Avmønstret2 Startet 28.April.2007 Link til dette innlegget Startet 28.April.2007 Endelig var dagen kommet da det var utsetting! Herlig vær i dag, så det ble noen timer utpå fjorden. Skulle fylle disel på Fjordservice i Vollen, men der var det stengt! Trodde de hadde holdt oppe nå, for det var en del båter på fjorden. Når kortautomat-pumpa i tillegg var ute av drift måtte jeg til en vanlig bensinstasjon for å fylle diesel. men ingen sure miner av den grunn :-) Fantastisk å starte sesongen! Gleder meg allerede til i morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Gratulerer så mye og håper sommeren (sesongen) blir kjempeflott og god på alle måter. Flott båt du har forresten..... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Kanon, jeg vil hjem God tur!! Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 28.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Flott båt du har forresten..... Når jeg ser hva noen forlanger for Nidelvene sine om dagen så er jeg trygg på at jeg gjorde et godt kjøp i fjor! Har ikke hatt ett eneste problem med båten og den svarte virkelig til forventningene! mvh Plenen Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Herlig båt! Skulle ønske det var meg som satte ut båten i dag, men... Jeg får glede meg på dine vegne! Det er slike bilder som får oss andre til å stå på videre! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
mor Amica Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Takk for at du lot oss være med på begivenheten. Kos dere på sjøen og legg gjerne ut noen bilder fra turene, slik at vi som sitter her oppe i kalde Trøndelag, kan se hva vi har i vente om noen uker. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Karavoli Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Vel Ella, du må få satt i motoren så er du på sjøen Ser båtene begynner å komme på sjøen i Namsos! Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 28.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 (redigert) Kan jo legge inn et bilde fra Middagsbukta tatt i dag Redigert 28.April.2007 av Plenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Gratulerer med båten på vannet Er en flott dag å starte sessongen på Kan jo legge inn et bilde fra Middagsbukta tatt i dag Blir liksom ikke missunnelig da en ser bilder som dette Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
cleo Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Dagens sjøsetting kan med rette kalles hverken fugl eller fisk, men sjøsetting ble det! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
mor Amica Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Vel Ella, du må få satt i motoren så er du på sjøen Ser båtene begynner å komme på sjøen i Namsos! Vi jobber så ryggen verker og fingrene er såre, men det vil nok ta noen uker ennå før vi er kommet like langt som Plenen. Så kaldt som det er ennå, så er det kanskje like greit å kose seg med bilder fra sjølivet sørpå, her på baatplassen enda noen uker. I tillegg kan vi kanskje håpe det kan bli en liten tur utpå med kutteren Straumingen i løpet av våren. Hvor langt er du kommet måsinj, får vi snart se bilder av nybåten på sjøen? mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
BårdK Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Har hatt min på vannet i 14 dager og etter diverse smårep. og pussing (det under fenderlista gjenstår) hadde familien jomfruturen med vår nye båt i går - det var en deilig dag! Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 29.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Gratulerer p Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 (redigert) Vi jobber så ryggen verker og fingrene er såre, men det vil nok ta noen uker ennå før vi er kommet like langt som Plenen. Så kaldt som det er ennå, så er det kanskje like greit å kose seg med bilder fra sjølivet sørpå, her på baatplassen enda noen uker. I tillegg kan vi kanskje håpe det kan bli en liten tur utpå med kutteren Straumingen i løpet av våren. Hvor langt er du kommet måsinj, får vi snart se bilder av nybåten på sjøen? mvh Ella Jeg har nedtelling til den store dagen nå hehe 5 dager igjen til henting. Kjører til Frøya på Fredag og krysser fingrene om godt vær!!!! Skal ta turen med ro, og forventer å være hjemme i Namsos på mandan. M/S Draugen (Ivan) skal være med som copilot Redigert 29.April.2007 av måsinj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 29.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 (redigert) Noen inntrykk fra dagens tur. Var ikke så mye sol som vi hadde håpet på, men fin tur allikevel (skal vel kanskje være forsiktig med å klage på 16 grader i skyggen og en del sol...) mvh Plenen Redigert 29.April.2007 av Plenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Ikke mange sure miner der i gården (båten) nei. Ser ut som i alle fall de små storkoser seg. Går ikke an å klage på været, når en kan sitte ute å tegne under åpen himmel. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Seilaren Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Disse blidene av den flotte Nidelven minner meg om barndommen min.. Din båt er helt lik Nidelven jeg er "oppvokst" i. Sett bortifra setetrekkene. De modellene (1983?) med svarte vinduslister er penest! Du har en båt som er flott for deg selv og barna dine! Jeg savner den vi hadde i familiens eie i 15 år. Tilgir aldri far for at han solgt den Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Avmønstret2 Svart 29.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Disse blidene av den flotte Nidelven minner meg om barndommen min.. Din båt er helt lik Nidelven jeg er "oppvokst" i. Sett bortifra setetrekkene. De modellene (1983?) med svarte vinduslister er penest! Du har en båt som er flott for deg selv og barna dine! Jeg savner den vi hadde i familiens eie i 15 år. Tilgir aldri far for at han solgt den Jeg trodde jeg hadde en 81-modell, jeg....men kanskje jeg husker feil og at det er 83-mod. Du får rette opp din fars fadese med å kjøpe inn en selv P Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Jeg trodde jeg hadde en 81-modell, jeg....men kanskje jeg husker feil og at det er 83-mod. Du får rette opp din fars fadese med å kjøpe inn en selv P Vår var 1983 modell. Jeg er rimelig sikker på at det er den eneste som hadde svarte lister.. I løpet av de tre årene etter av far solgte har båten blitt solgt videre 2 ganger Jeg har kontroll på hvem som eier den, et kvinnemennesk på østlandet. Hadde vert kjekt og kjøpt den tilbake en gang.. Her bilde fra den siste overnattingsturen meg hadde med Nidelven. Innerst i Økstrafjorden i Fyfylket. Meget flott plass! Det er vell 4-5 år siden jeg så sånn ut.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erik Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Jeg trodde jeg hadde en 81-modell, jeg....men kanskje jeg husker feil og at det er 83-mod. Du får rette opp din fars fadese med å kjøpe inn en selv P Jeg har 81 modell og IKKE svarte vinduslister. Enig i at det er penest Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Fin båt Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 gøy å se andre får jollene på sjøn. har litt arbeid gjen jeg da. men får vel ta noen bilder da. vært ett utrolig vær i vestfold i dag da....... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Jeg har undersøkt det, og det er 82 modellene som har svarte vinduslister. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.