Jump to content

Mobilkran veltet, tre båter gikk ned


kristian

Recommended Posts

Nei her var det ikke underlaget som sviktet. Det var nok heller at kranføreren gjorde en fatal feilvurdering av lasttilfellet. Han glemte rett og slett effekten av kraft x arm. Dessuten så var ikke kranbilen utstyrt med de riktige motvekter.

 

Vil på mandag avgi rapport til ulykkes-kommisjonen om at de ikke trenger å starte opp sitt arbeide. Vi på Båtplassen er allerede i ferd med å løse saken. Komplett utskrift av tråden vil avsendes.

 

Holder vel strengt tatt med at du sender en kopi av ditt eget innlegg her? :confused:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Syntes folk bør dempe seg med å påstå og synse om hva som har skjedd i dette tilfellet

å henge ut den ene eller den andre er ikke bra ... arbeidstilsynet og politiet etterforsker saken ... de får finne ut hva som skjedde og dømme IKKE BP plassen sine medlemmer :nono:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Neivel?? Men det må da vel gå an å "synse" / tenke høyt om ting? Eller?

Blir det ikke værre enn dette, mener jeg at det er ok med ovenstående innlegg.

Hvorfor?

Vel, det gir i hvert fall MEG (og kanskje andre her) en påminnelse om faremomentene med kranløft.

 

Ellers synes jeg dette var en trist sak; For båteiere OG kranbilfører.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Like ved hjemmehavna dette. Var nede å kikke der i dag. Et trist og utrolig syn! Nesten utrolig at det er mulig. Håper virkelig at alle parter har forsikringene i orden. Så ikke ut som de gule Nygårdskranene dette. Vet du, Krisitian, hvem som var oppdragsgiver?? Kjekt å vite...Bra å få dokumentert det med bilder, forøvrig.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det første fruen og jeg gjorde da vi landet på Gardemoen i ettermiddag var å kjøpe Fevennen og naturlig nok var båtløft historien den første som fanget oppmerksomheten. Båttype og navn gjorde at jeg tenkte "det skulle vel ikke være....?". Og jammen var det det, båten til nærmeste naboen som hang i krana. Sørgelig, der røyk Shetlandseilasen. men synes han tar det greit når han sier at båten tross alt er hyllevare og at han ikke klandrer noen, at uhell kan skje.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...