Jump to content

Full forvirring


Rolf Yks

Recommended Posts

Det kan ikke være lett å bare være deleier av en jolle? Jeg kjenner igjen den følelsen!!!  :yesnod::wink: :wink:

Eg og en kammerat fikk en gang en gammel 14 fots plastbåt som var omtrent nedgrodd.

Full av hull og elendigheit. Skulle prøve å få i stand båten på billigeste måten. Tettet dei fleste hullene med noe gammel silikon og malte båten med noe svart bunnstoff (det var det som var billigest. Laget vindskjerm av et gammelt plexiglass og brukte gamle dørliste til ramme.

Fant en gammel 14hk Volvo Penta påhenger på søppelplassen som vi fikk til å gå(føst kun bakover!)

klipte til en gammel kallesje som vi fant på en tresnekke.

 

Hadde en fin sommer men med ganske mange motorstopper(som regel mangel på bensin) og lange padleturer.

 

Når høsten kom og regnet hølja, merka vi at båten vart litt for fort full av vatn og hullene var ikke skikkelig tette, men vi gjorde ikke noe med det.

Så... en vakker høstdag da eg stod opp og såg ut av glasset såg eg båten ligge på sjøeen med bunnen opp og motor og alt anna stod opp ned.

 

Dei heile ente med at vi fikk båten på land, selte den og tjente faktisk penger på den!!

 

Kjøperen var nok ikke likefornøgd etter at han hadde fått båten.

Kjøpten usett levert på døren!

 

Trur eg lærde litt på dette prosjektet....

Link to post
Share on other sites

Fikk lyst til å referere en artig sak jeg hørte på radioen for en tid siden. Det handlet om brølere som nyhetsopplesere hadde gjort. Først en lettere oppvarming med diverse problemer med å uttale ordene riktig - og så kom denne: "En svenske ble påkjørt og drept for andre gangen samme uke" Drept for andre gang? Fikk ikke vedkommende nok først gang? Det riktige skal selvsagt være "En svenske ble påkjørt for andre gangen samme uke og andre gangen ble han drept".  :confused:

Link to post
Share on other sites

...Er det noen plass man kan se hvilket medlemmsnummer man har?

Hvis du klikker på "Medlemmer" i menyen på toppen av sidene i forumet, kommer du til en oversikt. Jeg tror denne oversikten viser medlemmene i den rekkefølgen man meldte seg inn. Så da er det bare å begynne å telle fra nummer 1 - som er Ingar - og nedover til man finner sitt eget brukernavn. Et lite forbehold: Av en eller annen ukjent grunn ble plutselig denne oversikten for en tiden siden omorganisert slik at den isteden var alfabetisk. I Teknisk diskuterte vi da om vi skulle forsøke å rekonstruere oversikten slik at man fikk igjen muligheten til å se hvilke nummer man er i rekkefølgen. Jeg fikk aldri med meg at noen rettet på dette, men i ettertid har det virket som oversikten er tilbake til sitt "gamle jeg". Så da kan det hende du er medlem nr. 87. :confused:
Link to post
Share on other sites

Dilla er du sikker på at det ikke hentydes til at svensker er

veldig seigliva?   :crazy:

Hei.

 

Tror du er inne på noe der Kåre, det var i "fortiden" en gang svensker døde.

Nå er de mer seiglivet, i hvert fall iht. det som står på røykpakkene deres!

 

Bilde

 

Lars H

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvis du klikker på "Medlemmer" i menyen på toppen av sidene i forumet, kommer du til en oversikt. Jeg tror denne oversikten viser medlemmene i den rekkefølgen man meldte seg inn. Så da er det bare å begynne å telle fra nummer 1 - som er Ingar - og nedover til man finner sitt eget brukernavn. Et lite forbehold: Av en eller annen ukjent grunn ble plutselig denne oversikten for en tiden siden omorganisert slik at den isteden var alfabetisk. I Teknisk diskuterte vi da om vi skulle forsøke å rekonstruere oversikten slik at man fikk igjen muligheten til å se hvilke nummer man er i rekkefølgen. Jeg fikk aldri med meg at noen rettet på dette, men i ettertid har det virket som oversikten er tilbake til sitt "gamle jeg". Så da kan det hende du er medlem nr. 87. :crazy:

 

Takk dilla  :crazy:

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Jeg tror denne oversikten viser medlemmene i den rekkefølgen man meldte seg inn. Så da er det bare å begynne å telle fra nummer 1 - som er Ingar - og nedover til man finner sitt eget brukernavn. Et lite forbehold: Av en eller annen ukjent grunn ble plutselig denne oversikten for en tiden siden omorganisert slik at den isteden var alfabetisk.

Jeg har undersøkt dette og får det ikke til å stemme. Jeg ser at jeg har i såfall et lavere medlemsnr. én en som tipset meg om denne siden, mao han var registert før meg.:santcheers:
Link to post
Share on other sites

Hej på er! Passa er för att gå på restaurang i Sollefteå, fann denna;

Huff, hvis dørvakten gjorde det jeg oppfatter at det står her, ja da bør man holde seg unna. For de som måtte være i tvil, det er "satte på" som er feil i denne sammenhengen. Dette er vel slik som normalt er forbeholdt kammerset hjemme... :crazy:
Link to post
Share on other sites

Siden det er fredag, tenkte jeg å bidra med litt tidtrøyte for å få opp stemningen fram til :crazy: begynner å komme fram utpå ettermiddagen. Dette har lite eller ingenting med båt å gjøre, det er mer for å støtte oppunder det denne tråden handler om...

