Jump to content

Endelig på vannet! Bilder av min Nidelv 24 :-)

Avmønstret2

Recommended Posts

Endelig var dagen kommet da det var utsetting! Herlig vær i dag, så det ble noen timer utpå fjorden. Skulle fylle disel på Fjordservice i Vollen, men der var det stengt! Trodde de hadde holdt oppe nå, for det var en del båter på fjorden. Når kortautomat-pumpa i tillegg var ute av drift måtte jeg til en vanlig bensinstasjon for å fylle diesel. men ingen sure miner av den grunn :-) Fantastisk å starte sesongen! Gleder meg allerede til i morgen :-)

baatpuss.jpg

ilufta2.jpg

diselfylling.jpg

krabbefiske.jpg

rundsittertotbakover.jpg

rundsittertotmedbaand.jpg

styreposfremovertot.jpg

seter.jpg

styreposfremover.jpg

Takk for at du lot oss være med på begivenheten. Kos dere på sjøen og legg gjerne ut noen bilder fra turene, slik at vi som sitter her oppe i kalde Trøndelag, kan se hva vi har i vente om noen uker. :flag:

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Vel Ella, du må få satt i motoren så er du på sjøen :smiley:

Ser båtene begynner å komme på sjøen i Namsos!

Vi jobber så ryggen verker og fingrene er såre, men det vil nok ta noen uker ennå før vi er kommet like langt som Plenen. Så kaldt som det er ennå, så er det kanskje like greit å kose seg med bilder fra sjølivet sørpå, her på baatplassen enda noen uker. I tillegg kan vi kanskje håpe det kan bli en liten tur utpå med kutteren Straumingen i løpet av våren. :sailing:

Hvor langt er du kommet måsinj, får vi snart se bilder av nybåten på sjøen?

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Vi jobber så ryggen verker og fingrene er såre, men det vil nok ta noen uker ennå før vi er kommet like langt som Plenen. Så kaldt som det er ennå, så er det kanskje like greit å kose seg med bilder fra sjølivet sørpå, her på baatplassen enda noen uker. I tillegg kan vi kanskje håpe det kan bli en liten tur utpå med kutteren Straumingen i løpet av våren. :sailing:

Hvor langt er du kommet måsinj, får vi snart se bilder av nybåten på sjøen?

mvh

Ella

Jeg har nedtelling til den store dagen nå hehe :wink:

5 dager igjen til henting. Kjører til Frøya på Fredag og krysser fingrene om godt vær!!!! Skal ta turen med ro, og forventer å være hjemme i Namsos på mandan. M/S Draugen (Ivan) skal være med som copilot :yesnod:

Redigert av måsinj (see edit history)

Disse blidene av den flotte Nidelven minner meg om barndommen min.. :rolleyes:

Din båt er helt lik Nidelven jeg er "oppvokst" i. Sett bortifra setetrekkene. De modellene (1983?) med svarte vinduslister er penest! :cheers:

Du har en båt som er flott for deg selv og barna dine! :yesnod: Jeg savner den vi hadde i familiens eie i 15 år. Tilgir aldri far for at han solgt den :cryin:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Disse blidene av den flotte Nidelven minner meg om barndommen min.. :rolleyes:

Din båt er helt lik Nidelven jeg er "oppvokst" i. Sett bortifra setetrekkene. De modellene (1983?) med svarte vinduslister er penest! :cheers:

Du har en båt som er flott for deg selv og barna dine! :yesnod: Jeg savner den vi hadde i familiens eie i 15 år. Tilgir aldri far for at han solgt den :cryin:

Jeg trodde jeg hadde en 81-modell, jeg....men kanskje jeg husker feil og at det er 83-mod. Du får rette opp din fars fadese med å kjøpe inn en selv :wink:

P

Jeg trodde jeg hadde en 81-modell, jeg....men kanskje jeg husker feil og at det er 83-mod. Du får rette opp din fars fadese med å kjøpe inn en selv :wink:

P

Vår var 1983 modell. Jeg er rimelig sikker på at det er den eneste som hadde svarte lister.. :confused:

I løpet av de tre årene etter av far solgte har båten blitt solgt videre 2 ganger :eek:

Jeg har kontroll på hvem som eier den, et kvinnemennesk på østlandet. Hadde vert kjekt og kjøpt den tilbake en gang.. :diving:

Her bilde fra den siste overnattingsturen meg hadde med Nidelven. Innerst i Økstrafjorden i Fyfylket. Meget flott plass!

nidelv.jpg

Det er vell 4-5 år siden jeg så sånn ut.. :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...