Jump to content

Dynastart stjålet i Bertesbukta i Kristiansand!


nidelv590

Recommended Posts

Jeg er glad for å ha fått den tilbake, men for å utdype litt med tanke på "delvis oppklart". Saken er den at personene som stjal dynastarten sjøsatte båten sin, som videre sank. Dynastarten lå i denne båten og har altså fulgt med ned i vannet, så når jeg nå fikk den så vet jeg jo ikke med sikkerhet om den vil virke. Den står nå og koser seg i en 10-liters pøs med ferskvann, etter dette skal den få litt 5-56 før jeg går til verks med hårføneren og får den tørr. (Er det noen som har gode råd så si gjerne i fra så ikke jeg gjør noe feil!).

Link to post
Share on other sites

Noen timer i stekeovnen ved svak varme pleier å være effektivt for å tørke ut denslags. Etter at den er skikkelig skylt i ferskvann selvsagt...

 

Pass på at kona ikke er hjemme, dette har jeg forsøkt og det ble noe lukt av det. Var heldigvis alene hjemme :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Siden du tydeligvis vet hvem som har gjort dette her så leverer du dynastarteren din til et skikkelig el.verksted. Synderen betaler for reppen. Jeg tenker da på verksted som Karsten Moholt eller Brødrene Larsen her i Bergen, ikke en marina el slikt.

Da har du plutselig dynastarter med garanti... :D

Redigert av Hydrox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut til at de har lyst å ordne opp for seg, så derfor har jeg gitt de en frist til mandag. Har de ikke fått til noe til da, så blir onkel politi koblet inn. Synd hvis det går slik, men det er ikke mitt problem, jeg mener jeg har gitt dem en fair sjanse..

Link to post
Share on other sites

så blir onkel politi koblet inn. Synd hvis det går slik

 

Og nøyaktig hvilke forhåpninger har du til at de får sin straff? Kriminalitet på dette planet blir henlagt i over 90% av tilfellene.

 

Du burde nok heller håpe på at de blir huka for å kjøre for fort, for de helt forferdelige folka som av og til sklir opptil 20 km/t over 90-grensa skal helt klart straffes med kraftig og vedvarende balletak. For å kjøre for fort, DET er kriminelt det.

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Tviler på at denne saken blir henlagt når saken er oppklart, og politiet så vidt trenger å løfte en finger. Det er verre med generelle tyverisaker hvor fornærmede har blitt frastjålet noe, og ikke vet hvem det er som er skyldig. Men akkurat dette er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å diskutere.

 

Hvis jeg skulle begynne å diskutere fartsgrenser og bilkjøring med deg så hadde vi nok diskutert langt ut i år 2008 uten å bli enige, så det lar vi også være..

Link to post
Share on other sites

Noen timer i stekeovnen ved svak varme pleier å være effektivt for å tørke ut denslags. Etter at den er skikkelig skylt i ferskvann selvsagt...

 

Jeg fant ut at passelig tilberedning av bløtgjort Ericsson 688 var 70 grader i 20 minutter.. ;-)

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Skjønner faktisk ikke hvorfor du henger deg opp i min kommentar. Kan faktisk bare tenke meg en eneste grunn til at det støter deg..................

Den trur du ikke på selv engang. Tar det som din form for ironi. Ser forøvrig at saken er løst.

 

Du er tydeligvis en person som ikke forstår deg på ironi.. Det er jo synd for deg! Når jeg skriver "skuddpremie" så er det jo ikke snakk om at jeg utlover dusør til noen for å drepe/skade vedkomne som har stjålet dynastarteren. Hvis jeg finner ut hvem det er som har gjort det, er jeg selvsagt interessert i å at personen får sin straff, og selvklart vil jeg ha tilbake dynastarteren som er stjålet. Var dette tydelig nok, eller skal du ha det inn med gaffel?

 

Men fint at du har fått tilbake dynastarteren din uten at noen kneskåler eller eventuelt annet gikk tapt. Skal du ha noe tilbake fra forsikringen så bør du anmelde dette til den rette etaten, nemlig politiet. Og det har du ikke gjort ennå, etter som jeg leser og erfarer.

 

Og da har sikkert alle som har lest denne tråden tenkt tanken at selvtekt eller oppfordring til det ikke er lovlig. Faktisk. Meld heller saken til politiet.

Link to post
Share on other sites

Jobber du i politiet da? siden de gidder å engasjere seg slik for deg :wink:

 

Er redd det stort sett er nødt til å bli slik som Hydrox beskrev rundt omkring etterhvert.

Og nei jeg er langtfra Anarkist

Har bare sett litt for mange tilfeller av saker som blir henlagt selv om de godt vet hvem det er...