 

Vi begynner pent og rolig med et eksempel som viser et baatplassen medlem i syden - et klassisk eksempel på hvordan det går når det blir litt for mye man skal følge med på... Oj - her var det mye... :crazy: (Mpeg - 1193kb)

 

Det er ikke sikkert alle er klar over det, men også mange dyrearter har faktisk humoristisk sans :crazy: (Mpg - 390kb)

 

Denne er både skremmende og interessant. Det som er skremmende, er at dette faktisk ikke er filmtricks - dette er fullt operativt i Japan i dag. Hva er feil her? (Mpg - 703kb) Illusjonen oppnås ved at det er integrert en masse kamera på baksiden av frakken som filmer bakover. Dette projiseres så på framsiden av frakken. :flag:

 

Her er et rykende ferskt innslag fra da et av baatplassen medlemmene hadde problem med ny PC og oppkobling mot nettet. Jeg VIL til baatplassen, men får det ikke til (Mpg - 417kb) Denne og lignende episoder forventes også å bli å finne igjen i denne kommende Båtplassenliv 2004 serien :crazy:.

 

Dette er favoritten min over alle favoritter. Historien skal ha det til at denne stammer fra en far som var like beryktet for sitt temperament, som for sine 10 tommeltotter. Dette visste sønnen i huset å benytte seg av og, uten at opphavet visste om det, plasserte junior en kassettopptaker diskret på vaskerommet en dag han visste det var ting på gang. Resultatet er å høre i dette opptaket. Det som imidlertid ikke var meningen, var at hele Norge skulle få tilgang til opptaket. Her er jeg litt usikker, men jeg tror veien var omtrent slik: Opptaket var tenkt spilt av over høytaleranlegget på skolen. Herfra fant opptaket veien videre til nærradioen, for deretter å ende ut på riksnettet! :flag:Den x@!X* vaskemaskina (Wav 1380kb)

 

God helg alle sammen!

Link to post
Share on other sites

Jeg har undersøkt dette og får det ikke til å stemme. Jeg ser at jeg har i såfall et lavere medlemsnr. én en som tipset meg om denne siden, mao han var registert før meg.

Har konferert med Ingar og oversikt over medlemmer skal være riktig slik den er nå. Det vil si at man vises i den rekkefølgen man melder seg inn. Hvis noen mener noe annet, vennligst post konkrete eksempler med brukernavn, så skal jeg se på det.
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ville det påføre dere mye arbeid å få inn en ekstra kolonne i medlemsoversikten som viste "medlemsnummeret"? Jeg trenger det ikke, har ikke problem med å telle til 19, men det blir litt mer telling for andre "nysjerrigperer".

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

...Ville det påføre dere mye arbeid å få inn en ekstra kolonne i medlemsoversikten som viste "medlemsnummeret"? Jeg trenger det ikke, har ikke problem med å telle til 19, men det blir litt mer telling for andre "nysjerrigperer".

Tror ikke dette er slik vi bør legge ned tid på. Det er alltids en viss fare for å innføre feil/bugs ved programendringer, så alt slik blir en nytte/risiko vurdering. I dette tilfellet tror jeg hver enkelt må klare seg med å telle. Men det er da ikke SÅ mye arbeid med å telle. En kjapp telling viser at det er 100 medlemmer pr. side. Man begynner på side 1 og blar seg utover ved å klikke på sidereferansen nederst på siden til man finner siden med eget brukernavn. Øverst på siden man har kommet til står det da f.eks. "Viser medlemmer 1701 til 1800". Da er det bare å telle seg nedover fra øverst på siden, så har man tallet. Det er da kurrant det? Jeg tror ikke jeg brukte noe særlig mer enn 2 minutter på å finne ut at Jensen_fra_Vest har medlemsnummer 1777. :crazy:
Link to post
Share on other sites

...Det blir omtrent som en annonse fra et lokalt telefonselskap: "Problems with the phone?  Call us, we can help!"

Der fikk jeg den! Tenker da på Full Forvirring. Skal jeg være ærlig, og det bør man stort sett være, så var jeg ikke i nærheten av å ta poenget i det Gunga postet. Det var ikke før jeg leste kommentaren din at jeg endelig tok poenget, Kåre. Nå holdt jeg på å skrive "Jag är inte sjuk, jag er bara...", men det skal jeg holde meg til god for å skrive... Men, OK - der fikk jeg for å prøve å holde liv i en tråd som dette. Bør selvsagt ikke drive med slik opptrekkende virksomhet.... :cheers:
Link to post
Share on other sites

Gunga,

Det blir omtrent som en annonse fra et lokalt telefonselskap: "Problems with the phone?  Call us, we can help!" :lol: :lol:Kåre

Ja, og alle som har hatt Telenor som leverandør av Internett har sett dette:

 

" Har du problemer med tilkobling av e-post - send oss en e-post og vi hjelper deg."

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...