Jump to content

Full forvirring


Rolf Yks

Recommended Posts

Hvis en duppeditt i turboen kan monteres 2 veier og bare den ene er riktig, er det en stor fordel hvis alle er enige, spesielt hvis de har rett.

 

Hvis man mener at andre har feil, så gjør man det bare på sin måte. Når det senere viser seg at det ble galt og lommeboka fikk svi kraftig, er man en erfaring rikere. Folk lærer av sine tabber. Enigheten er jevnt stigende med alderen, så snur den bare helt plutselig og man blir rar og sær i akselererende tempo. Når dette skjer er litt uvisst avhengig av hvem du spør, men grensen går antagelig ved 37 år.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Mange såkalte "evige sannheter" tåler ikke å bli drøftet eller underlagt kritisk granskning uten å falle fra hverandre. Et godt eksempler på dette finner vi bla. i en tidligere streng startet av Lotus som gikk på vinterklargjøring av båter.

 

Det meste her som Lotus stillte spørsmål ved var opplest og vedtatt som eneste riktige framgangsmåte. Slik hadde det alltid vært gjort, og slik skulle det gjøres. Basta!

 

Fortsett å¨stille spørsmål Rolf Yks, gjerne dumme sådanne. Å få svarene drøftet, vurdert og argumentert for/mot er en av denne sitens sterkeste sider. Konklusjonene må vi imidlertid trekke selv hver og en av oss.  At dette til tider kan være vanskelig etter en kanskje lang og opphetet diskusjon hvor det opprinnelige emnet forlengst har blitt forlatt kan sikkert mange skrive under på.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

...og man blir rar og sær i akselererende tempo. Når dette skjer er litt uvisst avhengig av hvem du spør, men grensen går antagelig ved 37 år.

37 år? :eek: Spesielle kjennetegn man kan se etter på at noe er i gjære?

 

Men det er bare å fyre løs, Rolf. Av og til skjærer det ut, slik at det ikke alltid er like enkelt å dra ut essensen, men samtidig hender at man får med seg mye mer enn det som opprinnelig var tenkt. Det viktigste er at vi alltid husker at det finnes ikke dumme spørsmål - kun dumme svar. Og at vi skiller mellom person og sak. Klarer vi det, skal vi alltids klare å få fram et svar i en eller annen variant. Skulle noe være uklart etter en lengre diskusjon med mange innspill, er det ikke verre enn at man spør en gang til. :wink:

 

MVH

Batdilla

Som passerer 37 år om ikke lenge :wink:

Link to post
Share on other sites

. Enigheten er jevnt stigende med alderen, så snur den bare helt plutselig og man blir rar og sær i akselererende tempo. Når dette skjer er litt uvisst avhengig av hvem du spør, men grensen går antagelig ved 37 år.

:wink::eek: Jeg har jo vært med en stund og har selvfølgelig lagt merke til dine friske innlegg og meninger..ditt innlegg :Gode råd er ikke alltid gode  var bare en perle.Det kunne vært litt artig om du hadde fyllt ut 'din f.dato' i profilen din, min har ligget der fra dag 1 og jeg vil vel heller si at man blir 'rundere' i kantene med alderen (kanskje andre steder også). :wink:

:seeya:Lite ønske som jeg har kommet med før ,hvorfor ikke identifisere seg litt mere i profilen som vi alle har her på forumet,jeg savner spesiellt hvor i landet man holder til.  :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Lite ønske som jeg har kommet med før ,hvorfor ikke identifisere seg litt mere i profilen som vi alle har her på forumet,jeg savner spesiellt hvor i landet man holder til.  :santcheers:

Forslaget støttes :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

37 år? :eek: Spesielle kjennetegn man kan se etter på at noe er i gjære? ...........Som passerer 37 år om ikke lenge :wink:

Kjennetegn?

Ja, Dilla -  :wink: man skaffer seg flere båter enn det man har bruk for............... :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

Jeg vet det, for jeg er 56 har 4 båter og er stadig vekk på jakt etter den 5.       - du vet, den derre " IDEELLE BÅTEN "....som man selvfølgelig aldri finner, eller som man ikke har råd til!  :eek:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Enigheten er jevnt stigende med alderen, så snur den bare helt plutselig og man blir rar og sær i akselererende tempo. Når dette skjer er litt uvisst avhengig av hvem du spør, men grensen går antagelig ved 37 år.

