Jump to content

Uskrevne (litt morsomme) båtregler


Baatmannen

Recommended Posts

Please sign in to your eSnips account

Your e-mail:

Password:

 

Jeg kommer rett inn uten bruker/passord.

 

Snodig. Heime kjem eg innpå utan pålogging, medan på skulen får eg same feilmelding som deg Lasse. Veit ikkje kvifor :confused:

 

Men det er jo fort gjort å lage seg ein konto, eventuelt kan jo kanskje nokon i teknisk laste fila opp på baatplassen.no?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mye enklere å bare poste lista her da? (Jeg tar meg den frihet å gjøre det)

 

1.Skal du late vannet, gjør det aldri mot månen ( og i hvertfall ikke mot vinden).

2.Ordet ”hest” må aldri nevnes ombord. Vil vel ikke påkalle ”gammel Erik”?

3.Ryggsekken bør stå igjen på land.

4.Slagstøvler ombord betyr ulykke.

5.Ikke plystre, da kan ting gå skikkelig galt.

6.Ikke lefser i båten. Hold deg til lomper (med tilhørende pølse).

7.Ikke gomme i båten. Dette er fjellmat.

8.Kjerringer ombord betyr ulykke. Kan allikevel være greit å ha de med hvis ulykken først er ute. Da vet vi hva årsaken er…

9.Tenn ikke sigaretten på stearinlyset.

10. Lite diesel og unger på tur er en dårlig kombinasjon.

11. Sist, men ikke minst – husk de andre, nedskrevne regler.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Dere har jo glemt å ta med at paraplyer er forbudt ombord. ved paraplyer vil kan kunne utsettes for en rekke uheldige hendelser inkludert dårlig vær. plystring på broen hører heller ikke hjemme.

samtidig blir det sagt fra gamle tider at uoppgjort betaling av kvinnfolk i havn påkallte storm

 

Hest nevner man jo selvfølgelig ikke ombord i en båt, man kan til nøds si "firbeining".

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Slagstøvler ombord er forbudt fordi man synker rett til bunns, om man er uheldig. Det blir en lite hyggelig reddningsaksjon av sånt. Herav forbudet mot gummi støvler/slagstøvler om bord.

 

Fender som henger på utsiden er stygt ja. Dessuten sliter det unødvendig mye på gelcote/polering... Inn med fenderen! De som har fenderen ute ser ut til å komme fra innlandet - det sa alltid min bestefar... (han var nøye med å ta inn fenderen når vi var ute å tøffet...)

Redigert av Flaksvann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...