Jump to content

Makan til idioti, fortøyninger løsnet


Ardea 870

Recommended Posts

16. Mai for to år siden satt vi og nøt hansa pils på akterdekket på en seilbåt i Bergen, tvers av Zachen. Et brak brøt stillheten. Noen kastet en tom ølflaske på en av båten. Var umulig å se hvem som hadde gjort det, eneste spor var noen solide skrammer i gelcoaten på en seilbåt som lå der. Tviler på at jeg kommer til å forlate båten inne i bergen by en fylladag, all for mye ramp som reker langs kaiene...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Må nok dessverre slutte meg til de dårlige erfaringene fra Vågen i Bergen. Viknesen leveres med to pumpehåndtak som er festet på akterdekket. Etter en natt i byen var begge forsvunnet. Noen dager senere sto det i avisen at to kanaljer hadde røket i hop, den ene hadde hatt overtaket da han hadde en liten metallstang han brukte til å slå med...

 

Nå er det ene håndtaket plassert på akterdekket, det andre innelåst i kabinen.

 

Det hører med til historien at Viknesfabrikken, da jeg henvendte meg dit for å få tak i nye håndtak, insisterte på at de var å betrakte som en gave, ettersom man så det slik at jeg hadde vært utsatt for noen helt eksepsjonelt lavpannede utgaver av homo sapiens.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Det samme skjedde i Halden (mener det var i fjor) langs bryggene i elva. Flere båter var løsnet.

 

Viktig å låse båten fast, da unngår du slike "fyllefanter" som ikke har bedre å ta seg til. Det "morsomme" er sikkert å løsne å "sparke" båten utover. Låser du og de likevell kaster alle fortøyningene, så risikere du at båten blir liggendes å slå mot noe i lang tid, noe som kan være vel så skadelig som å sende den av gårde. Noen som har opplevd, hørt om tilsvarende (at fortøyningene er løsning men at låsen fortsatt sitter igjen? I så tilfelle, så må man jo snart begynne å låse båten på minst 3 punkter.

 

Nå har dem atter en gang begynt med hærverk og innbrudd i Tista igjen, dem har prøvd å stjele båten vår, og løsnet en annen båt som de også har prøvd å stjele+ flere andre hærverk :nonod: . Så vi får hjelpe hverandre og følge med :smash:

Link to post
Share on other sites

Nå begynner jeg å miste troen på Bergen som båthavn (om den kan kalles det da) :confused:

 

Vi lå over på Bryggen fra søndag til mandag etter Sagakonvoien.

Mandag morgen oppdaget jeg at noen hadde kastet en halvspist hamburger på kalesjetaket, OG DET PÅ VÅR SLITTER NYE STOLTHET!!!! :headbang::headbang:

De kan være glad jeg sov når det skjedde, for om jeg hadde sett dem hadde de fått seg en svømmetur, før de hadde fått låne skurekosten og ryddet etter seg.

 

Kjedelig at noen ikke kan la annen mans eiedom være i fred, mer juling enn mat skulle de hatt. :smash:

 

Har fått ligge i fred fram til nå i Bergen, men nå ble jeg skuffet.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Var noen som løsna fortøyninga vår i Strømstad en påske , jeg lå oppå acterkabinen å sov . Dem må jo ha sett en 2 meter tykk klump så lå der , godt jeg ikke våkna da for hadde vel tygd øra av dem . Våkna om mårran litt på skakke fra brygga , dem hadde ikke dratt ut strømkontakta så det gikk jo bra der . Hørte foresten i påsken nå , at det var sport i å sleppe løs båtane i Fredrikstad . Vi skulle jo dit da så blei råda til å ikke ligge rett ved ølsjappene , la oss ved Båtbua da vi skulle handle der dagen etter . Gått foresten at jeg ikke ser eller får tak i folk som gjør sånt , er redd jeg blir så sint att det er jeg som havner i buret isteden . :headbang:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...