Lotus

Huff! Om livet bare hadde vært så enkel at alle hadde vært enig med meg, selv når jeg tar feil! :wink:
Link to post
Share on other sites

Sier du det? Du har kanskje en båt til overs som du kan selge til meg da... :wink::lol:

Har faktisk det, Dilla! :lol: ....siden du spør! Sjekk denne:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=400...036&pos=0&rub=7

 

 

Bilde

 

En artig liten sak, det. Jeg tror at den ville ha likt seg på Mjøsa! :wink: bare å komme, Dilla, ta med en bunke lapper! :wink:

 

Så har jeg en 12' Withjolle m. en eldre 15hk Evinrude, er deleier i en 15' jolle av ukjent familie............... og utpå her, antageligvis nærmere våren skal jeg legge ut Sjømannen min for salg!

 

Har blitt smitta av den alvorlige, hardnakkede varianten av 3fots-syken! :yesnod: ........men må selge unna alt "smått" først og legge opp dineros - kona er allergisk mot båtlån! :lol: ........ du vet, denne sykdommen herjer så fælt for tiden at det er like før hun sperrer Axept-kortet mitt! :lol::lol::lol::lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

37 år? :wink: Spesielle kjennetegn man kan se etter på at noe er i gjære?

 

Men det er bare å fyre løs, Rolf. Av og til skjærer det ut, slik at det ikke alltid er like enkelt å dra ut essensen, men samtidig hender at man får med seg mye mer enn det som opprinnelig var tenkt. Det viktigste er at vi alltid husker at det finnes ikke dumme spørsmål - kun dumme svar. Og at vi skiller mellom person og sak. Klarer vi det, skal vi alltids klare å få fram et svar i en eller annen variant. Skulle noe være uklart etter en lengre diskusjon med mange innspill, er det ikke verre enn at man spør en gang til. :wink:

 

MVH

Batdilla

Som passerer 37 år om ikke lenge :wink:

 

Dette var en flott stadfesting av moralen som bør være på denne siten.

 

La oss slippe hovmod og andre ufyslige måter og oppføre seg ovenfor andre. Grunnen til at folk spør, er jo fordi de lurer på noe.

 

Vi har jo alle bygd opp kunnskapen over tid. Vi er vist nesten alle føtt med ski på bena, men det er vel det eneste. :yesnod:

 

La oss unngå at det blir som det er en tendens til på andre siter.

 

Vi har alle noe og lære av hverandre, uansett alder.

Link to post
Share on other sites

Batdilla :

Sier du det? Du har kanskje en båt til overs som du kan selge til meg da...  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Har faktisk det, Dilla!   ....siden du spør! Sjekk denne:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=400...036&pos=0&rub=7

Dette høres alt for billig ut. Kalesjen ser jo ny ut og motoren er nesten ny. Diverse utstyr er det jo også.  Enten er det hull i bunnen eller så er prisen for lav.

 

Lotus

 

PS: Har oppdatert profilen min med alder. Ja, jeg har også passert 37-grensen, men ingen her var vel i tvil om det? :yesnod:

Link to post
Share on other sites

När du ändå er i farten Dilla !

 

dette måste ju vare noe du trenger...............

(klippt fra GP)

 

BEGAGNAD FLYTBRYGGA

Trä på betong, 72 m, y-bommar, 10 år. 295.000:- exkl. moms Tel. 070-8462324, Grundsund.

Start:2003-12-05 Tryckt:2003-12-08 WILEN MARIN AB

 

 

burde ju räcka till att utöka rederiet.............. :yesnod:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4009941&sid=714095110534036&pos=0&rub=7

Dette høres alt for billig ut. Kalesjen ser jo ny ut og motoren er nesten ny. Diverse utstyr er det jo også.  Enten er det hull i bunnen eller så er prisen for lav.

 

Lotus

Jeg er helt enig med deg Lotus, denne båten er så billig at den er nesten en gave fra Walter_S!  :wink: :wink: :wink:

 

Fra spøk til revolver! Dersom båten skulle være i veldig god stand, hva mener du er riktig pris? Jeg synes det er vanskelig å sette pris på brukte båter og det er mulig at Walter_S og andre er i samme båt! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har faktisk det, Dilla!  :wink: ....siden du spør! Sjekk denne:

Ser du er hardere rammet enn meg - men så har du jo allerede rundet 37 år, så det er vel noe av forklaringen :wink:. Men jeg er enig med Lotus, synes du slipper båten din billig. Kun 6500,- uten motor da gitt. Kjempefin fiskebåt. Jeg får vel stå over både denne og brygga. Den er litt for mye i samme gate som Sjømannen. Men hadde det vært en fin mahognyracer, så...

og utpå her, antageligvis nærmere våren skal jeg legge ut Sjømannen min for salg!