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Jobber du i politiet da? siden de gidder å engasjere seg slik for deg :wink:

Må man jobbe i politiet for å forstå sammenhenger. Her trudde jeg du som er en del av borgerskapet mente det motsatte? :wink:

 

Er redd det stort sett er nødt til å bli slik som Hydrox beskrev rundt omkring etterhvert.

 

Det er desverre blitt slik at samfunnsoppgaver ikke blir løst til befolkningens tilfredstillelse fordi Norges samlede formue og inntekt blir forvaltet av økonomer som kun kjenner "Handlingsregelen" når de skal investere. Og "Handlingsregelen" sier ikke at kriminalitet må bekjempes der den oppstår eller at investering i f.eks. veier eller infrastruktur forøvrig er samfunnsøkonomisk lønnsomt. Handlingsregelen ser kun på prosenter pr. år på investert kapital. Politi og veier kan ikke måles slik.

 

 

Og nei jeg er langtfra Anarkist.Har bare sett litt for mange tilfeller av saker som blir henlagt selv om de godt vet hvem det er...

 

Desverre er det slik. Politiet mangler ressurser/penger selv om landet flyter over av akkurat det.

 

For de som husker ikke altfor langt tilbake så var det et lensmannskontor med en lensmann og en eller kanskje to lensmannsbetjenter i hver kommune. De var ihvertfall tilstede i lokalmiljøet. Da var Norge det fattigste landet i Europa. Nå er Norge det rikeste landet i Verden og vi har kuttet ned på disse tjenestene fordi de ble for dyre. Norge har ikke lenger råd til å ha et fungerende politi. Er det feil med oss innbyggere eller? Kanskje noen politikere burde ta ansvar her.

Link to post
Share on other sites

blir ikke mye til krangel ut av dette tror jeg :smiley:

 

God helg forresten :cheers:

 

og så får vi håpe det ordner seg med denne Dynastarteren :sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Er det feil med oss innbyggere eller?

 

Bare en liten saksopplysning; Politikere, økonomer og politifolk er alle sammen også innbyggere! Tror heller ikke det er slik at alle andre er dumme, men jeg, jeg derimot, jeg er smart jeg! Det kalles arroganse! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ironi er en fin bil dere...

 

Bil??????

 

Siterer Wikipeda:

Ironi er en form for uttrykk hvor en underforstått mening er skjult eller motsier utrykkets bokstavelige mening. Ironi involverer forståelsen av at tingene ikke er hva de sies at de er eller hva de synes å være. Ironi er en form for innforstått manglende forbindelse mellom de faktiske ordene og den underliggende mening.

 

Ironi som ord kommer fra gresk είρωνεία (eironeia), forstillelse eller hyklerisk uvitenhet (en teknikk som ofte ble benyttet av den greske filosofen Sokrates, se nedenfor), fra είρων (eiron), den som spør later som han er naiv, og είρειν er også et radikalt verb av det gresk «å snakke». Verbet είρειν (eirein) selv kommer sannsynligvis fra det indo-europiske roten *wer- i betydningen å si.

Link to post
Share on other sites

Wikipedia har vel strengt tatt aldri vært den beste kilden. Jeg velger derfor å sitere Bokmålsordboka og Nynorskordboka som ligger under UiO sine nettsider.

 

Bokmålsordboka:

ironi ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

 

Nynorskordboka:

ironi ironi' m1 (lat. ironia av gr eironeia 'tilskaping, ironi') uttrykksmåte der ein med fin spott seier noko anna enn ein meiner (ofte det stikk motsette), men slik at den eigenlege meininga skin igjennom med sin flengjande kritikk og fine i- hudfletta han motstandarane
Redigert av Dupp (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:lol: Eg tror eg dauer :lol:

 

 

ikke helt på kanal? Vhf/Walkie Talkie? :lol::lol::smash:
Bil??????

 

Siterer Wikipeda:

Ironi som ord kommer fra gresk είρωνεία (eironeia), forstillelse eller hyklerisk uvitenhet (en teknikk som ofte ble benyttet av den greske filosofen Sokrates, se nedenfor), fra είρων (eiron), den som spør later som han er naiv, og είρειν er også et radikalt verb av det gresk «å snakke». Verbet είρειν (eirein) selv kommer sannsynligvis fra det indo-europiske roten *wer- i betydningen å si.

Link to post
Share on other sites

En gang i bokstavforkortelsens fødselstid var det noe som het: :lmao:

 

Og det tror jeg blir min første kommentar i denne tråden. :lol:

 

Den andre blir at jeg håper det blir ordnings med dynastarteren, med eller uten politiets hjelp. Tror forøvrig ikke de kan hjelpe deg med dynastarteren, men det blir jo kanskje å være storforlangende... :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...