Jump to content

Roundup i bunnstoff?


Patnyg

Recommended Posts

Shorthanded rankingen (fra SEILmagasinet)
OK, så det har noe med seiling å gjøre. Forstår ikke kriteriene for å komme høyt på listen, men never mind, jeg har motorbåt.

Jeg trudde det hadde noe med kompetanse for å uttale seg om bunnstoff å gjøre. :wink:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Båten ble etter endt sesong tatt på land og resultatet er vist på bildet under. Konklusjon: Merkbar forskjell.

roundup.jpg

 

kilde http://www.maritimstart.com/vaarpuss.shtml

 

Ut i fra bildet vil jeg jo si at det bunnstoffet som ble brukt må være noe av det dårligeste som går an å få tak i.

Lenge siden jeg har sett så mye groe på en båt etter én sessong.

Lurer nesten på om den hadde grodd mindre uten bunnstoff... :crazy:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ut i fra bildet vil jeg jo si at det bunnstoffet som ble brukt må være noe av det dårligeste som går an å få tak i.

Lenge siden jeg har sett så mye groe på en båt etter én sessong.

Lurer nesten på om den hadde grodd mindre uten bunnstoff... :crazy:

 

Visst du går inn på linken je la inn tidligere på dette emnet, kan du se at halve båten ble smurt inn med blandingrn Round up og bunnstoff, resterende halvdel er uten Roundup, og det ser man jo merkbart!! :wink:

 

Men er det spørsmål om miljøet og forurensingen dette medfører, ja da er det en annen sak.

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Den båten med Roundup i bunnstoffet: har bunnstoffet falt av under høytrykkspylingen? Altså slik at groen er like jæv**, men alt bunnstoffet faller av når du vasker?

Litt uklart bilde.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sap_2000

Ut i fra bildet vil jeg jo si at det bunnstoffet som ble brukt må være noe av det dårligeste som går an å få tak i.

Lenge siden jeg har sett så mye groe på en båt etter én sessong.

Lurer nesten på om den hadde grodd mindre uten bunnstoff... crazy.gif

-

 

Det er brukt hvitt bunnstoff fra Sea-Jet.

 

Øyvind

Redigert av Øyvind_Blunk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Egentlig litt skremmende lesing. Hva er vitsen med å blande mer gift i bunnstoffet?

 

Med dagens bunnstoff så gror båten minimalt. Under forutsetning at den er i bruk i løpet av sommeren.

 

Alle disse kjærring råda om tilsetninger kom vel etter at det ble forbudt med bly(eller var det Tinn?) i bunnstoffet.

det er jo noen år siden nå, og moderne bunnstoff er minst like bra som det gamle blybaserte.

Så kutt ut å tilsette mer gift. Blir slept ut nok gift og annen dritt i vannet som det er.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Egentlig litt skremmende lesing. Hva er vitsen med å blande mer gift i bunnstoffet?

 

 

Dette skjønner heller ikke jeg. Bruker selvpolerende bunnstoff (Nonstop fra Jotun). Det gror mimimalt og ved opptak om høsten fjernes det som har satt seg enkelt med høytrykk. Jeg har seilbåt - en hurtiggående motorbåt sliter vel mer på stoffet. Så hva i all verden er vitsen med dette??

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, jeg ser heller ikke vitsen, selvom jeg startet tråden. Jeg fikk høre dette kunne lønne seg, som jeg ikke helt skjønner hvorfor, bunnstoff har jo sin virkning.

 

Derfor spurte jeg dere her om dette var rett eller galt, og utifra svarene jeg har fått er dette helt bortkasta.

Link to post
Share on other sites

Se dette:

 

 

http://www.maritimstart.com/vaarpuss.shtml

 

---

 

Ser jo vel og bra ut. MEN; Deep Clean 1 ltr. Kr. 165,- frakt Kr. 159,- Totalt Kr. 324,- PLUSS: Tillegg pålydende kr. 125,- for levering til privat adresse.

Ved bestilling oppgi derfor ditt arbeidssted.

 

Alså: 450 kroner for en liter av et stoff som koster 165,- i utganspunkte! Fy hvor latterligt. Virket jo bra greier, men når det ikke er noen forhandlere her i nærheten, og dem skal nesten en halv høvding for dette så kan dem brenne down under for min del. Amatørmessig bestillings side var det også. Med vektlegging på at dem som bestiller i falsk navn vil bli polti anmeldt osv.. + annet svada!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...