Selge Sjømannen? Høh! Man selger da vel ikke en livsledsager slik uten videre? :yesnod::wink: Tenk på all den fine makrellen dere har dratt inn. :nono:
Link to post
Share on other sites

...... jeg er enig med Lotus, synes du slipper båten din billig. Kun 6500,- uten motor da gitt. Kjempefin fiskebåt.

........ Men hadde det vært en fin mahognyracer, så...

 

Selge Sjømannen? Høh! Man selger da vel ikke en livsledsager slik uten videre? :wink: :wink: Tenk på all den fine makrellen dere har dratt inn.

Nå er vi vel skikkelig "off topic" i forhold til denne tråden, men

 

........har satt opp prisen til 7.000,-

 

........skal du ha snerten mahognyracer så må du over kjølen, i Sverige finnes det flusst av slike!!!!  Bilde Ta en titt her   http://www2.blocket.se/search?q=&caller=vb...gory=18&where=3

 

.......det blir nok med tungt hjerte at jeg kommer til å skille meg fra Snekka min, MEN har så grådig lyst på en sjarktype båt, helst trebåt, ca 25-26 fot med solid ferksvannskjølt dieselmotor (Yanmar, Sabb, Perkins) for mine fisketurer året rundt. Hører du om en så si i fra!  :yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg Lotus, denne båten er så billig at den er nesten en gave fra Walter_S!  :yesnod::wink: :wink:

 

Fra spøk til revolver! Dersom båten skulle være i veldig god stand, hva mener du er riktig pris? Jeg synes det er vanskelig å sette pris på brukte båter og det er mulig at Walter_S og andre er i samme båt!

Det er aldri lett å prise bruktbåter. Ofte er det jo slik at selgeren har en urealistisk høy pris som utgangspunkt. Nå er heller ikke desember årets gunstigste måned for båtsalg, men likevel.  De fleste vet hva en ny kalesje koster. Likeså en 15 hester. Uansett hva man skal ha i båtverdenen er det dyrt.

 

Jeg ville annonsert  i mai. Doblet prisen fra 6 til 12 tusen og latt den gå for 10. Kjøperen ville nok uansett vært fornøyd. Og pruter ikke kjøperen, ja da er prisen fortsatt 12.000. En prøvetur i vårsola med en motor som ikke fusker, og salget av både båt og motor er i boks.

 

Nå er det jo slik at man ikke får mer enn det kjøperen vil gi, på den annen side trengen man bare å få tak i en eneste kjøper. Den kjøperen som er villig til å gi mye for akkurat din båt.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

........har satt opp prisen til 7.000,-

 

...MEN har så grådig lyst på en sjarktype båt, helst trebåt, ca 25-26 fot med solid ferksvannskjølt dieselmotor (Yanmar, Sabb, Perkins) for mine fisketurer året rundt. Hører du om en så si i fra!

Jeg synes enda det er billig. Men så ser kanskje vi på en båt med litt andre øyne enn de som ser på en båt kun som en gjenstand :wink:. Det har lett for at jeg først tenker bruksverdi, og deretter omsetter denne i kroner og øre, og da blir det fort dyrt for den som er kjøper... :yesnod: Skal jeg kjøpe selv, er saken en annen. Da er stort sett det meste kasserbart!

 

Ja, vi er nok en gang ute og padler. Men avslutningsvis tenkte jeg å ta med et tips som både du og andre i samme situasjon kan dra nytte av. På Finn.no's båtmarked kan man lagre "agenter" som varsler via email eller SMS så snart det blir lagt inn ting som tilfredsstiller de kriterier som man selv legger inn. Dette er et kjekt verktøy når man er på jakt etter noe spesielt. Da slipper man å følge med hver eneste dag, likevel har man mulighet til å være rimelig kjapt ute så snart noe aktuelt blir lagt inn. Selv så har jeg i lengre tid hatt 2 agenter som varsler meg om alle KB 22, Sjømann og Selco som blir lagt inn. Disse lagrer jeg i fotosamlingen min. Kjekt å ha f.eks. når man funderer på ulike løsninger.

Link to post
Share on other sites

Hjelpe og trøste.

 

Er man ikke forvirret fra før av er man nødt til å bli det når man leser denne tåden.  :yesnod:

Et glimerende eksempel på skikkelig forvirring. Hva handler den egentlig om ?

 

:wink:

 

Forvirring Lasse, forvirring; og det virker du er forvirret, jeg er forvirret, og det er sikkert mange andre også    :wink: :wink:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...