Jump to content

VC17M Extra - prisdifferanser!


Kosmix

Recommended Posts

Bruker denne jeg også og kjøpte den hos Maritim. Mener å huske at det var større bokser tidligere (2 liter) som gav en lavere literspris. På 2-3 strøk så går det jo med noen bokser. På min 25 foter brukte jeg 3 bokser sist.

 

På denne linken med datablad på VC17M så står det at embalasjestørrelsen er 0,75 og 2 liter for sort og hvit farge. Har imidlertid ikke funnet noen som selger 2 litersbokser.

Redigert av saga (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

SeaSea: 305,- !

 

(men de har ikke hvit farge som jeg vil ha)

 

 

I følge Seasea er 1L nok til ca 11m2. Båten har vc17 fra før, så jeg håper å slippe unna med ett eller to lag. Nåværende farge er sort.

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

SeaSea: 305,- !

 

(men de har ikke hvit farge som jeg vil ha)

I følge Seasea er 1L nok til ca 11m2. Båten har vc17 fra før, så jeg håper å slippe unna med ett eller to lag. Nåværende farge er sort.

Får de ikke inn heller? I fjor kjøpte jeg hvit VC17 både i 0,75L og 2,25L hos SeaSea. De har ofte hatt tilbud på 2.25L til 798 eller noe slikt.

 

Sjekk evt. Jernia Skillebekk.

Link to post
Share on other sites

SeaSea: 305,- !

 

(men de har ikke hvit farge som jeg vil ha)

I følge Seasea er 1L nok til ca 11m2. Båten har vc17 fra før, så jeg håper å slippe unna med ett eller to lag. Nåværende farge er sort.

 

Min båt hadde sort vc17 fra før men jeg la på 3 strøk på mest utsatte steder og 2 på resten. Ved hvit farge så anbefaler produsenten minst 3 strøk for optimalt resultat. Det er jo kjapt å påføre så når båten først er på land og jobben skal gjøres så ville jeg iallefall påført riktig/nok mengde. Da kan de hende det kan gå et år ekstra før neste bunnsmøring også.

 

Ved forrige påføring av vc17 holdt bunnsmøringen fra 2001- 2005 før det begynte å gro.

Redigert av saga (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tipset, Saga. Da skal jeg ha tre strøk. Fikk et glimt av under båten her om dagen, og på roret er det det ca 5 cm groe...Vet ikke når båten sist ble stoffet, men trodde det var vanlig foran hver sesong. Den lå mye stille i fjor sommer - det kan kanskje være noe av årsaken til all groa?

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...