Jump to content

Hvordan givere finnes det?


Patnyg

Recommended Posts

Jeg har, som nevnt i en annen tråd, knopmåler i båten, men har ingen giver. Motoren hadde vistok ikke det, så skal montere det på hekken.

 

Det eneste jeg har funnet er Denne

 

Finnes det andre givere jeg kan montere på instrumentet, det er et US Marine instrument.

 

 

Har sett noen ha et hjul bak som giver, kan jeg bruke dette, og finnes det? Hvis det gjør, hvor??? :confused:

Redigert av Patnyg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det første du må finne ut av er om hvilken type giver instrumentet ditt krever.

 

Den giveren du linker til er en vann "pick up". Den fungerer slik at den måler trykket i vannet ettervert som båten beveger seg fremmover, desto fortere, desto mere trykk.

Den koples til et rør bak på knopmåleren.

 

Den andre du referer til er vel en elktrisk giver der instrumentet teller pulser.

Link to post
Share on other sites

Okei.. Så det er det eneste valget. Men da takker jeg for hjelpen, samtidig som jeg bestiller en slik trykkgiver. :cheers:

 

Har en håndholdt gps også, så skal nok se farten min, Ingar nevnte at det ikke var så nøyaktig med slik giver. Tror jeg tar små korte skruer og feste den med. Så korte som mulig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...