Jump to content

varme i båten


jensemann2

Recommended Posts

Jeg har en pyro p21 som varme i båten. Problemet er at den ikke varmer andre steder enn i kabinen. Jeg vil ha varmen frem i piggen. Spurte Pyro, og de hadde en varmeveksler som man kunne sette på røykrøret, med vifte og luftslanger. Den koster 5100 pluss MVA. Noen som har andre løsninger på dette? LItt billigere? Er jo nesten billigere å kjøpe en ny eber...

Link to post
Share on other sites

Det er jo plass for tappespiral i brenneren, så da kan jeg evt sette en liten radiator inni lugaren med en vifte.. Men det blir kanskje mer effektivt med et luftrør som går gjennom røykrøret? Da slipper jeg unna med en vifte. Ved vannbåren varme må jeg ha både sirkulasjonspumpe og vifte...

Link to post
Share on other sites

Kanskje lettere og billigere om du monterer en "varmeflytter" i kabinen, altså en slange med vifte som blåser varm luft fra det oppvarmede rommet og inn i forpiggen. Denne kan eventuellt styres av en termostat som starter viften når det blir varmt nok i rommet der ovnen står, eventuellt motsatt, at det er forpiggen som bestemmer om viften skal starte.

Luftsirkulasjonen får du på kjøpet :wink:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...