Jump to content

Lus ombord


Anton H

Recommended Posts

For de av oss som har hund vil jeg anbefale å gi den hvitløk. Har begynt i år å gi Kira hvitløk istedet for flåttmiddel (ExSpot) og det hjelper. Boks med tørket hvitløk fåes kjøpt på dyrebutikker (jeg kjøpte hos Oliver) og hunden skal ha en liten teskje om dagen. Flåttmiddelet til å ha på huden fungerer det også, men jeg ser det irriterer huden, spesielt ved andre og tredje påføring.

Vet ikke om hvitløk hjelper på mennesker også..

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
For de av oss som har hund vil jeg anbefale å gi den hvitløk.

 

Kjenner det klør litt her og der. Tar meg ein Cognac og håper på den blir full og ramler av :rolleyes:

 

Hvitløk beskytter også mennesker.

 

Har nå blitt overbevisst om at det ikke var Skaubjønn vi hadde ombord, men derimot flått. Takk til allesammen for utmerkede og lærerike svar.

 

Etter flere anbefalinger har jeg gått til innkjøp av av fire flasker cognac til kona og meg og fire fedd hvitløk til Tiara som et rent eksperimentforsøk. Tiara har blitt avkrevd løfte om ikke å puste på oss og sa bjeff som svar. Det tolker vi i positiv retning. Han (eller er det hun ?) skal ligge i en av mannskapslugarene lengere akterover i forsøksperioden. Alt for hunden, sier konen og synes det var et utmerket forslag.

 

Vi blir hver for oss til i morgen. Vi og hunden.

 

Eksperimentforsøket forløper som følger: Den første av oss som blir angrepet av utysket igjen har tapt.

Da kan vi også se hva som hjelper og ikke hjelper.

 

Det dukker jo stadig opp nye ting mot angrep fra denne flåtten men her må jeg ha hjelp av medlemmene videre.

Redigert av Anton H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:crazy: skaubjønn og flått... flått og skaubjønn går vel ut på ett!

 

:yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

:smiley: Se innlegg #15

 

Ja hei. Takker for svaret ditt.

 

Ser nå at du allerede hadde klassifisert denne Flåtten eller Skaubjønnen eller jeg vet ikke hva. Tør nesten ikke å si mere for da dukker det vel et nytt navn opp på denne Hantikken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...