Jump to content

Trygg er en fin båt


lano2

Recommended Posts

Jeg fulgte også Trygg (LK 9882) fra båten vår i Soon i dag.

 

Nå går Trygg med 9 knopp nordover mot Oslo, har passert Drøbak og nærmer seg Steilene.

 

Så vidt jeg husker fra et tidligere innlegg er LOA til Trygg 14,95 m - så den trenger jo egentlig ikke en AIS sender.

 

Jeg mener å huske at han/hun har en klasse A AIS.

 

 

Mitt AIS system forteller ikke noe om hvor stor fangsten ble....

Link to post
Share on other sites

Det er så j"#¤ kuult at Røkke tar rotta på fiffen i Oslo. :cheers: Dette greier de ikke fiffen å matche samme hva de måtte finne på. Samme hvor feite Fairliner, Sunseekere etc. de eier så tar Røkke rotta på de med tråleren sin. Bare vent, om ikke lenge så blir et "in" å fiske på sjøen for fiffen også...

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk forbi Trygg rundt 0830 i dag på vei til jobb, og Kjell Inge solgte reker til en kø som må ha vært minst 50 meter.

Båten ved siden av hadde også reker til salgs, men de fikk ikke solgt ei reke.

Det ser ut til at de andre fiskerene bare kan vente til Kjell Inge er utsolgt, før de kan begynne.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg husker fra et tidligere innlegg er LOA til Trygg 14,95 m

Mener å huske at det var noen små komplikasjoner som gjør at skipperen ikke "lengere" kan føre noe særlig større LOA en disse oppgitte 14,95meterne...

 

Men du verden for en flott båt det har blitt....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mener å huske at det var noen små komplikasjoner som gjør at skipperen ikke "lengere" kan føre noe særlig større LOA en disse oppgitte 14,95meterne...

Det hjelper vel ikke mye med LOA på 14,95 så lenge tonnasjen er godt over grensen for at det kreves sertifikat?

Link to post
Share on other sites

Dette greier de ikke fiffen å matche samme hva de måtte finne på.

 

Hvor lenge tror dere Røkke kommer til å holde på det dette da? Jeg tviler på om ha står der å selger reker om 5 år.

 

Den store taperen her må være Petter Stordalen.

Hva i all verden skal han finne på nå? :lol:

Link to post
Share on other sites

Ikke vet jeg hva lillepettern skal finne på, men som den miljøvennlige person han er, så var det interessant å se ham i Lillesand havn nylig med en aldri så liten skjærgårdsjeep (38 fot) med 3 x 275hk Mercury outboard. Man trenger jo tross alt litt båt når man er to i båten og i svært åpent farvann i Blindleia! :crazy:

 

Det er utrolig hvordan enkelte av disse gutta klarer å "selge" en image på reinspikka piss! (unnskyld uttrykket!)

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hvor lenge tror dere Røkke kommer til å holde på det dette da? Jeg tviler på om ha står der å selger reker om 5 år.

 

Flott at Røkke kan få drive med ting han synes er morro. Vil tro at publisiteten på rekesalget der nå gjør at alle får solgt ut sine reker raskere nå enn før.... Ser ikke bort i fra at dette er en vinn-vinn situasjon for alle parter inkludert Røkke selv.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Det hjelper vel ikke mye med LOA på 14,95 så lenge tonnasjen er godt over grensen for at det kreves sertifikat?

 

Joda - det er når båten passerer LOA på 15 meter at man begynner å måle volum... Opp til 15 meter er det fritt frem..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Joda - det er når båten passerer LOA på 15 meter at man begynner å måle volum... Opp til 15 meter er det fritt frem..

 

Kan du vise til noen kilde for dette?

Meg bekjent kan sjøfartsdirektoratet når som helst kreve måling av en båt de ser at kan være over de maksimale 25brt man har lov til å føre uten sertifikat, da man ikke har lov til å føre båt større enn nevnte tonnasje uten sertifikat, og båten da altså er sertifikatpliktig dersom volumet er for stort.

Link to post
Share on other sites

Dette lovsettes i fartøymålingsloven og ved forskrift fra sjøfartsdirektoratet. Tror det er riktig som halloron skriver. Noen 25brt grense har jeg ikke hørt om....

 

Dere kan kanskje lese her..

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=3101

 

Der står det nøyaktig hva man har lov til å føre, og det går altså en grense for hva man lovlig kan føre ved 25brt/bt (avhengig av alder på skuta)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...