Prøver du å fortelle at det finnes en fabrikkmontert FM antenne ombord i båten da Leading Edge ?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tja ikke vet jeg fordi radioen var ferdig montert når jeg hentet båten i Danmark. Jeg har imidlertid ikke funnet noen antenne noen plass og VHF antennen er det ikke som er i bruk for den har kun en tilkobling det har jeg sjekket. Har spekulert litt på dette da jeg har reagert på de meget gode mottagerforholdene om bord uten noen påviselig antenne. Mulligans forklaring virker derfor sannsynlig for meg.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Tror jeg må stikke nesen min inn under diverse skott senere i uken... finn ut om det er noe spennende der som kan brukes som antenne..Jeg har for tiden radioen Tivoli radio ombord og den er hektet på Triax tv antenne

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ikke noe annet enn at jeg har sett at de bruker hanefoten til antenne for FM. Jeg lurer på hvordan de gjør det. Om det er en magisk boks inni båten, eller om antenneledningen er koblet rett på.

Skjønner ikke helt hva du mener med hanefot, men antar at det er typen antenne? I min Bavaria ser jeg av tegningene at FM-antenne er montert bak et deksel inne i det skapet. i stikkøya. Dette må være en standard-montering fra Bavaria - ialle fall på motorcruiserne.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

På min Bavaria 32 er FM antenne via coax og en overgang koblet til hanefoten til akterstaget. Dette er orginalmontert - var på plass da jeg hentet båten i DK. Funker kjempebra - har ikke sett noen boks - ser ut som om senterleder via denne koblingsdingsen er koblet direkte på wiren. Kan ta bilder om noen er interessert!

 

SE

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

På min Bavaria 32 er FM antenne via coax og en overgang koblet til hanefoten til akterstaget. Dette er orginalmontert - var på plass da jeg hentet båten i DK. Funker kjempebra - har ikke sett noen boks - ser ut som om senterleder via denne koblingsdingsen er koblet direkte på wiren. Kan ta bilder om noen er interessert!

 

SE

Hvilken modell er din B32 ?

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

På min Bavaria 32 er FM antenne via coax og en overgang koblet til hanefoten til akterstaget.

 

Stein-Erik, kunne du vært brydd med å se om det står noe fabrikat på koblingen neste gang du er i båten?

Årsaken til at jeg maser om dette er at jeg, av mange grunner, har bygd om fra enkelthaling til hanefot på akterstaget.

Samt at den B38 jeg har vært borti har et fenomenalt FM mottak.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg er nå rimelig sikker på at den antenneløsningen er levert av Blaupunkt.

Neste spørsmål:

De L-formede beslagene dere har på hekken til hanefot og akterstragstrammer, er de levert av en utstyrsleverandør, eller er de noe Bavaria har laget sjøl?

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå vært og rotet i skottet helt akter i min båt en ukes tid i forbindelse med installasjon av ankervinsj, og har ikke sett noe til noen antenne kabel i forbindelse med innfesting av skterstaget. Så dette er neppe standard utrustning med mindre radioen monteres inn ved kjøp av båten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...